Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych od 2002 roku do dnia dzisiejszego.
Regulamin działu 1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu: Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem! Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg
2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn: - Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)? - W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)? - Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)? Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy! Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie
3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Witam panowie jako ze nabyłem niedawno czt mam do was pare pytań 1 jako że autoko jest już po dużych modyfikacjiach wykonanych przez poprzedniego właściciela w Niemczech pod mi adres hamowni gdzie jest niby 280 km i 380 nm ale wolałbym to samemu zweryfikować więc poprosiłbym bym was o adres jakieś dobrej hamowni w Łodzikim. 2 Czytalem troszeczkę o swapie hamulcy bo te które są to nie daja rady ale wszędzie jest mowa o c0 i rozstawie 4x100 czt ma 4x114 bynajmniej moj więc ktoś może sie orietuje jakieś dwutłoczkowe plug end play 3 czy do czt da się wrzucic cztero buta bez głębokiej żebyś dziękuję wszystkim za cenne informację
Narezie nic ze względu na brak czasu jestem tylko 7 dni w miesiącu w domu wiec nie bylo kiedy modyfikacje to porzedni wlasciciel robił jest caly segregator dokumentow na te przeróbki niestety po niemiecku tak co luklem to sporo grantów od forga zawieszenie b14 bilstein tloki od wossa korby jcb panewki kinga glowica po jakieś obróbce i turbo tez tyle to tak z pamieci będę 15 wrzesnia w domu to może cos ruszę do tej pory przejechlem tym ze 200 kilometrow no to co moge powiedzieć to start dopiero od 3 biegu i też po 3 tys troche glubi trakcje i chamulece nie daja rady narazie to tyle w grudniu będę caly miesiąc w domu to bede cos myslal zeby poprawic trakcje i helbe niestety informacij na ten temat jest malo
Co do hamulcy to wiem ale tu raczej zamowie tarcze z mikody tak żeby bylo bez wiercenia bardzej interesuje mnie napęd cztero but nie pidejdzie żaden do tego motoru zostaje szpera i tu ciekawostka ponoc pasuje od focusa st ale czy to prawda. A powiec mi jeszcze jarzma też muszę mieć czy wystarcza same zaciski?
Napęd idzie założyć do każdego auta, tutaj raczej problemem jest ilośc rzeźby i cena, bo koszt takiego napędu przekracza wartość seryjnego czt Tarcze z mini sa cienkie i szybko sie przegrzewają. mają tylko 22mm, lepiej z outka 24 lub z asx 26mm.
Co do trakcji to wystarczą dobre opony, choć ja nie miałem jakiś szczególnych to w ecli fwd przy 260KM i 360Nm nie miałem problemu z trakcją. Trzeba odpowiednio obchodzić sie z pedałem gazu, a nie ciągle na wklepanym
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu. Prezes FTO Club Polska
Niby 280km i 380 nm ale nie zweryfikowanie jescze na 3 przy gwaltowniejszym dodaniu gazu przód tanczy malo malo czasu spędzam w domu więc auto glownie narazie stoi szukałem firmy ktora by sie tego podiela lecz nazie chetnych brak a po co mi ta moc skoro nie mogę jej wykorzystać co do hebli do dwa tloki i tarcze od outlandera tylo że postaram sie zamówić z otworami 4x114 z mikody ale pytania czy jarzma od outlandera też potrzebne
jeździsz tym całorocznie czy tylko jak jest ciepło? jeśli tylko w sezonie to zakładaj półslick i będzie trakcja sporo lepsza. Ja na r888 w fto przy 200KM mogę startować z 5-6k obr i klei Ale na mokrym lepiej nie jeździć. Testowałem też R1R klei ciut gorzej na suchym, ale za to da sie jeździć w deszczu.
Co do zacisków to raczej z jarzmami, ale nie miałem czt na warsztacie to nie sprawdzałem osobiście. tam jest rozstaw 130mm na mocowaniu?
Montażu napędu to większość warsztatów się nie podejmie, najszybciej te co budują proto, bo trzeba zaadaptować tylny wózek z evo np.
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu. Prezes FTO Club Polska
Szczerze powiem to nie wiem auto mam raptem 2 miesiące przejechałem może ze 200 kilometrow i ma robić generalnie jako fan car a masz swoj warsztat? A co do hebli to tez nie wiem bylo gdzieś na forum ale teraz nie mogę znaleźć raczej nic nie bede robil sam z braku czasu ale hamulce jezeli pasuja p&p to wystarczy zwykły mechanik co do reszty to będę szukal komgretnego magika
Mam, ale nie w pełnym wymiarze czasowym bo robię tam po godzinach i w wolne dni.
Skoro tak krótko masz auto, to oswój się z nim najpierw, załóż dobre opony a później myśl o reszcie Powiem Ci tak, miałem skrzynię ze szperą i jakieś zwykłe opony, a teraz mam bez szpery i półslick, no i teraz trakcja jest lepsza Jak nie znajdziesz nikogo chętnego na zrobienie napędów, to może będę w stanie pomóc
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu. Prezes FTO Club Polska
Jak sie bardzo uprzesz, w czym kibicuję, to napęd na 4 lapy ogarniesz.
Na japonie był Colt (o ile pamietam oznaczenie Z28A przy silniku 1.5) z fabrycznym napędem na 4 kola. Minus rozwiązania jest taki, że skrzynie do tego dali CVT więc trzeba by dobrać coś innego. Nie zmienia to faktu, że tylną belkę/most masz rozwiązane.
Napewno bedzie trudno jezeli nie masz czasu przy tym grzebac, wtedy pozostaje jakis sprawdzony przeszczep od np. starszego brata tj EVO itp.
Tomek, ogromna prośba - jeżeli chcesz coś dopisać to używaj opcji edytuj. Można to robić nawet do kilku godzin po napisaniu posta :-) Potem połącze posty.
Co do adaptacji napędu to Waldek Kluza miał w swoim CZT czterobuta na gratach z EVO jak dobrze pamiętam. Jeśli mnie pamięć nie myli to sprawę ogarniał rally-tech z Bielsko-Bialej.
Znalazłem film:
Powinien być też wątek na forum ale nie pamiętam czy były tam podane jakieś technikalia.
O i panowie to już jakieś konkretne informacje dziekuje wszystki za zainteresowanie to bede szukal jak narazie to sie dowidzialem tyle że adapter pod napęd da się kupic na ebay gorzej z napedem Niestety rally był tylko dostawca części a kto budowal auto nie chcieli udzielić informacji