Przejdź do zawartości


Wyszukiwanie zaawansowane
 
    Strona główna forum ‹ Działy techniczne - Wasze problemy, pytania itd. ‹ Seria CZ, Z oraz nowsze - Dział techniczny
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
   
    • Regulamin • • • FAQ • Zarejestruj • Zaloguj

[Z30 1.3 4A90] Wypalone zawory - co robić?

Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych od 2002 roku do dnia dzisiejszego.
Regulamin działu
1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu:
Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem!
Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg

2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn:
- Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)?
- W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)?
- Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)?
Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy!
Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie

3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Odpowiedz
Posty: 4 • Strona 1 z 1

[Z30 1.3 4A90] Wypalone zawory - co robić?

Postprzez hawli » 10 sty 2017, o 17:41

Cześć,
Silnik w colciku od dawna jakoś podejrzanie pracował, falowały obroty itp, w końcu zawiozłem go do warsztatu, pomierzyli kompresje i wyszło 12,12,9,12 bar. Przebieg (a raczej wskazanie licznika) 154kkm, PB + LPG. Ponoć przyczyną mogło być niedopilnowanie regulacji zaworów przez poprzedniego właściciela i jazda na LPG. Auto w naszym posiadaniu od 20tyś km, prezent - niespodzianka dla mojej dziewczyny od jej rodziców, niestety nie brałem udziału przy zakupie.

W warsztacie proponują na początek spróbować wyregulować zawory za 500zł + koszt płytek, ale zakładam że to nie w tym problem, tak by się rozregulowały tylko na jednym cylindrze? A jak już się dobiorą do zaworów i okaże się że luz jest prawidłowy i nie zdecyduję się na naprawę głowicy to jestem 500zł do tyłu.
Jak już wyjdzie że to nie kwestia regulacji, to koszt około 1000zł robocizna, z 600 naprawa głowicy + uszczelki, pierdoły, łącznie pewnie z 2-2,5tyś się uzbiera.
Zmiana całego silnika to koszt podobny a nigdy nie wiadomo co to za silnik.
Tak samo z używaną głowicą.
Co poradzicie?

Z tyłu głowy mam myśl żeby już od razu wsadzić 1.5 turbo ale to odpada :D :D
hawli
 
Posty: 33
Dostał piw: 0
Województwo: Mazowieckie
Góra

[Z30 1.3 4A90] Wypalone zawory - co robić?

Postprzez Fador » 10 sty 2017, o 17:43

Żaden silnik colta przed 2011 rokiem nie jest przygotowany pod LPG - info z ASO.
Właśnie dlatego. Nie słyszałem o regulacji zaworów przy takim przebiegu.
Wymieniłbym głowice z czegoś, co LPG nie widziało...
Był Colt CZ3 105KM archiwum-aut/fador-colt-cz3-t672.html
Był Colt CZT 204KM http://coltmania.pl/archiwum-aut/fador-colt-czt-t2414.html
Był Saab 9-5 290KM http://coltmania.pl/nasze-inne-auta/saab-9-5-2-3t-aero-fador-t9045.html
Fador
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2179
Lokalizacja: Czeladź
Dostał piw: 187
Auto: Colt CZT
Województwo: Śląskie
Góra

[Z30 1.3 4A90] Wypalone zawory - co robić?

Postprzez hawli » 10 sty 2017, o 18:38

Też słyszałem, że nie są przystosowane, ale nie czas teraz to roztrząsać.
Co ciekawe LPG zostało zamontowane przez salon Mitsubishi w Monachium - mam papiery.
No i taka głowica ile wytrzyma? Kolejne 100tyś? Czy jak bym upolował jakąś po 2011 roku to dłużej, i czy podejdzie do tego silnika? Jakie zmiany wprowadzono w 2011 roku?
hawli
 
Posty: 33
Dostał piw: 0
Województwo: Mazowieckie
Góra

[Z30 1.3 4A90] Wypalone zawory - co robić?

Postprzez Pawlik84 » 11 sty 2017, o 20:46

Regulacja zaworów u każdego bywa z tym z różnie... znam osoby które maja grubo ponad 200kkm i tego nie muszą robić.
500zł za regulację to chyba nie dużo - słyszałem że niektóre ASO chcą 2tys zł :(. W twoim przypadku myślę że może trzeba dodatkowo wymienić. Czym colty różnią się po 2011 roku a przed 2011? - całe szczęście że nie jestem zwolennikiem LPG.
--
Pozdrawiam serdecznie; Pawlik84
Mitsubishi Colt 2009, 1.3 95KM INVITE
Pawlik84
 
Posty: 3
Lokalizacja: Dobre Miasto
Dostał piw: 0
Auto: Colt 2009, 1.3 INVITE
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Góra


Odpowiedz
Posty: 4 • Strona 1 z 1

Powrót do Seria CZ, Z oraz nowsze - Dział techniczny


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Strona główna forum
  • Ekipa •Usuń ciasteczka
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy