Przejdź do zawartości


Wyszukiwanie zaawansowane
 
    Strona główna forum ‹ Działy tech ‹ Tuning ‹ Tuning mechaniczny
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
   
    • Regulamin • • • FAQ • Zarejestruj • Zaloguj

[CZT] Jaki adapter pod filtr oleju/ jak wyłączyć ESP ?

Rozmowy na temat tuningu mechanicznego.
Odpowiedz
Posty: 6 • Strona 1 z 1

[CZT] Jaki adapter pod filtr oleju/ jak wyłączyć ESP ?

Postprzez cztlbn » 1 mar 2017, o 17:53

Dziś przeglądałem adaptery pod czujniki temperatury i ciśnienia oleju.

No i ten np ze stronki autogauge ma taką jakby dużą uszczelkę, inne np z allegro mają 2 oringi. Których wy używacie?
Chodzi mi o to żeby nie ciekło.
Filtr już mam ten krótki MANN.

Mam też pytanie o kontrolę trakcji.
Wyłączył to ktoś w jakiś cywilizowany sposób ? Jeśli tak to jak ? Bo wkurza to nieprzeciętnie...
Da się zrobić jakiś przycisk co by działał podczas jazdy i bez konieczności gaszenia silnika?
cztlbn
 
Posty: 279
Dostał piw: 23
Województwo: Lubelskie
Góra

Re: [CZT] Jaki adapter pod filtr oleju/ jak wyłączyć ESP ?

Postprzez krynix » 8 kwi 2017, o 08:09

Da sie. Ja kupilem gotowy zestaw z instrukcja z UK a Fador zrobil sam. Pisz do niego

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
krynix
Avatar użytkownika
 
Posty: 236
Dostał piw: 14
Auto: Colt CZT Ralliart Stage 2
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CZT] Jaki adapter pod filtr oleju/ jak wyłączyć ESP ?

Postprzez cztlbn » 8 kwi 2017, o 20:15

nie masz moze foto tej instrukcji ? :D
cztlbn
 
Posty: 279
Dostał piw: 23
Województwo: Lubelskie
Góra

[CZT] Jaki adapter pod filtr oleju/ jak wyłączyć ESP ?

Postprzez Atomowsky » 17 kwi 2017, o 21:05

Z tego co wyczytałem z CZT na prawej stronie seryjnej kanapki oraz pod pompą oleju są powkręcane zaślepki 3/8 BSP wystarczy kupić redukcje na 1/8 bsp czy co tam normalnie jest na czujkach i można wsadzać bez dodatkowej kanapki?
Może i jestem łatwiowierny, ale sam zamierzam to sprawdzić jak tylko będę miał okazję :)
Jeśli się mylę - proszę o sprostowanie kogoś z doświadczeniem w tym silniku.
Opierałem się na :
http://www.rcolt.com/forum/motor-section/technical-questions/how-to/5505-installing-oil-pressure-or-temp-gauges

Edit : Już jest rozbieżność w tym, że aftermarketowe czujniki oleju jak np ten :
https://www.reveltronics.com/pl/sklep/60/6/komputery-pokladowe/czujnik-cisnienia-oleju-paliwa-150psi-10bar-5v-detail
Ma gwint w standardzie NPT ( National Pipe Taper - US, Kanada)
A gościu w linku z rcolt pisze o BSP (British Standard Pipe) i taki też gwint ma ORI czujnik ciśnienia do Colta CZT
Z tego co znalazłem różnica między 1/8 BSP a 1/8 NPT wynosi 1 zwój na cal (przy tych które rozpatruję) :
Obrazek

Sorry za offtopic, ale elaborat zrodził się sam w czasie poszukiwań. Chciałbym skonfrontować moje wypociny z kimś kto już próbował wkręcać czujki tu i ówdzie. Jeśli niestosowne, proszę o przeniesienie mojego postu.
Atomowsky
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 223
Dostał piw: 87
Województwo: Śląskie
Góra

[CZT] Jaki adapter pod filtr oleju/ jak wyłączyć ESP ?

Postprzez Fador » 18 kwi 2017, o 10:05

zapytaj Ttomo o te fabryczne zaślepki. Miał silnik na wierzchu i tez to namierzył, coś prbóował wkręcać ale nie pamiętam co z tego wyszło
Był Colt CZ3 105KM archiwum-aut/fador-colt-cz3-t672.html
Był Colt CZT 204KM http://coltmania.pl/archiwum-aut/fador-colt-czt-t2414.html
Był Saab 9-5 290KM http://coltmania.pl/nasze-inne-auta/saab-9-5-2-3t-aero-fador-t9045.html
Fador
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2179
Lokalizacja: Czeladź
Dostał piw: 187
Auto: Colt CZT
Województwo: Śląskie
Góra

[CZT] Jaki adapter pod filtr oleju/ jak wyłączyć ESP ?

Postprzez ziulas » 30 mar 2018, o 22:42

Odświeżam temat
Chciałbym zamontować czujnik temperatury oleju bez stosowania kanapki. Czy ktoś dokonał takiej instalacji???

Dziś byłem u kolegi na kanale sprawdzić jak sytuacja wygląda po przeczytaniu wcześniejszych postów. Nad filtrem jest zaslepka (śruba) o średnicy bez gwintu 16 mm. Nad nia jest bodajże zamontowany czujnik ciśnienia oleju oryginalny na zdjęciach można dostrzec jego cześć.
Czy rozmiar zaślepki odpowiada rozmiarowi 3/8? Chce kupić zegar wraz z czujnikiem DEPO gdzie rozmiar wynosi 1/8. Jakie przejściówki zastosować tak jak wyczytałem na zagranicznym forum z 1/8 na 1/4 i następna z 1/4 na 3/8, czy można od razu dostać jedną bezpośrednią? Ktoś ma jakieś namiary czy muszę znaleźć kogoś kto mi taką sztukę wytoczy? Znalazłem takie coś ale nie jestem pewien czy bedzie pasowac.

https://www.agropomoc.pl/Prod-209941-GA-3-8-M-x-1-8-F-BSP-L-22-5.html?gclid=Cj0KCQjw-uzVBRDkARIsALkZAdk-d7GIpb9zEcwTF9wW0iF69V4tNcn-lknL8mVOFj4CUP5EjaT5100aAiJHEALw_wcB

Obrazek

Obrazek
ziulas
Avatar użytkownika
 
Posty: 50
Dostał piw: 2
Auto: COLT RALLIART
Województwo: Mazowieckie
Góra


Odpowiedz
Posty: 6 • Strona 1 z 1

Powrót do Tuning mechaniczny


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Strona główna forum
  • Ekipa •Usuń ciasteczka
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy