Przejdź do zawartości


Wyszukiwanie zaawansowane
 
    Strona główna forum ‹ Działy techniczne - Wasze problemy, pytania itd. ‹ Seria CZ, Z oraz nowsze - Dział techniczny
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
   
    • Regulamin • • • FAQ • Zarejestruj • Zaloguj

SRS kasowanie błędów airbag

Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych od 2002 roku do dnia dzisiejszego.
Regulamin działu
1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu:
Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem!
Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg

2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn:
- Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)?
- W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)?
- Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)?
Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy!
Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie

3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Odpowiedz
Posty: 3 • Strona 1 z 1

SRS kasowanie błędów airbag

Postprzez Aznan » 12 sie 2025, o 23:27

Potrzebuję porady. Mitsubishi Colt 1,3 2008 r. Auto stało 9 miesięcy. Po odpaleniu zapaliła się kontrolka poduszki powietrznej. Sczytałem błędy - na SRS 1 airbag 7 błędów z 1 wspólną cechą - low voltage. Próba skasowania nie powiodła się. Podjechałem do mechanika od aut japońskich - również nie dał rady skasować. Problem wynika prawdopodobnie z tego, że przez dłuższy czas było niskie napięcie na akumulatorze, ale nie rozładował się całkiem (odpalił po 9 miesiącach od strzała), gdyż był nowy i miał dużą pojemność. Błędy z niskim napięciem zapisały się na stałe i nie można ich skasować, chociaż fizycznie poduszka, czujniki i napinacze pasów są prawdopodobnie ok. Prawdopodobnie też poduszka w razie wypadku nie zadziała. Odłączyłem akumulator na 15 minut w celu resetu, ale nie pomogło. Brak jest bezpiecznika od SRS - czy sygnał idzie prosto z jednostki centralnej? Czy mogła ona lub przewód masowy ulec uszkodzeniu w wyniku długotrwałego postoju i tu jest problem? Co dalej można z tym zrobić? Jak te błędy skasować? Przesyłam raport z Car scanera. Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.121.0/401210/GP
DTC report
Connection profile: Mitsubishi Colt 1.3/1.5Date: 10.08.2025 18:35:10
VIN: XMCMNZ34A8F031661
============================
OBD-II
Nie znaleziono DTC.
============================
SRS airbag #1SRS airbag #1
DTCs: 7
----------------------------
B1427 [0x9427]
Lamp Seat Belt Circuit Open; FR side impact sensor low VOLT.
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
----------------------------
B1479 [0x9479]
Wiper Washer Fluid Level Sensor Circuit Failure; B/U Capacitor terminal low VOLT.
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
----------------------------
B1588 [0x9588]
Autolamp Delay Increase Circuit Open; B/UP capacitor up converter
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
----------------------------
B1498 [0x9498]
Decklid Punch-Out Sensor Ground Short; Control unit
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
----------------------------
B1437 [0x9437]
Wiper Hi/Low Speed Relay Coil Circuit Short To Ground; FL side impact sensor low VOLT.
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
----------------------------
B1407 [0x9407]
Driver Power Window Up Circuit Open; FR impact sensor low voltage
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
----------------------------
B1417 [0x9417]
Power Window LR Motor Circuit Short To Ground; FL impact sensor low voltage
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
Aznan
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Dostał piw: 4
Auto: Colt Ralliart, Chevy Sonic
Województwo: Dolnośląskie
Góra

SRS kasowanie błędów airbag

Postprzez Aznan » 18 wrz 2025, o 08:54

AKTUALIZACJA

Trzeba mieć skaner MUT, mają go nieliczne warsztaty, we Wrocławiu znalazłem tylko w ASO, koszt podpięcia 720 zł. MUT rzeczywiście troche inaczej czyta te błędy, niż oprogramowanie uniwersalne, nawet profesjonalne. Usunął 6 z 7 błędów. Błąd B1498 okazał się uszkodzeniem sterownika SRS, a nie przewodu masowego i nie da się go usunąć. W takim wypadku pozostają następujące opcje:
1. Kupić nowy - w ASO wyliczyli mi ponad 3500 zł za taki, ale generalnie brak.
2. Poszukać po sklepach Mitsu, może gdzieś jest, może w niższej cenie.
3. Kupić używkę za ok. 150 zł. - podobno każdy moduł SRS jest zaprogramowany pod konkretny VIN i nie będzie działał plug&play; nie wiem, czy można taką używkę przeprogramować. Może ktoś ma taką wiedzę?
4. Próbować polutować zepsuty moduł - koszt nieznany, podobno najlepsze wyjście, w poniedziałek mam podstawić auto do elektryka.
5. Jeździć dalej bez poduszek :facepalm:
Aznan
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Dostał piw: 4
Auto: Colt Ralliart, Chevy Sonic
Województwo: Dolnośląskie
Góra

SRS kasowanie błędów airbag

Postprzez Aznan » wczoraj, o 13:42

AKTUALIZACJA 2

Koszt naprawy modułu SRS wyniósł 450 zł, w tym również usunięcie blędów. Moduł rzeczywiście był uszkodzony z powodu długiego czasu funkcjonowania pod niskim napięciem. W aucie był nowy akumulator, auto przez 9 miesięcy uruchomione 1 raz - przejazd 20 m pomiędzy miejscami parkingowymi, w efekcie przez dłuższy czas utrzymywało się niskie napięcie, ale sam akumulator nie rozładował się całkiem i bez problemu auto odpaliło. Łączny koszt naprawy wyniósł 817 zł: 450 zł za SRS, 360 zł za sczytanie błędów MUT (dostalem rabat 50 % w ASO xD) i 7 zł za bilet autobusowy.

Autko jedzie dzisiaj do nowego właściciela, temat zamknięty.
Aznan
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Dostał piw: 4
Auto: Colt Ralliart, Chevy Sonic
Województwo: Dolnośląskie
Góra


Odpowiedz
Posty: 3 • Strona 1 z 1

Powrót do Seria CZ, Z oraz nowsze - Dział techniczny


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Strona główna forum
  • Ekipa •Usuń ciasteczka
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy