za głośność i barwę wydechu odpowiada końcowy i w dużej mierze kolektor. Jak zamawiałem końcowy do siebie, to gość mnie pytał jaki ma być głośny, nawet pytał o barwę dźwięku
Pozwole sobie wrocic do tematu "zestawu forumowego" intercooler'a.Na własnym przykładzie dokonałem kilku modyfikacji według własnego uznania - może komuś to się przyda, dot. Ralliart'a
Minusem tego rozwiązania jest to, że trzeba trochę ciąć, zarówno rurki aluminiowe (traci się przetłoczenie na końcach) jak i silikon. Ja się wspomagałem narzędziem jak niżej, chiński badziew ale tani i lepsze to niż kątówka, założone na rurki alu też ładniej niż nożyk docina silikony.
Intercooler montowany do belki/wzmocnienia przedniego poprzez przewiercenie na wylot, wpuszczone szpilki docięte na wymiar i od góry nakrętka samohamowna. Oczywiście prościej by było śrubą ale z tego co pamięam akurat u mnie lokalnie były tylko za krótkie albo za długie.
U mnie rurka z turbo oprócz koniecznego obrócenia została pocięta i przedłużona na prostych odcinkach po około 5cm i został lekko zmieniony kąt przez dołożenie kolanka aby wszystko szło wzdłuż pasa przedniego ale mieściło się pod zderzak
Po połączeniu wygląda to tak:
Kawałek odciętej rurki z kolanka alu 45' wykorzystałem jako łącznik do silikonowych kolanek 90'
Wszystko po zmontowaniu chowa się pod zderzak. Po stronie kierowcy lekko opiera się o zderzak - lekko dopychając wszystko trafia na swoje miejsce bo jest dużo ruchu/luzu na tym połączeniu.