Przejdź do zawartości


Wyszukiwanie zaawansowane
 
    Strona główna forum ‹ Działy techniczne - Wasze problemy, pytania itd. ‹ Zrób to Sam
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
   
    • Regulamin • • • FAQ • Zarejestruj • Zaloguj

[CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Czyli poradniki napisane przez naszych użytkowników.
Odpowiedz
Posty: 11 • Strona 1 z 1

[CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Postprzez Kct » 24 mar 2013, o 14:10

Opiszę dziś jak wymienić popychacze hydraulicze bez zrzucania paska rozrządu i wyjmowania wałków

Potrzebne frukty:
-Klucz 10
-Klucz do świec
-Klucz 17
-Niewielki łom, lub dlugi, cienki, płaski śrubokręt
-Zwykły płaski śrubokręt
-Opcjonalnie szczypce lub kombinerki
-Oczywiście 16 popychaczy hydraulicznych (około 40zł za sztukę, np Ajusa OP5002)

Zalecane:
-Nowe uszczelki pod pokrywę zaworów


Obrazek
1. Zdejmujemy pokrywę zaworów, głowy nie daje ale z tego co pamiętam śrubki są na klucz 10 wszystkie
- odkręcamy plastikową osłonę przewodów zapłonowych
- zdejmujemy kable zapłonowe
- odkrecamy górną osłonę paska rozrządu
- odkręcamy właściwa pokrywę zaworów, zdejmujemy przewód od odmy i wszystkie inne jakie mamy do niej podłaczone
- odkładamy w bezpieczne miejsce :)
- otrzymujemy taki widok:
Obrazek

2. Wykręcamy świece (łatwiej bez nich obracać silnikiem ręcznie, co się przyda)
- zakrywamy jakąs szmatką kanały świec, co by nie trzeba było potem silnika rozbierać żeby wyciągnąć coś co nam wpadnie
Oto nadchodzi część właściwa:
- Podważamy łomem (ja użyłem przedłużonego śrubokręta i też dał radę) ten 'wahacz' łączący popychacz z zaworem i tu 2 uwagi
I. Nie może być akurat kompresji na tłoku, zawór musi być u góry, podnosimy samochod na lewarku, wrzucamy 5 bieg i obracamy kołem (i przy okazji silnikiem) aż pożądany zawór pójdzie w górę, a krzywki zaworowe nie będą utrudniać wyjęcia popychacza :)

Obrazek
Tak podważamy 'wahacz' i tu II uwaga, wyskakuje on z pewną siłą, najlepiej go przytrzymać palcem albo szmatką, żeby nie trzeba go było wyciągać spod wałka, choć nie jest to problem bo nigdzie głęboko wpaść nie może
- odkładamy 'wahacz' na bok, zamontujmy go najlepiej potem w to samo miejsce

3. Wyjmujemy popychacz:
Obrazek
można to zrobić palcami, kombinerki ukazane dla jasności
- wycieramy go z oleju, odkładamy na bok
- wkładamy nowy popychacz, delikatnie, żeby nie zapryskać wszystkiego olejem

4. Najtrudniejsza część:
- zakładamy spowrotem wahacz, nakładamy go na zawór, przytrzymujemy palcem i płaskim śrubokrętem podważamy tak, żeby włożyć go spowrotem na popychacz:
Obrazek
- popychamy go od tyłu ;) lub naciągamy od przodu aby dobrze wskoczył na główkę popychacza

Całą czynność powtarzamy 16 razy :)


Zalecam pokręcić po wymianie ręcznie silnikiem kilka razy (w prawo!) i posłuchać czy nie ma kolizji zaworów z tłokami, a taka może się zdarzyć jeśli nowe popychacze były napełnione olejem, chociaż tak być nie powinno, ale lepiej się upewnić :)


5. Zakładamy nową uszczelkę/uszczelki pod pokrywę zaworów, można lekko dać pod nie silikonu, skręcamy wszystko dokładnie, chociaż pokrywę zaworów nie na siłę, najlepiej metodą na krzyż i dociągać do pierwszego oporu, nie na chama, z wyczuciem, pamiętamy o podłączeniu przewodów do pokrywy i kolejności kabli zapłonowych :)

Popychacze na początku mogą mocno klepać, muszą się napełnić :)

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem, wszelkie uwagi do poradnika wskazane, nie polecam wymiany bez minimum znajomości mechaniki i choć jednej prawej dłoni :)
Cała praca zajęła mi 2,5h, ale myśle, że bardziej wprawiona osoba zrobiła by to w 1-1,5h no i jakies 300zł zostaje w kieszeni
Colt CA1A 'GTi'
Kct
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 807
Lokalizacja: Myszków
Dostał piw: 146
Auto: CA0,E39 540i,TypeR FK8,Eclipse
Województwo: Śląskie
  • Strona WWW
Góra

[CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Postprzez ozzy89 » 24 mar 2013, o 14:11

Mogę dodać coś od siebie ? :)

Otóż ja nie wykręcałem świec. Ustawiłem sobie znak na kole pasowym na literze T. Pomogłem sobie tym schematem:

Obrazek

Najpierw wymieniłem popychacze z czarnym strzałkami, potem z białymi. Można to zrobić na odwrót zależnie od tego jak się ustawi pierwszy cylinder.

Kct, też miałeś tak, że niektóre popychacze ciężej wchodziły ? Z paroma miałem niezły zgryz...

Później miałem problem z założeniem dźwigienki popychacza. Nijak nie mogłem go podważyć, żeby wskoczył.

Pomogłem sobie tym filmikiem:



Ale w końcu tym sposobem też za szybko nie szło :P Do pomocy przybył mój ojciec, który płaskim śrubokrętem wciskał sprężynę zaworu, a ja wkładałem dźwigienkę z lekkością i gracją :D

Zapomniałem się parę razy przy wkładaniu popychacza, a raz tak, że miałem olej na twarzy :lol:

Po odpaleniu nieco sobie popychacze postukały, ale za chwilę nastała cisza! :D

Kct, dzięki wielkie za tutka! :)
ozzy89
Avatar użytkownika
 
Posty: 1271
Lokalizacja: Paczyna/Kleve
Dostał piw: 13
Auto: Honda Accord CH6
Województwo: Śląskie
Góra

[CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Postprzez Ja_good » 24 mar 2013, o 14:11

niedlugo tez bede musial skozystac z tego tutoriala i mam pytanie. Jak odpowietrzyc uzywany popychacz? bo moje maja przejechane niecale 40tys i z tego co wiem to mogly sie zapowietrzyc z powodu nizszego stanu oleju w silniku. A ze mialem wyciek to po nim zaczely sie odzywac. :roll:
Obrazek
Ja_good
 
Posty: 118
Dostał piw: 2
Auto: 9-3 Aero MY01
Województwo: Małopolskie
Góra

[CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Postprzez rosomak1983 » 24 mar 2013, o 14:12

Zapowietrzenie przy niskim stanie oleju jest raczej niemozliwe, o ile miałes choc 2 litry oleju to pompa powinna utrzymac cisnienie. Zreszta nawet gdybys załozył puste popychacze do silnika to one sie same zapełnia olejem po niedługim czasie wiec po uzupelnieniu oleju co zapewne zrobiłes nie ma tym bardziej mowy o zapowietrzeniu. No chyba ze masz kiepskie cisnienie oleju w silniku bo cos sie przytarło...
A tak ogólnie popychacz ma zaworek który albo puszcza po solidnym nacisnieciu albo mozna go otworzyc wsadzajac w dziurke np rozgieta agrafka/spinaczem, wtedy zanurzyc w ropie/oleju i przy otwartym zarowrku pompowac nim i sie tez zapełni. Tak tez sie czysci popychacze.
rosomak1983
Avatar użytkownika
 
Posty: 553
Dostał piw: 12
Auto: Lancer
Województwo: Podkarpackie
Góra

[CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Postprzez ozzy89 » 24 mar 2013, o 14:12

Ja_good napisał(a):niedlugo tez bede musial skozystac z tego tutoriala i mam pytanie. Jak odpowietrzyc uzywany popychacz? bo moje maja przejechane niecale 40tys i z tego co wiem to mogly sie zapowietrzyc z powodu nizszego stanu oleju w silniku. A ze mialem wyciek to po nim zaczely sie odzywac. :roll:



Obrazek

;)
ozzy89
Avatar użytkownika
 
Posty: 1271
Lokalizacja: Paczyna/Kleve
Dostał piw: 13
Auto: Honda Accord CH6
Województwo: Śląskie
Góra

[CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Postprzez czarnuch » 23 lut 2014, o 21:24

PROSZĘ O POPRAWIENIE TUTORIALA!!!!
JEST NIEBEZPIECZNY !!!
Nigdy przenigdy nie kręcimy rozrządem górnymi kołami - można sobie łatwo uszkodzić silnik!
Bardzo łatwo uniknąć tego błędu :
Podnosimy przednie koło od strony kierowcy , wrzucamy 5 bieg i kręcimy kołem tak aby silnik ustawił się na znakach(3) a pózniej o 360 ( pokryje się tylko dolny znak z T)

Poza tym nigdy nie używamy nic dużego do wyciągania piesków - najlepszy jest śrubokręt płaski o szerokości grota mniej więcej 5mm (podstawia się go pod pieska i ruchem obrotowym rączki podważa się pieska i lekko go zsuwa z popychacza - przy siłowej wersji można niechcący rozpiąć zamki na zaworach i głowica do zdjęcia.

Już jedna ofiara tego tutoriala jest - wolał bym nie diagnozować kolejnych.
czarnuch
 
Posty: 30
Dostał piw: 3
Góra

Re: Odp: [CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Postprzez Kct » 23 lut 2014, o 21:46

Ktoś mi juz kiedyś mówił że nie powinno się kręcić kołami wałków, ale nikt nie potrafił wytłumaczyć dlaczego, możesz powiedzieć czemu to niebezpieczne? I co to znaczy uszkodzić silnik? Co konkretnie się stało?

Odpukać zrobiłem tak jak opisałem u siebie i od 15 tys km działa
Colt CA1A 'GTi'
Kct
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 807
Lokalizacja: Myszków
Dostał piw: 146
Auto: CA0,E39 540i,TypeR FK8,Eclipse
Województwo: Śląskie
  • Strona WWW
Góra

[CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Postprzez czarnuch » 23 lut 2014, o 22:00

kręcąc górnymi kołami niebezpiecznie luzuje się pasek rozrządu po przeciwnej stronie do napinacza - i może skoczyć o ząb lub dwa na dolnym kole.
Kolega z warszawy zapomniał o tym co mówiłem i opierając się na tym tutorialu przestawił sobie rozrząd, teraz zobaczymy czy nie trafił zaworów.
zasada jest taka że zawsze się kręci dolnym kołem ( wałem ).
czarnuch
 
Posty: 30
Dostał piw: 3
Góra

Re: Odp: [CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Postprzez Kct » 23 lut 2014, o 22:05

Dzięki za wyjaśnienie, prosze kogoś z władz o edycje w pierwszym poście bo ja już nie mogę
Colt CA1A 'GTi'
Kct
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 807
Lokalizacja: Myszków
Dostał piw: 146
Auto: CA0,E39 540i,TypeR FK8,Eclipse
Województwo: Śląskie
  • Strona WWW
Góra

[CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Postprzez czarnuch » 23 lut 2014, o 22:10

Spoko. Ja ogólnie tu nie zaglądam ale szkoda mi kolegi i wolę żeby ktoś nie popełnił tego błędu - może się nic nie stać ale ryzyko przestawienia jest bardzo duze i nie wychwycenie tego + odpalenie silnika i można silnik posłać na złom:P
czarnuch
 
Posty: 30
Dostał piw: 3
Góra

[CA0 1.8] Wymiana popychaczy

Postprzez figi » 24 lut 2014, o 10:36

To ja dorzucę jeszcze manual jak czyscic popychacze dla tych co nie koniecznie chca sie od razu pakowac w koszta wymiany:

http://przeklej.org/file/otDJnv/hydraul ... eaning.pdf

Pozdr
FiGI
figi
Avatar użytkownika
 
Posty: 136
Lokalizacja: Piaseczno
Dostał piw: 20
Auto: Colt CC4A
Województwo: Mazowieckie
Góra


Odpowiedz
Posty: 11 • Strona 1 z 1

Powrót do Zrób to Sam


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Strona główna forum
  • Ekipa •Usuń ciasteczka
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy