Przejdź do zawartości


Wyszukiwanie zaawansowane
 
    Strona główna forum ‹ Działy techniczne - Wasze problemy, pytania itd. ‹ Seria CZ, Z oraz nowsze - Dział techniczny
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
   
    • Regulamin • • • FAQ • Zarejestruj • Zaloguj

Elektromechanik Kraków okolice, szarpanie silnika

Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych od 2002 roku do dnia dzisiejszego.
Regulamin działu
1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu:
Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem!
Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg

2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn:
- Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)?
- W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)?
- Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)?
Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy!
Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie

3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Odpowiedz
Posty: 7 • Strona 1 z 1

Elektromechanik Kraków okolice, szarpanie silnika

Postprzez Ewela » 26 sty 2021, o 20:30

Witam poszukuje elektromechanika z Krakowa bądź okolic. Problem szarpanie podczas jazdy ( obroty spadaja do zera, pojawiają się kontrolki temperatury oraz silnika ) jak odpuszczam pedał gazu to wszystko wraca do normy na chwilę, za chwilę gdy dodaje gazu jest to samo. Problem najbardziej kiedy silnik już złapie temperaturę oraz przy pokonywaniu wzniesień. Mam colta cz3 1.3 2006 95 KM - zagazowanego Stagiem. Wymieniono do tej pory cewkę oraz czujniki przy silniku ( bodajże głowicy) oraz czujnik zmiennej fazy rozrządu, przeglądnięto też cały rozrząd .. co nic nie dało.
_________________
Ewela
Ewela
 
Posty: 1
Dostał piw: 0
Województwo: Małopolskie
Góra

Elektromechanik Kraków okolice, szarpanie silnika

Postprzez woody » 26 sty 2021, o 21:57

Hej! Auto Service Leszek Różeński
Adres: Pielgrzymowice 95,, 32-091 Pielgrzymowice
Najlepszy spec w okolicy od japońskich samochodów.
woody
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 91
Dostał piw: 8
Auto: Colt
Góra

Elektromechanik Kraków okolice, szarpanie silnika

Postprzez mr_pibula » 4 mar 2021, o 19:41

cewka wymieniona aaa same swiece? w jakim stanie??
mr_pibula
 
Posty: 5
Dostał piw: 0
Województwo: Dolnośląskie
Góra

Elektromechanik Kraków okolice, szarpanie silnika

Postprzez janusz1976 » 25 gru 2022, o 18:25

witam
Proszę o pomoc i informację jak zakończył się wątek gdyż mam bardzo podobny problem.
Colt 1.3 benzyna 2011r. bez żadnego gazu.
Do chwili gdy rozładował się akumulator po kilkudniowym postoju auto jeździło super. Po uruchomieniu z przewodów rozruchowych zaczął się temat. W chwili przyspieszania gdy tylko lekko silnik złapie temperaturę ( po minucie od rozruchu ) silnik na chwilę , dosłownie 1 sek. traci moc , jest dwukrotne szarpnięcie , zaświeca się też kontrolka silnika i czerwona ikona płynu chłodzenia ( obroty silnika spadają do 0 ) cykają przekaźniki pod deską . Jeżeli nie puszczę gazu to po chwili usterka ustępuje i silnik przyspiesza dalej . Odczytane błędy : p0513 , B1726 , B1731.
Usterka nasila się gdy: mocno przyspieszam , jadę pod górę , silnik rozgrzeje się . Na zupełnie zimnym silniku nie ma problemu. Podczas występowania usterki czujnik wału korbowego normalnie wskazuje obroty. Zanim zacznę wymieniać graty wolę podpytać się na forum czy ktoś ma może rozwiązanie problemu ,bo w internetach temat jest znany ( na kilku forach ludzie zgłaszają takie same problemy ) ale jakoś nigdzie nie ma jasnego rozwiązania . Niektórzy piszą o zmianie softa i przeprogramowaniu immobilizera - niby logiczne.
Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.
janusz1976
 
Posty: 1
Dostał piw: 0
Województwo: Mazowieckie
Góra

Elektromechanik Kraków okolice, szarpanie silnika

Postprzez tomchuck » 26 gru 2022, o 10:18

wykasuj błędy, załóż nowy akumulator, bo ten jeśli padł w mrozy to już sprawny nie jest..
Wiele aut jest bardzo wrażliwych na zbyt niskie napięcie w instalacji. Można szukać w ciemno ale zacząć trzeba od podstaw.
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu.
Prezes FTO Club Polska
tomchuck
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1789
Lokalizacja: Śrem
Dostał piw: 521
Auto: FTO
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Elektromechanik Kraków okolice, szarpanie silnika

Postprzez Rafii » 31 gru 2024, o 01:49

Witam,
chciałbym wierzyć, że autor wątku jeszcze zagląda na forum. Mam identyczne objawy w swoim Colcie 1.3 -2006 rok.
Czy udało się zdiagnozować i rozwiązać problem ?

Z góry dziękuje za pomoc.
Rafii
 
Posty: 1
Dostał piw: 0
Województwo: Śląskie
Góra

Elektromechanik Kraków okolice, szarpanie silnika

Postprzez borsuk47 » 19 sie 2025, o 10:13

Witam Kolegów
Czy udało się któremuś z kolegów ustalić źródło problemu? U mnie bardzo podobne objawy. Na początku, oprócz szarpania w okolicach 2000 obrotów na obciążonym silniku (ale nie zawsze), był błąd P1970. Błąd usunąłem robiąc porządek z przewodami masowymi. Ale żabkowanie wciąż jest. Wymieniłem oczywiście olej, świece, cewki, sensor wałka rozrządu, przepustnice (używana). Car scanner pokazuje mi jedną dziwną rzecz, wyprzedzenie zapłonu na poziomie 41 stopni. Również poprawka długoterminowa na poziomie +12%, krótkoterminowa kontruje na minusie (szczelność dolotu sprawdzałem).

pozdrawiam serdecznie kolegów
borsuk47
 
Posty: 1
Lokalizacja: Siewierz
Dostał piw: 0
Auto: Colt 1.3 rocznik 2009 (Z34A)
Województwo: Śląskie
Góra


Odpowiedz
Posty: 7 • Strona 1 z 1

Powrót do Seria CZ, Z oraz nowsze - Dział techniczny


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Strona główna forum
  • Ekipa •Usuń ciasteczka
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy