Przejdź do zawartości


Wyszukiwanie zaawansowane
 
    Strona główna forum ‹ Działy techniczne - Wasze problemy, pytania itd. ‹ Zrób to Sam
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
   
    • Regulamin • • • FAQ • Zarejestruj • Zaloguj

[CA0] Błędy Ecu

Czyli poradniki napisane przez naszych użytkowników.
Odpowiedz
Posty: 229 • Strona 4 z 12 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez jerrylos » 9 gru 2013, o 14:00

na stronie krzyzaka przy tym bledzie bylo napisane ze wtryski. twoj opis daje ze to pompa paliwa. radze sprawdzic to i to ;) wtryski miernikiem (ale nie wiem ile powinno wskazac). jak bedzie git to wtedy pompa zostaje ;) sprawdz przy okazji weze, moze sie zapowietrza uklad zanim wezmiesz sie za pompe, bo trzeba bak wyjmowac ;)
aktualnie 2 x GTI -> biały i srebrny
COLT "CA6A" ;) czyli 2.0 V6 150KM
CA0 1.6 16V GLXi 113KM '92 SWAP 2.0 V6 150KM' 96
CA0 1.6 16V GLXi 113KM '92 ze smaczkami z GTI
Colt c58 1.8 16V GTI 136KM '91
Colt c52 1.5 8V GLXi 84KM '89
jerrylos
Avatar użytkownika
 
Posty: 685
Dostał piw: 36
Auto: 2 x Colt CA0 GTI
Województwo: Łódzkie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Alkanick » 9 gru 2013, o 14:09

Maniek sory bardzo ale trochę mieszasz Panu MarcinLbn21 sądząc po jego opisie posiada CA0 i podpada on pod podłączenie się do OBD1.Tabela którą Ty wrzuciłeś jest do młodszych roczników z wtyczką OBD2.

Błąd w CA0 41 to wtryskiwacze. MarcinLbn21 zrób jeszcze tak jak jerrylos piszę. Poszukaj też u wujka gogle jak się sprawdza wtryski bo nie pamiętam do końca i nie chcę coś pomieszać.


Dodatkowo wrzucę ceremonię Resetowania ECU i nauki wolnych obrotów w CA0 i CJ0 chyba też.

Reset:
1. Najlepiej przed całą czynnością trochę rozgrzać silnik i się kawałek przejechać to przyspieszy późniejszy proces.
2. Odłącz klemę od akumulatora i odczekaj 5 może 10min, w tym czasie upewnij się że wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone np. radio, światłą, nawiew, ogrzewanie.
Nauka obrotów:
3. Podłącz klemę nazad, odpal silnik i tu ważna część nie ruszaj nic ani pedału gazu ani żadnych świateł nic. Czekaj aż do samoistnego odpalenia się wentylatora na chłodnicy to zajmie średnio 15min w zależności od temp. otoczenia.
4. Jak wentylator się uruchomi zgaś silnik, teoretycznie gotowe ale ja jeszcze robię tak: czekam z otwartą maską z 5 min i odpalam ponownie sprawdzam i kontroluję pracę silnika nie ruszając nic, jeśli wszystko jest OK gaszę i odpalam ponownie.
5. Cieszę się normalną jazdą i pracą silnika.
Obrazek Obrazek
Alkanick
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1271
Lokalizacja: Bytom
Dostał piw: 149
Auto: WRX Hawk Wagon/Colt CA5A
Województwo: Śląskie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Maniek » 9 gru 2013, o 14:28

Alkanick - W momencie podawania małego ciśnienia na wtryski, wyskakuje taki błąd. Błędy które podałem są ogólne od miśków 92-03/ Posiadam również CA0 i lancera 93rok 1.6, i zanim podam jaką kolwiek info "lecę" sprawdzić aby nie siać popeliny. Jakby było uszkodzenie wtrysku, to albo auto by wariowało (tak jakby chodził nie na wszystkich cylindrach) albo go zalewało co oznaczało by czuciem mocnym paliwa podczas jazdy, większym spalaniem itp. Znam te kody błędów które są podawane do coltów, przechodziłem parę lat temu właśnie błąd wtrysków, również je wymieniając (straciłem sporo kasy) a i tak była to pompa. Podpowiadam na tym co przeżyłem dłubiąc tylko miśki i usługowo (i nie mam zamiaru udowadniać racji). Nie problemem jest wymieniać wszystko, kiedyś się trafi, problemem jest dać trafną diagnozę i to na odległość co już jest ciężkie. To jest tak samo jak lancer 1.6 nie pójdzie na kompie 2.0, Teoretycznie nie, ale praktycznie jeździ i jest git. Galanty te do 92roku te 1.8 bezpiecznikiem ich pompy paliwa jest komp, komp do 1.8 rzadkość do dostania, chodzi pracuje na 2.0. A gniazdo OBD1 czy OBD2 niema nic wspólnego do kodów błędów, błędy są te same. Przy uszkodzeniu wtrysków auto by miało całkiem inne objawy. Chodź nie mówię że nie, miśki żadne nie psują się tak samo, chodź siadanie pomp to jest najczęstszy przypadek :) zaczął bym od najtańszej opcji i zmierzenia ciśnienia wydajności pompy, i wtedy będzie jasne.
A do nauki kompa i jego gubienia pamięci, musisz nauczyć, pod obciążeniem max, gdyż włączając odbiorniki jak go nie nauczysz będzie gasł, bez obciążenia zgadzam się, lecz w momencie jak włącza Się wentylator daje obciążenie i to spore, a powinno być bez, dlatego robi się 10min. Może w coltach jest inaczej lecz śmiem w to wątpić. V-ki SOHC i DOHC w nich nie dasz rady tak zaprogramować (dostaną wariactw na obrotach jałowych, lub dostaną obroty ok 2500), 2.0. jak źle wrzucisz mapy jałowe to potem podczas jazdy nie będzie chciał dograć sobie map. Niby pierdoły, nie odczuwalne, ale jednak.
Więc wątpię czy mieszam Panu. Nie stosuje różnych rzeczy od doskoku, 2mies czy 2 lata. Tylko dużo dużo dłużej parząc się na błędach.

Tu nie chodzi o sprzeczki, chodzi aby pomóc koledze, i dobrze napisał jerrylos wie o co chodzi że nie wpakować chłopa w koszty tylko żeby pomóc zrobić dobrze i najtaniej. Wtrysków nie musi mierzyć wystarczy że ma skąd podmienić na próbę, podałem namiar gdzie mają na pewno.

Co do OBD1 a OBD2
OBD1 było montowane w latach 84-96
OBD2 od niby 96 do dziś tylko taka jest w nich różnica: http://www.e-volt.pl/podstawy-obdii/roznice_s_31.html

Stąd twierdzę co może być, /obd1 sygnalizuje usterkę odczytaną na końcu bez ew. przyczyny, a jak spadnie ciśnienie na listwie wtryskowej też będzie taki błąd.
Ostatnio edytowano 9 gru 2013, o 14:55 przez Maniek, łącznie edytowano 1 raz
Maniek
 
Posty: 79
Lokalizacja: Pabianice, Łódzkie
Dostał piw: 7
Auto: Space Wagon
Województwo: Łódzkie
  • Strona WWW
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Alkanick » 9 gru 2013, o 14:46

W porządku, nie neguję Twojej wiedzy i doświadczenia na ten temat bo ogólnie dobrze prawisz tylko mi chodziło o stricte nr. błędu jaki od czego.

A to że błąd wskazuje na dany element nie znaczy w 100% że to jego wina może to być coś wcześniej, tu mamy jeszcze osobny błąd na pompę (nr.42) co nie zwalnia do sprawdzenia jej, najlepiej sprawdzić wszystko po kolei tak jak napisałeś Maniek najtańszym kosztem czyli od sprawdzenia wszystkiego zorientowania się co jest grane na spokojnie :]

Edit: Wiesz z tą nauką obrotów robię tak od zawsze jak mam miśka, tak było podawane na poprzednim forum i skutkuje, nigdy nie miałem potem żadnych problemów a tak na ścisłość po resecie jak się nie nauczy jałowych to i tak auto pojedzie z czasem sam mapy sobie wgra tylko z początku na skrzyżowaniach może być problem z szarpaniem ;) Co do V-łek nie mam pojęcia jak jest :D
Ostatnio edytowano 9 gru 2013, o 15:04 przez Alkanick, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Alkanick
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1271
Lokalizacja: Bytom
Dostał piw: 149
Auto: WRX Hawk Wagon/Colt CA5A
Województwo: Śląskie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Maniek » 9 gru 2013, o 15:00

kurcze i tu jest problem znowu mam ciężko napisać słowami (stworzony do kluczy a nie do kompa jestem :D)
Podstawa OBD pokazuje błąd przy silniku więcej nie pokaże, OBD2 potrafi wskazać pompę, stąd właśnie nie sprawdzały się błędy o których wspomnieliście, i w którymś tam roku zostało to zmienione (sądzę że dopiero jak wprowadzili OBD2) Chyba nawet błąd 41 to kiedyś był błędem układu paliwowego... dopiero było wtedy przypuszczeń :lol: Nie ja nie mam ale każda rada jest ważna. Pozdrawiam. Myślę że kolega odpowie nam konkretnie co było. Więcej raczej już nie podpowiemy i nie wymodzimy, gdyż w tym temacie jest już wszystko na temat ukł. paliwowego i przyczyn tego błędu :)
Maniek
 
Posty: 79
Lokalizacja: Pabianice, Łódzkie
Dostał piw: 7
Auto: Space Wagon
Województwo: Łódzkie
  • Strona WWW
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Alkanick » 9 gru 2013, o 15:07

Podpowiedzieć już raczej fakt ciężko cokolwiek jedynie pomóc fizycznie :D MarcinLbn21 czekamy na twój ruch w temacie jak dajesz sobie radę.
Obrazek Obrazek
Alkanick
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1271
Lokalizacja: Bytom
Dostał piw: 149
Auto: WRX Hawk Wagon/Colt CA5A
Województwo: Śląskie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Maniek » 9 gru 2013, o 15:55

Rozmawiałem, i może być rozdzielacz mocy wtryskiwaczy, w aparacie zapłonowym(wtedy wyjdzie ten błąd). Bo regulator ciśnienia paliwa jest manualny (podciśnieniowy), i on sobie nie mierzy żeby wyskoczył błąd (ale może bo wtryski dostaną impuls że mało idzie paliwa i nie wtryskują ile trzeba). Jak Pompa to będzie miał problemy w pracy powyżej 2500obr/min. Jak pracuje w wyższym pułapie obrotów to pompa będzie ok. Jedyny sposób sprawdzenia najprostszy pompy.
Maniek
 
Posty: 79
Lokalizacja: Pabianice, Łódzkie
Dostał piw: 7
Auto: Space Wagon
Województwo: Łódzkie
  • Strona WWW
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez MarcinLbn21 » 9 gru 2013, o 16:20

Alkanick napisał(a):Reset:
1. Najlepiej przed całą czynnością trochę rozgrzać silnik i się kawałek przejechać to przyspieszy późniejszy proces.
2. Odłącz klemę od akumulatora i odczekaj 5 może 10min, w tym czasie upewnij się że wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone np. radio, światłą, nawiew, ogrzewanie.
Nauka obrotów:
3. Podłącz klemę nazad, odpal silnik i tu ważna część nie ruszaj nic ani pedału gazu ani żadnych świateł nic. Czekaj aż do samoistnego odpalenia się wentylatora na chłodnicy to zajmie średnio 15min w zależności od temp. otoczenia.
4. Jak wentylator się uruchomi zgaś silnik, teoretycznie gotowe ale ja jeszcze robię tak: czekam z otwartą maską z 5 min i odpalam ponownie sprawdzam i kontroluję pracę silnika nie ruszając nic, jeśli wszystko jest OK gaszę i odpalam ponownie.
5. Cieszę się normalną jazdą i pracą silnika.


zrobię tak jak napisałeś z obrotami:)
PS: z pompą nie mam problemów nawet na na 7 tysięcy obrotów silnik śmiga jak głupi
MarcinLbn21
Avatar użytkownika
 
Posty: 169
Lokalizacja: Lublin
Dostał piw: 2
Auto: Colt CA0 1.6 GLXi
Województwo: Lubelskie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Maniek » 9 gru 2013, o 18:03

Co do programowan to ważne ze daje efekty, każdy zapewne robi jakimś swoim sposobem, jak daje efekt to jest dobre :-D ale powiem i przyznam się ze sprawdzę sam robię akurat Vke twój sposób jak da rade to na pewno jest szybszy :-D i nie bo mówili sprawdzę z czystej ciekawości i dam znać w tym tygodniu :-)
Maniek
 
Posty: 79
Lokalizacja: Pabianice, Łódzkie
Dostał piw: 7
Auto: Space Wagon
Województwo: Łódzkie
  • Strona WWW
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Alkanick » 9 gru 2013, o 22:22

Marcin jak śmiga Ci normalnie to ciekawe czemu wywala błąd.. dziwne i też nie znam się na tyle.
Maniek fajnie ciekawe czy wypali na silniku w układzie V czy może jest całkiem inaczej, użytkownicy już pewnie znają odpowiedź ale może informacja komu innemu się kiedyś przyda.
Obrazek Obrazek
Alkanick
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1271
Lokalizacja: Bytom
Dostał piw: 149
Auto: WRX Hawk Wagon/Colt CA5A
Województwo: Śląskie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez MarcinLbn21 » 10 gru 2013, o 12:42

a wymiana pompy paliwa załatwi sprawę?:)
MarcinLbn21
Avatar użytkownika
 
Posty: 169
Lokalizacja: Lublin
Dostał piw: 2
Auto: Colt CA0 1.6 GLXi
Województwo: Lubelskie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Maniek » 10 gru 2013, o 14:01

Kolego Marcin tkwimy w błędnym kole.
1. Odpowiadasz że auto chodzi ładnie w wyższym pułapie obrotów co znaczy że po tym co pisaliśmy jest ok - pytasz czy wymiana pompy pomoże. :?
2. Mam pytanie masz tylko błąd czy również objawy??
3. Możesz zmierzyć wtryski i rozdzielacz mocy wtryskiwaczy - nie wiem jak zawsze idę na łatwiznę i podmieniam.
4. A jak nie wiesz co i jak to naprawdę nie dłub sam bo pogorszysz, podłub na początku przy kimś kto wie co z czym się gryzie.

Alkanick - V-ki dasz radę nawet Twoim sposobem :) w tym tyg zrobię jeszcze test na Legnum i EVO VI :D
Maniek
 
Posty: 79
Lokalizacja: Pabianice, Łódzkie
Dostał piw: 7
Auto: Space Wagon
Województwo: Łódzkie
  • Strona WWW
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez MarcinLbn21 » 11 gru 2013, o 00:47

Maniek napisał(a):Kolego Marcin tkwimy w błędnym kole.
1. Odpowiadasz że auto chodzi ładnie w wyższym pułapie obrotów co znaczy że po tym co pisaliśmy jest ok - pytasz czy wymiana pompy pomoże. :?
2. Mam pytanie masz tylko błąd czy również objawy??

no właśnie nic się nie dzieję wszystko ładnie działa tylko mam błąd ten i tyle więc nic nie ruszam:)
MarcinLbn21
Avatar użytkownika
 
Posty: 169
Lokalizacja: Lublin
Dostał piw: 2
Auto: Colt CA0 1.6 GLXi
Województwo: Lubelskie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Alkanick » 11 gru 2013, o 01:55

Marcin to ja chyba bym nic nie ruszał ale i tak dziwne to jest :D
No to spoko, Maniek to nie jest mój sposób :P Ta metoda jest chyba nawet w książce serwisowej opisana z tego co pamiętam.
Obrazek Obrazek
Alkanick
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1271
Lokalizacja: Bytom
Dostał piw: 149
Auto: WRX Hawk Wagon/Colt CA5A
Województwo: Śląskie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez przemekm » 15 gru 2013, o 00:45

WItam,
czy ktoś wie co oznacza błąd 54 check engine?
Od dłuższego czasu szukam i nie potrafię znaleźć, a w spisie na poprzedniej stronie też nie jest wymieniony.
przemekm
 
Posty: 11
Lokalizacja: Rybnik
Dostał piw: 2
Auto: CJ1A 4G13 12V
Województwo: Śląskie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Maniek » 15 gru 2013, o 02:11

Skasuj i sprawdź ponownie. Może to być jakiś stary błąd.

Programowanie kompa odp. obiecana:

Alkanick - Legnum nie ma szans, EVO ok ale trzeba robić potem z obciążeniem inaczej dostaje wariacji. Testowane Legnum 2000r. i RVR Sport X3 z silnikiem EVO6 320KM, mimo że serwis pisze że powinno twoim sposobem pójść.

Poszło moim sposobem twój na tych dwóch modelach nie działa mimo ze powinien.
Maniek
 
Posty: 79
Lokalizacja: Pabianice, Łódzkie
Dostał piw: 7
Auto: Space Wagon
Województwo: Łódzkie
  • Strona WWW
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez ludinho1 » 20 gru 2013, o 16:32

MarcinLbn21 napisał(a):a wymiana pompy paliwa załatwi sprawę?:)

czy ja dobrze doczytałem że zapala ci się CE tylko na lpg? jeśli tak to błędem 41 ( układ wtryskowy ) się nie przejmuj wogóle bo nie masz żadnego problemu. niektóre CA tak reagują na instalację gazową pomimo tego że wszystko jest w porządku :) przerabiałem kiedyś to :) i też szukałem dziury w całym a okazało się niepotrzebnie :)
Posiadam części do CJ0 - https://web.facebook.com/Ludinho1Coltmania/
Naprawiam elektrykę CJ0 - potrzebny-spec/elektryk-colt-warszawa-i-okolice-t7475.html
ludinho1
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa-WJ-WPR
Dostał piw: 391
Auto: CJ 1.8 DOHC
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Peanuts23 » 21 gru 2013, o 16:41

Witam, chciałbym sprawdzić co mam do wymiany w silniku, więc chciałem sprawdzić błędy, zrobiłem sobie diodę, chcę podłączać a tutaj zonk :C Nie mam jak podłączyć, ogólnie jak na zdjęciu widać jest tylko jeden pin :C i tutaj moje pytanie, co teraz zrobić, dostanę gdzieś w sklepie brakujące elementy?
Obrazek
Cookie Monster

Elmo
Peanuts23
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 787
Lokalizacja: Gdynia/Kwidzyn
Dostał piw: 57
Auto: Colt CA / W124
Województwo: Pomorskie
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez Maniek » 21 gru 2013, o 19:04

ludinho1 - dobre spostrzeżenie. U mnie po założeniu gazu też się świeci CE.
Maniek
 
Posty: 79
Lokalizacja: Pabianice, Łódzkie
Dostał piw: 7
Auto: Space Wagon
Województwo: Łódzkie
  • Strona WWW
Góra

[CA0] Błędy Ecu

Postprzez jerrylos » 21 gru 2013, o 23:20

trzebaby zamontowac emulator wtryskow czyli oszukac komputer i kontrolki nie bedzie ;) jak to zrobic - nie wiem :P
aktualnie 2 x GTI -> biały i srebrny
COLT "CA6A" ;) czyli 2.0 V6 150KM
CA0 1.6 16V GLXi 113KM '92 SWAP 2.0 V6 150KM' 96
CA0 1.6 16V GLXi 113KM '92 ze smaczkami z GTI
Colt c58 1.8 16V GTI 136KM '91
Colt c52 1.5 8V GLXi 84KM '89
jerrylos
Avatar użytkownika
 
Posty: 685
Dostał piw: 36
Auto: 2 x Colt CA0 GTI
Województwo: Łódzkie
Góra

Poprzednia stronaNastępna strona

Odpowiedz
Posty: 229 • Strona 4 z 12 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12

Powrót do Zrób to Sam


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Strona główna forum
  • Ekipa •Usuń ciasteczka
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy