HAHA nie mam sprężyny, może warto założyć ogólnie są dwa miękkie odcinki tuż przed samym silnikiem które mi się nie podobają dodatkowo rura rozgałęziana na DV i odmę widzę że parcieje w jednym miejscu, chciałbym cos solidniejszego na FMIC.PL zrobią taki zestaw jeśli będzie więcej chętnych. Może jakiś zakup grupowy? Ja biorę na 100%, dziś też będę do nich dzwonił zapytać czy planują zrobić zestaw. Widziałem też na ich FB że jeszcze dwie osoby pytały o colta (nie wiem czy ktoś z forum - nie znam tych osób)
jakbym miał robić coś na zamówienie to poszedłbym raczej od razu w sztywne rury, spawane, wyjdzie pewnie taniej niż te silikony a sprężyna wsadzona do środka skutecznie zapobiega zasysaniu seryjnej rury przy większym boost'cie
Do sztywnych rur tez potrzebujesz kolanka odpowiednich wymiarów lub ewentualnie łączniki jest taki zestaw FORGE ale w Polsce go nie znalazłem a koszt za granicą to jakies 1300 zł + wysyłka więc jeśli można zrobić np za pół ceny solidne silikony to wolę takie rozwiązanie, niż czekać aż ktoś Ci wyspawa taką rurę z dwoma gałęziami o odpowiednich wymiarach.
Gość z Fmic.pl mówi że potrzebuje minimum 5 zainteresowanych oraz rury na wzór do wykonania odlewu Pewnie ktoś musiałby podjechać do częstochowy, ja mam za daleko. Cena na pewno byłaby niższa niż zestaw od forge, ciężko powiedziec ile, zależy ile elementów.
myślę, że koszt twardej rury z łącnzikiem silikonowym nie przekroczyłby 400pln co do tej chinszczyzny, nie tyle ciśnienie rozpychania nam tutaj potrzebne, co jej sztywność na zasysanie i wytrzymałośc przy podciśnieniu, nie wiem czy da radę bardziej niż fabryczna. Nie pamiętam średnicy tej sprężyny.
ja chętnie zapłace za taki zestaw 400 zł nawet 800 tylko znajdź mi kogoś kto to zrobi bo wątpie żeby to sie dało w 5 min zwłaszcza chodzi o rurę z rozgałęzieniami - ta jest najgorsza a ją właśnie chciałem wymienić http://www.essexstyling.com/forge-fmhpk ... 23644.html dostępność tego jest praktycznie żadna na kontynencie, a wysyłka z UK to dodatkowe 50 funtów, pieniądze w błoto. w FMIC mówią, że koszt wykonania odlewu na wymiar po to żeby to wyprodukować to ze 4 tys zł. tak więc jeśli nie będzie więcej chętnych to i tak nikt tego nie zrobi w rozsądnej cenie :/
Fakt sprężyna jest, w tej największej rurze za stożkiem, na razie to zostawię i daruję sobie te rurki bo są inne wydatki. Myślałem żeby jeszcze sprężyne wsadzić w tę część gumową przed samym silnikiem (tam są dwie gumowe rurki), trzeba na hamowni zaobserwować czy tam się coś zasysa.
Ja patrzyłem u siebie na hamowni i był spokój. Najwięcej tu będzie zależało od przepuszczalności samego stożka. Jak ktoś oszczędzi na stożku to będzie musiał dołożyć na rurki. U siebie mam Fujita 2.75", jako jedyny chyba w tym budżecie jest niczym nie nasączany, suchy. Nie mam u siebie żadnej spreżyny w rurze. Tylko no...u mnie jest 1.05b, u Ciebie więcej
krynix to już chyba wiesz skąd się bierze moja sceptyczność tuningowa... Chociaż ostatnie roboty brt przy brata evo znowu dały mi troszku wiary I pamiętaj najgorsze jeszcze Cię czeka... czyli przebudzenie. Miałem takie jak składałem starego nissana który pochłoną równowartość 1,5 evo9 albo Lexa is-fa w idealnym stanie a dalej był chrupkiem który dużo bucał a mało jechał
Chwila grozy była jak usłyszałem ze potrzebne tłoki, bo nie pasują do korb. A to kolejne 3k + 35 dni czekania. Na szczęście podzwoniłem i można to przerobić niewielkim kosztem. I nawet z tego co znalazłem w necie to nie jestem pierwszy z takim pomysłem "Greek guys on a budget only used better rods with stock pistons which were changed to full floating function to boost their cars safely to 280hp." Jutro zawożę wał na wyważenie/szlif. Przy okazji że sprzęgło jest na wierzchu, zregeneruję styraną tarczę (i może docisk). Przebudzenie?... nie do końca. mam świadomość i wszystkie koszty liczę oraz rejestruję. a 280 konny chrupek ważący tonę, (co prawda z ośką ale mam apetyt na szperę quaife), ma spełniać swój cel czyli być trollowozem a nie być widocznym z kilometra EVO.
Jak jest z dostepnoscia czesci ? Pytan bo przy 9 barach kompresji w moim czt wiem ze niedlugo czeka mnie szlif i bóg wie co innego. Nie bardzo wiem skad i za ile zamowic potrzebne czesci.
Uszczelki dostaniesz bez problemu, jedynie pod głowicę ASO (nawet jak są zamienniki). Z pierścieniami pewnie nie będzie łatwo, także to raczej również aso.
Skoro z kompresją u mnie jest jednak dobrze (12.1) to może wypowie się ktoś co zrobić z wydechem, 2,25 cala wystarcza dla docelowego 200km ? Albo inaczej : Mam wielki intercooler dolot + stozek Injen, Mapa była już dłubana bo jest 180KM/230nm Koncowy tlumik "arospeed" xD dospawany do serii W najblizszym czasie chce tylko upewnić sie co do szczelnosci dolotu i kolektora wydechowego i lecieć na 200KM Ktoś coś doradzi?