Dawno nie odwiedzałem Coltmanii bardzo dawno i logując się tu dzisiaj przypomniałem sobie o temacie uturbiania 1.3. Pamiętałem, że temat umarł, ale z ciekawości wszedłem... a tu taka niespodzianka!!! . Widzę, że będziesz silnik zakuwał. Ile planujesz wyciągnąć mocy? Jaka jest w góle masa FTO w porównaniu z Coltem? Widziałem, w postach wcześniej przyspieszenie do 100 przy 120KM ok 10s. Tyle Colt miał w 1.6 przy 100KM. Jestem ciekaw czy to kwestia masy czy kwestia strojenia.
PS: No i gratulacje świetnego projektu! - 1.3 turbo - działa jeździ
był (10.2010-10.2013) Colt 1.3 GL CJ1A 99r. jest (10.2013) Vw Scirocco
Tak, najlepszy czas jaki udało sie zarejestrowac kamerka to było około 10sec. Moc wtedy zmierzona evoscanem to było kolo 112hp i 150 nm, potem wypul ponad 120 i 160
Dużo sie zmieniło od tamtej pory i jest sporo szybciej teraz
Bedzie pomiar mocy na evoscan jak pogoda zacznie rozpieszczac, bedzie filmik, bedzie wyścig z 1.6 mivec versia R, potem pomiar na hamowni stacjonarnej. Do tego czasu mam w planach jeszcze wiele lecz czasu malo
Jeździ co dzień 5 dni w tygodniu, 5tys kilometrów zrobił z turbina, narazie wszystko jest rewelacyjnie ale 2 4g13 czekaja w zapasie....
Fto z 1.3 i wszystkimi tymi pierdolami ktore teraz wywalilem, na felgach 16 z kierowca około 90kg ważył 1180 jeżeli dobrze pamietam
Planuję zaważyć po kuracji odchudzajacej, pogoda u nas narazie dalej kicha więc pomiarów przyspieszenia i mocy nie będzie chyba w tym tygodniu chyba że coś sie zmieni.
Regulowane koło wałka rozrządu przyszło wczoraj ale nie pasuje do 4g13 (kurde nie wiem do czego to w ogóle mogło by pasować bo ma 40 zębów a 1.3 mój ma 45 tak jak Mivec 4g92)
Na bank nie, ale zobaczymy co powiedza bo maila juz do nich wyklepalem Jak nie to trzeba bedzie rzezbic oem kolo zebate zeby mialo 2+ 2- i tyle, wiecej nie planowalem krecic tak czy siak.
Wydaje mi sie ze wszystkie silniki miskow ktore znam maja kola zebate 45 gdzie kazdy zab odpowiada 8 stopniom...
To nic, mam wszystkie na dysku zapisane Jak znajde czas to wrzuce na flickr, konto juz mam.
Troche sie pozmienialo, z najwazniejszych rzeczy to kontrolą boostu i wtrysku wody z denaturatem steruje teraz Oem komp 1.3. Mieszanka jest teraz 60% denaturat 40% woda. Wtrysk przesuniety z przed turbo do dolotu przed kolektorem, reakcja na zmiane AFR jest praktycznie bez opoznienia teraz.
Z najwazniejszych mechanicznych zmian to skrzynia F5M h1 z LSD zalozona jakis czas temu. Inny intercooler bo poprzedni mial juz przecieki. Dalsza redukcja wagi.
Okolo 8k km zrobione juz z turbina, daje ten maly 1.3 rade
Plany sa zbudowac 180hp 1.3 ale 16v tym razem na tdo4, brak narazie czasu, narazie kolektor z GSR i turbo siedzi na silniku i na tym stanelo....