Przejdź do zawartości


Wyszukiwanie zaawansowane
 
    Strona główna forum ‹ Działy techniczne - Wasze problemy, pytania itd. ‹ Seria CZ, Z oraz nowsze - Dział techniczny
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
   
    • Regulamin • • • FAQ • Zarejestruj • Zaloguj

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych od 2002 roku do dnia dzisiejszego.
Regulamin działu
1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu:
Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem!
Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg

2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn:
- Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)?
- W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)?
- Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)?
Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy!
Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie

3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Odpowiedz
Posty: 91 • Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez terminus » 13 sie 2013, o 08:35

Pisałem już kiedyś o moich dociekaniach, a tu http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/lpg-2864/news-lpg-tak-ale-nie-w-tych-silnikach,nId,953475 rozszerzają temat, generalnie chyba skórka za wyprawkę, chyba że ktoś chce krótko jeździć i ożenić strupa frajerowi.
Z każdą chwilą rośnie liczba tych, co mogą mnie cmoknąć w zadek, takich co lepiej ode mnie wiedzą co chciałem osiągnąć w pracy z komputerem - informatyk/ programista/ grafik z Bożej Łaski ;-) - od 1993r.
Szukasz grafik?
Szukać mnie na jabberze.
terminus
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1263
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Dostał piw: 167
Auto: Carul lui Dracula
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez maniac » 13 sie 2013, o 08:45

Stara prawada: LPG nie instalujemy do aut z silnikami ze zmiennymi fazami rozrządu. ;)
maniac
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 918
Dostał piw: 12
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez Major » 13 sie 2013, o 12:19

moim zdaniem gaz powinien byc dla francuzów czechów koreańców i innych perpeci, a dla Japońca, no i Niemca, tylko benzynka no i olej :>
Auto-Laweta do 3,5t
Katowice i Okolice (Śląskie)
533-583-993
Major
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1099
Lokalizacja: Chorzów
Dostał piw: 166
Auto: Firmowe
Województwo: Śląskie
Góra

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez tresorex » 13 sie 2013, o 12:40

Dlatego ponieważ że??
Pomogłem? Polej piwko!




ObrazekREGULAMIN
tresorex
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 5202
Lokalizacja: Poznań
Dostał piw: 442
Auto: Accord VII
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Re: Odp: [CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez Hvast » 13 sie 2013, o 13:35

Major napisał(a):moim zdaniem gaz powinien byc dla francuzów czechów koreańców i innych perpeci, a dla Japońca, no i Niemca, tylko benzynka no i olej :>

Kolega sam sobie zakładał gaz do Toyoty Celica i nie narzeka.
Skody to silniki vaga wiec można.
A z doświadczenia powiem że najlepiej sprawował mi się gaz w oplu astrze.
Następny kolega od kilku lat w lancerze też jeździ na gazie i nie narzeka.
Jeden silnik lepszy a drugi gorszy do gazu.
Hvast
Avatar użytkownika
 
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź
Dostał piw: 0
Auto: Colt Z30
Województwo: Łódzkie
Góra

Re: Odp: [CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez terminus » 13 sie 2013, o 13:41

Major napisał(a):moim zdaniem gaz powinien byc dla francuzów czechów koreańców i innych perpeci, a dla Japońca, no i Niemca, tylko benzynka no i olej :>


Mitsubishi kiedyś fabrycznie montowało, mój tata miał takiego galanta.
Z każdą chwilą rośnie liczba tych, co mogą mnie cmoknąć w zadek, takich co lepiej ode mnie wiedzą co chciałem osiągnąć w pracy z komputerem - informatyk/ programista/ grafik z Bożej Łaski ;-) - od 1993r.
Szukasz grafik?
Szukać mnie na jabberze.
terminus
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1263
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Dostał piw: 167
Auto: Carul lui Dracula
Województwo: Mazowieckie
Góra

Re: [CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez Hvast » 13 sie 2013, o 16:28

A teraz nie montuje? Lancer czy Colt można wybrać z utwardzanymi zaworami z LPG.
Hvast
Avatar użytkownika
 
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź
Dostał piw: 0
Auto: Colt Z30
Województwo: Łódzkie
Góra

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez Major » 13 sie 2013, o 17:58

ok moze i sa japonce z fabrycznymi gazami czy tez dokladanymi, ale to co oszczedzamy na gazie to nam odbiera przyjemnosc z jazdy i koszty napraw pozniej tak czy tak sie wyrównują, wiadomo zdazaja sie przypadki ze sie to jednak oplaca, i wgl nic sie nie dzieje i wszystko jest na plus...

niemowil bym tak jezeli bym sam nie jezdzil w autem w gazie.. mialem skode favorit w gazie, i owszem jest to ekonomia ale gdy juz sie gaz zaczal pieprzyc to zamiast 10l zaczal palic 15l na 100km no i potem silnik juz nie chcial dzialac wiec auto poszlo do przemiału i teraz jest przystankiem lub golidłem na waszych pólkach :D
Auto-Laweta do 3,5t
Katowice i Okolice (Śląskie)
533-583-993
Major
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1099
Lokalizacja: Chorzów
Dostał piw: 166
Auto: Firmowe
Województwo: Śląskie
Góra

Re: [CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez terminus » 13 sie 2013, o 18:08

Można zamówić dostosowany silnik, podobn dopłata to 200 złotków, ale ni sprawdzałem.
Z każdą chwilą rośnie liczba tych, co mogą mnie cmoknąć w zadek, takich co lepiej ode mnie wiedzą co chciałem osiągnąć w pracy z komputerem - informatyk/ programista/ grafik z Bożej Łaski ;-) - od 1993r.
Szukasz grafik?
Szukać mnie na jabberze.
terminus
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1263
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Dostał piw: 167
Auto: Carul lui Dracula
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez Fador » 14 sie 2013, o 01:12

producenci od lat mają listę silników, które nie tolerują gazu. Wspominał kiedyś o tym auto świat, ze względów wiadomo jakich nie jest ona jednak udostępniana...

Jak Cie nie stać na owies, to nie kupuj konia, tyle.
Był Colt CZ3 105KM archiwum-aut/fador-colt-cz3-t672.html
Był Colt CZT 204KM http://coltmania.pl/archiwum-aut/fador-colt-czt-t2414.html
Był Saab 9-5 290KM http://coltmania.pl/nasze-inne-auta/saab-9-5-2-3t-aero-fador-t9045.html
Fador
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2179
Lokalizacja: Czeladź
Dostał piw: 187
Auto: Colt CZT
Województwo: Śląskie
Góra

Re: [CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez Hvast » 14 sie 2013, o 18:34

LPG to nie tylko oszczędność ale i mniejsze spaliny.
Mój wujo ma do tej pory Peugeota 405 rocznik chyba 89 a od 10 lat instalacja LPG i wszystko śmiga.
Dobrze zrobiona instalacja i zadbany silnik w którym wymienia się olej na czas a nie raz na 3 lata, świece, po prostu normalna jazda autem i nie powinno być problemów.
Hvast
Avatar użytkownika
 
Posty: 19
Lokalizacja: Łódź
Dostał piw: 0
Auto: Colt Z30
Województwo: Łódzkie
Góra

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez macko » 14 sie 2013, o 21:48

Tez uważam ze gaz nie jest taki zły jak się wydaje, sam miałem golfa 1.6 sr i nie było podstaw do narzekania, a różnicy w osiągach żadnej (sekwencja)
macko
 
Posty: 77
Dostał piw: 3
Auto: Colt 1.5 did
Województwo: Łódzkie
Góra

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez GrzesiekTNT » 14 sie 2013, o 22:29

Ja osobiście nie nigdy nie miałem i nie zamierzam jeździć kuchenką gazową.
Czysta benzyna lub diesel - zależy do czego ma być stosowane auto.
GrzesiekTNT
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 424
Dostał piw: 10
Auto: Colt 1.6 16V
Województwo: Mazowieckie
Góra

Re: [CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez terminus » 14 sie 2013, o 23:15

Nie maz racji Grześ, to świetne paliwo, tylko jak do każdego silnik musi z nim współpracować. W kńcu paliwo rakietowe też ma dziwny skład :-)
Z każdą chwilą rośnie liczba tych, co mogą mnie cmoknąć w zadek, takich co lepiej ode mnie wiedzą co chciałem osiągnąć w pracy z komputerem - informatyk/ programista/ grafik z Bożej Łaski ;-) - od 1993r.
Szukasz grafik?
Szukać mnie na jabberze.
terminus
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1263
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Dostał piw: 167
Auto: Carul lui Dracula
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez GrzesiekTNT » 15 sie 2013, o 10:44

