Przejdź do zawartości

 
    Strona główna forum ‹ Działy techniczne - Wasze problemy, pytania itd. ‹ CJ0-CJ1A-CJ2A-CJ4A - Dział techniczny
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
    • Regulamin • • • FAQ

[CJ] Swap silnika 4g93 z Carismy MSX

Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych na przełomie 1995 - 2003 roku.
Regulamin działu
1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu:
Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem!
Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg

2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn:
- Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)?
- W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)?
- Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)?
Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy!
Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie

3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Posty: 129 • Strona 7 z 7 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7

[CJ] Swap silnika 4g93 z Carismy MSX

Postprzez tomchuck » 28 maja 2021, o 07:47

wczorajszy dzień poświęciłem na testy wspomnianego ecu w gsr/gti, tak więc, auto po zmianie ecu na nowsze odpala i wydaje sie wszystko ok, ale żeby jechało w pełnym zakresie obrotów musiałem na max przyspieszyć zapłon, jechało wtedy prawie do końca, ale miało spory problem z wolnymi obrotami. Po opóźnieniu zapłonu wolne obroty ok, ale zaczyna przerywać powyżej 4tys obr.
Postanowiłem dorobić wspomniany trigger czujnika wałka... zrobiłem na wzór tego z nowszego 4g93 i też zdziwienie bo auto nie pracowało prawidłowo na wolnych, nie robiłem jazdy testowej przez to. Próbowałem różnych ustawień, było raz lepiej raz gorzej, ale wciąż nieprawidłowo. Nie mam pojęcia dlaczego tak wyszło, czy typ czujnika nie odpowiada, czy materiał z którego został wykonany trigger,
Tak czy inaczej po wczorajszym dniu jestem głupszy niż byłem wcześniej (uprzedzając pytania-tak to możliwe ;) ) i nie mam pojęcia co poszło nie tak.
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu.
Prezes FTO Club Polska
tomchuck
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1780
Lokalizacja: Śrem
Dostał piw: 512
Auto: FTO
Województwo: Wielkopolskie
Góra

[CJ] Swap silnika 4g93 z Carismy MSX

Postprzez bonsao » 29 maja 2021, o 08:29

z tego co kiedyś czytałem zmiana CAS w eclipse wiązała się z zamianą przewodów zapłonowych chodzi o kolejność .
cytat: "Teraz, aby użyć tej obudowy, musisz odwrócić kolejność świec zapłonowych. Od lewej do prawej
cylindry mają 4-3-2-1. Normalne ustawienie świec zapłonowych w zestawie cewek od lewej
do prawej to 4-1-2-3. Musisz to odwrócić, aby kolejność na zestawie cewek wynosiła (od
lewej do prawej): 3-2-1-4."
Może w tym tkwi przyczyna . To jest cytat z opisu zmiany Cas 1g do 2G o 1996
bonsao
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1134
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Dostał piw: 139
Auto: CA5A+Turbo i Space Runner II
Województwo: Łódzkie
Góra

[CJ] Swap silnika 4g93 z Carismy MSX

Postprzez tomchuck » 30 maja 2021, o 08:19

wątpliwa sprawa, cylindry są liczone od rozrządu, a nawet gdyby było inaczej to idą parami, 1 z 4 i 2 z 3, w układzie z iskrą traconą jaki jest w starszych mitsu możesz obrócić układ zapłonowy o 180 stopni i nic to nie zmieni. A inna zmiana kolejności nie będzie poprawna z racji stałej kolejności zapłonów w silnikach r4 - 1-3-4-2
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu.
Prezes FTO Club Polska
tomchuck
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1780
Lokalizacja: Śrem
Dostał piw: 512
Auto: FTO
Województwo: Wielkopolskie
Góra

[CJ] Swap silnika 4g93 z Carismy MSX

Postprzez ludinho1 » 3 lut 2022, o 19:28

bonsao napisał(a): Mimo wszystko nadal pytam zna ktoś nr ECU Carismy MSX ?
Danielo to spróbuj kupić zestaw startowy do carismy MSX myślisz ze to takie łatwe?


1- Ktoś tam na pewno zna ;) . 2- Kupić taki zestaw to chyba graniczy z cudem :bye2:
Posiadam części do CJ0 - https://web.facebook.com/Ludinho1Coltmania/
Naprawiam elektrykę CJ0 - potrzebny-spec/elektryk-colt-warszawa-i-okolice-t7475.html
ludinho1
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 3255
Lokalizacja: Warszawa-WJ-WPR
Dostał piw: 390
Auto: CJ 1.8 DOHC
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CJ] Swap silnika 4g93 z Carismy MSX

Postprzez Schizo » 16 lut 2022, o 14:11

Czy Patryk CJ0 czasem nie ma u siebie sterownika z MSX?
Nie bądź pijawką. Rozwiązałeś problem? Podziel się rozwiązaniem na forum.

Sprawdź moje streamy ze starych i nowych gier -----> KLIKNIJ TUTAJ :)
Schizo
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika
 
Posty: 4168
Lokalizacja: Toruń
Dostał piw: 472
Auto: Grandis NA4W / Colt CZ3
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Góra

[CJ] Swap silnika 4g93 z Carismy MSX

Postprzez Patryk Cj0 » 19 lut 2022, o 19:24

a Mam sterownik z msx =D
Patryk Cj0
Moderator regionu
Moderator regionu
Avatar użytkownika
 
Posty: 1994
Lokalizacja: Gdansk
Dostał piw: 177
Auto: Colt cjo 4g93 i Volvo S60 2.0t
Województwo: Pomorskie
Góra

[CJ] Swap silnika 4g93 z Carismy MSX

Postprzez bonsao » 20 lut 2022, o 08:16

a możesz podać numery tego ECU ?
bonsao
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1134
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Dostał piw: 139
Auto: CA5A+Turbo i Space Runner II
Województwo: Łódzkie
Góra

[CJ] Swap silnika 4g93 z Carismy MSX

Postprzez brtko » 13 lut 2023, o 12:19

Witam,

właśnie kupiłem colta 13 chciałbym włożyć silnik od caryzmy 1.8 co trzema zmodyfikować jakie problemy mnie czekają?

Dziękuje za odpowiedź :)
brtko
Avatar użytkownika
 
Posty: 1
Dostał piw: 0
Województwo: Małopolskie
Góra

[CJ] Swap silnika 4g93 z Carismy MSX

Postprzez ludinho1 » 3 mar 2023, o 09:27

Najważniejszy problem jaki Cię czeka to znalezienie takiego zestawu :lol:
Posiadam części do CJ0 - https://web.facebook.com/Ludinho1Coltmania/
Naprawiam elektrykę CJ0 - potrzebny-spec/elektryk-colt-warszawa-i-okolice-t7475.html
ludinho1
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 3255
Lokalizacja: Warszawa-WJ-WPR
Dostał piw: 390
Auto: CJ 1.8 DOHC
Województwo: Mazowieckie
Góra

Poprzednia strona

Posty: 129 • Strona 7 z 7 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Powrót do CJ0-CJ1A-CJ2A-CJ4A - Dział techniczny


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Strona główna forum
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy