Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych na przełomie 1995 - 2003 roku.
Regulamin działu 1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu: Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem! Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg
2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn: - Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)? - W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)? - Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)? Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy! Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie
3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Witam wszystkich w skrócie zawarły się kable przy nogach kierowcy te w rogu na skutek tego spaliło się większości rzeczy np nie działa radio podświetlenie zegarów , nawiewów , nie dzika zegarek chodź go podświetla nie działa oświetlenie wnętrza i kontrolka otwartych drzwi na zegarach. Podswietla tylko popielniczke i ten zegarek co to może być ? Które bezpieczniki ewentualnie ? Starałem się wszystkie sprawdzić i były dobre co jeszcze można sprawdzić? Proszę o pomoc
Dla Ciebie jest to wkładanie pieniędzy w starego złoma... Dla mnie wkładanie serca w pasje...
sprawdz bezpieczniki pod maską. Szczególnie zwróć uwagę na dwa bezpieczniki 10A oznaczone "światłami". Jeden z nich właśnie odpowiada za podświetlenie deski rozdzielczej, nawiew, buzzer od świateł itd.
Sprawdziłem miernikiem i sa dobre , sprawdziłem wszystkie dla pewności prócz tych szarych przekaźników
Czy mogła spalić się cała wiązka ? Zawarły się dwa przewody jeden który idzie od czujnika zamkniętych drzwi zielony i jakiś czerwony w którym był plus i tylko poczułem spalenizne bezpieczniki sprawdzone co i jak jeszcze sprawdzić ?
Dla Ciebie jest to wkładanie pieniędzy w starego złoma... Dla mnie wkładanie serca w pasje...
to że wiązka się spaliła to od razu cię uspokoję że to nie możliwe od takiego zwarcia. ewentualnie mógłby upalić się jeden przewód gdybyś miał zwatowany bezpiecznik. jeżeli dodatkowo nie masz któregoś światła pozycyjnego to masz spalony bezpiecznik nr 5 pod maską. lub jest on zwatowany drutem i podczas zwarcia spalił się przewód zamiast bezpiecznika. WATOWANIE BEZPIECZNIKÓW TO OGÓLNIE POWSZECHNA SKRAJNA GŁUPOTA NIEŚWIADOMYCH LUDZI KTÓRZY MYŚLĄ ŻE SĄ SPRYTNI I ZAOSZCZĘDZILI 2zł
możliwe. wyjmij bezpiecznik nr 5 i zobacz czy w jego gnieżdzie jest plus na jednym z dwóch pinów. jak nie ogarniesz to służę pomocą jakby co. pod warunkiem że podbijesz do wawki
Hej otóż sprawdzałem probówka te gniazdo bezpiecznika i nic miernikiem tez nic przewód który się zawarł wydaje mi się idzie właśnie do tego bezpiecznika nr5 i do dwóch wyrzej bezpieczników tez bo przejscie miedzy przewodem ktory zwarlem tym czerwonym przy nogach a puszką właśnie z tymi bezpiecznikami jest ale prądu w nim nie ma a był. Bezpiecznik jest dobry tak jak i inne. tak jak by prądowy przewód stracił prąd nie mogę dojść gdzie on idzie żeby sprawdzić co tam się spaliło nie mam już pomysłu. przejście w przewodach jest bo wejście i wyjście z kostki tam w puszcze pod kierownicą sprawdzałem.
dodam iż światła zewnętrzne wszystkie są.
Dla Ciebie jest to wkładanie pieniędzy w starego złoma... Dla mnie wkładanie serca w pasje...
nie zawarły tylko zwarły . to tak na marginesie. bez analizy schematów się nie obejdzie widzę. przestudiuję to i napiszę ci co dalej. . podsumowując - nie masz podświetlenia zegarów,pokręteł nawiewu , wnętrza i nie działa radio, zegarek, kontrolka i brzęczyk. a pozycyjne wszystkie działają i z przodu i z tyłu tak?
To tak za błędy sorry pisze z telefonu. Otóż wczoraj po wnikliwej obserwacji bezpieczników okazało się ze spaliło dwa w tym żółtym koszyczku miernik pokazywał ze są dobre ale postanowiłem sprawdzić dodatkowo zwykłą żarówką okazały się jednak spalone nie widać po nich tego ten drucik wygląda jak nienaruszony. po wymianie wróciło radio oświetlenie wnętrza ,brzęczyk , radio , kontrolka na zegarach, zegarek. Dalej nie ma podświetleń zegarów , nawiewów, i przycisków jest tylko podświetlenie zegarka ,popielnicizki i przycisku opuszczania szyb. Co dalej jeszcze jakiś bezpiecznik ?
Dla Ciebie jest to wkładanie pieniędzy w starego złoma... Dla mnie wkładanie serca w pasje...
może od zwarcia poleciały ci wszystkie żarówki tam. sprawdż to. bo jak pozycyjne ci działają normalnie to przełącznik zespolony jest raczej ok. dobierz się np do gniazda 1 żarówki od pokręteł nawiewu i zobacz czy tam plus dochodzi po przekręceniu manetki.
dobrze myślisz. jak jest + a nie świeci to brakuje masy. jak się nie da ustalić skąd jest wyłapana to zapodaj ją z byle kąd i będzie działać. . być może z jednego miejsca masa ogarnia wszystkie światełka które ci nie działają i wtedy jak podłączysz do jednego z nich to zapalą się wszystkie
Byłbym wdzięczny bo sam to sobie nie poradzę z tymi przewodami
Witam wszystkich ponownie znalazłem według mnie przewód masowy zasilający w masę oświetlenie które zginęło jest to przewód czarny z żółtym paskiem idzie on do puszki z dwoma przekaźnikami sam przewód jest 3 kostce od strony kierowcy.
I teraz pytania: Co to za puszka i za co odpowiada ? I co zrobić by znów było to oświetlenie?
Dla Ciebie jest to wkładanie pieniędzy w starego złoma... Dla mnie wkładanie serca w pasje...
to nie są przekażniki tylko jakieś przelotowe złącza (rozgałęzienia). wyjmij zegary , ujrzysz 2 kości zasilające. ta po lewej jest niebieska i jak zajrzysz z jej lewej strony to zobaczysz konektory. będzie do nich niezły dostęp , licząc od dołu to 5 konektor to PLUS do oświetlenia zegarów a 6 to MASA. przekręć manetkę na pozycyjne i zobacz czy jest jedno i drugie. i faktycznie masa jest czarna z żółtym paskiem . Jak nie będzie masy a tak podejrzewam to podłącz na chwilę ją z byle kąd do tego przewodu i zobacz czy zadziała wszystko.