Może i jestem uprzedzony. Może dlatego że za dużo jeździ aut z których śmierdzi gazem. Wiem że.to kwestia zrewidowania i regulacji ale mimo to nie zakazuje nigdy colta
GrzesiekTNT
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 424
Dostał piw: 10
Auto: Colt 1.6 16V
Województwo: Mazowieckie
Góra

Re: [CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez terminus » 15 sie 2013, o 11:14

Porównanie jest takie że mój brat Espacem (2t 2l turbo benzyna 170km) robił 100km za prawie tyle samo złotówek co ja Coltem, to nie bagatelny argument, a Twój Colt chyba za mało jeździ żeby się opłacało.
Z każdą chwilą rośnie liczba tych, co mogą mnie cmoknąć w zadek, takich co lepiej ode mnie wiedzą co chciałem osiągnąć w pracy z komputerem - informatyk/ programista/ grafik z Bożej Łaski ;-) - od 1993r.
Szukasz grafik?
Szukać mnie na jabberze.
terminus
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1263
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Dostał piw: 167
Auto: Carul lui Dracula
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez tresorex » 15 sie 2013, o 11:39

GrzesiekTNT napisał(a):Może i jestem uprzedzony. Może dlatego że za dużo jeździ aut z których śmierdzi gazem. Wiem że.to kwestia zrewidowania i regulacji ale mimo to nie zakazuje nigdy colta


A ja jestem w stanie zagazować każde kolejne auto :)
Pomogłem? Polej piwko!




ObrazekREGULAMIN
tresorex
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 5202
Lokalizacja: Poznań
Dostał piw: 442
Auto: Accord VII
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Re: [CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez terminus » 15 sie 2013, o 12:19

Tiaaaa, ja swojego chciałem, póki nie doszedłem jakie będą koszty dodatkowe...
Z każdą chwilą rośnie liczba tych, co mogą mnie cmoknąć w zadek, takich co lepiej ode mnie wiedzą co chciałem osiągnąć w pracy z komputerem - informatyk/ programista/ grafik z Bożej Łaski ;-) - od 1993r.
Szukasz grafik?
Szukać mnie na jabberze.
terminus
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1263
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Dostał piw: 167
Auto: Carul lui Dracula
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez bogusz_5752 » 16 sie 2013, o 22:43

zagazowanie drogie ale jezdzi sie dobrze, wymiana czesci tez jest stosunkowo niedroga, ja nie zaluje ze mam Colta w gazie 5 lat i smiga jak ta lala :) A tankowanie do pelna to czysta przyjemniosc :P
bogusz_5752
Avatar użytkownika
 
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Dostał piw: 0
Auto: Colt CAO 1,6
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CZ] Dlaczego to ryzyko.

Postprzez misiekwwl » 17 sie 2013, o 12:27

Jak gadałem z takim dalszym znajomym który jest gazownikiem z 20 letnim stażem który twierdzi,że do wszytskiego się da założyć gaz (nawet diesla ) tylko wszystko zależy od ceny. Wielu gazowników twierdzi, że jak jest bezpośredni wtrysk to już lpg nie założysz co jest nieprawdą, wystarczy żeby wysterować wtryski gazowe i benzynowe w ten sposób żeby benzynowe co jakiś czas lały benzynę w ten sposób unikając zapieczenia ich.
Nie rozmawiałem z nim jak można rozwiązać sprawę miveca ale pewnie można jakoś. Jak będę się z nim widział to poruszę ten temat.
maniac napisał(a):Stara prawada: LPG nie instalujemy do aut z silnikami ze zmiennymi fazami rozrządu. ;)

to też jest nie prawda.
Ogólnie zasada jest taka, że w niektórych przypadkach się to nie opłaca np toyota ford bodajże cmax focus II niektóre mondeo
Tu głównie chodzi o regulację zaworów tzw szklankami co podnosi koszta do nawet 100zł za sztukę.
misiekwwl
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 1615
Dostał piw: 20
Auto: Kia cee'd SW 1.6 gdi
Województwo: Mazowieckie
Góra

Następna strona

Odpowiedz
Posty: 91 • Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Powrót do Seria CZ, Z oraz nowsze - Dział techniczny


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Strona główna forum
  • Ekipa •Usuń ciasteczka
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy