Przejdź do zawartości


Wyszukiwanie zaawansowane
 
    Strona główna forum ‹ Działy techniczne - Wasze problemy, pytania itd. ‹ CJ0-CJ1A-CJ2A-CJ4A - Dział techniczny
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
   
    • Regulamin • • • FAQ • Zarejestruj • Zaloguj

Duże spalanie, nierówne obroty, zwarcie

Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych na przełomie 1995 - 2003 roku.
Regulamin działu
1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu:
Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem!
Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg

2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn:
- Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)?
- W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)?
- Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)?
Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy!
Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie

3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Odpowiedz
Posty: 10 • Strona 1 z 1

Duże spalanie, nierówne obroty, zwarcie

Postprzez Mtcj0 » 20 gru 2022, o 21:26

Witam, mam problem z moim cj0 1.3 1996r.
Mianowicie auto zaczęło się ostatnio dziwnie zachowywać, silnik pracuje nierówno, jakby na 3cylindry, strasznie dużo pali, podczas jazdy przerywa, ale ma moc, i kolejna rzecz, kiedy mrugne długimi światłami bądź wlaczam normalnie, słychać jakieś przekaźniki, auto momentalnie przygasa, czasami zgaśnie, i zapala się check engine na 4-5s po czym znika, na postoju na wolnych obrotach checka nie ma, ale w czasie jazdy jest cały czas. Zauważyłem tez, że wiatrak od chłodnicy cały czas jest włączony
Wymieniłem świece, przewody zapłonowe i cały aparat zapłonowy, przeczyscilem przepustnice, korkowca i wszystkie czujniki, czujnik położenia przepustnicy i temperatury płynu chłodzącego sa nowe, sondy są okej, wymieniłem tez przełącznik zespolony (myśląc ze robi jakieś zwarcie)
Ladowanie jest cały czas Ok 14V

Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem ?

Z góry dzięki za pomoc
Mtcj0
 
Posty: 6
Dostał piw: 1
Województwo: Pomorskie
Góra

Duże spalanie, nierówne obroty, zwarcie

Postprzez tomchuck » 20 gru 2022, o 22:07

podstawa wszystkiego to sprawdzenie jakie ma błędy skoro check sie zapala.
co do elektryki to w cj czasem potrafi się przetrzeć wiązka pod lewym nadkolem, czyli główne połączenie kabinowej ze skrzynką bezpieczników.
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu.
Prezes FTO Club Polska
tomchuck
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1789
Lokalizacja: Śrem
Dostał piw: 521
Auto: FTO
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Duże spalanie, nierówne obroty, zwarcie

Postprzez Mtcj0 » 20 gru 2022, o 22:46

tomchuck napisał(a):podstawa wszystkiego to sprawdzenie jakie ma błędy skoro check sie zapala.
co do elektryki to w cj czasem potrafi się przetrzeć wiązka pod lewym nadkolem, czyli główne połączenie kabinowej ze skrzynką bezpieczników.


Problem w tym, ze próbowałem podłączyć już 4 komputery u różnych mechaników i nie chce się łączyć, czytałem ze z tym obd w przedliftach jest problem, i zwykły komputer nie da rady, a nie mogę znaleźć nikogo kto by miał komp do colta.
Jutro sprawdze wiązkę, o której napisałeś, może coś znajdę.
Mtcj0
 
Posty: 6
Dostał piw: 1
Województwo: Pomorskie
Góra

Duże spalanie, nierówne obroty, zwarcie

Postprzez tomchuck » 20 gru 2022, o 23:42

mostek na pinach 1 i 4 w obd, stacyjka na zapłon i kontrolka CE będzie mrugała błędy kodami błyskowymi. długi błys to dziesiątki, krótki jedności. liczysz mrugnięcia i masz kody liczbowe, a listę znajdziesz gdzieś w necie ;)
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu.
Prezes FTO Club Polska
tomchuck
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1789
Lokalizacja: Śrem
Dostał piw: 521
Auto: FTO
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Duże spalanie, nierówne obroty, zwarcie

Postprzez Mtcj0 » 22 gru 2022, o 13:54

tomchuck napisał(a):mostek na pinach 1 i 4 w obd, stacyjka na zapłon i kontrolka CE będzie mrugała błędy kodami błyskowymi. długi błys to dziesiątki, krótki jedności. liczysz mrugnięcia i masz kody liczbowe, a listę znajdziesz gdzieś w necie ;)


Cześć, udało mi się połączyć piny 1 i 4 i faktycznie wymrugal błędy, colcik pokazał błędy 13,21 i 32. Wielkie dzięki za pomoc
Mtcj0
 
Posty: 6
Dostał piw: 1
Województwo: Pomorskie
Góra

Duże spalanie, nierówne obroty, zwarcie

Postprzez tomchuck » 22 gru 2022, o 21:18

odłącz jeszcze aku żeby błędy sie skasowały pojeździj troszkę i sprawdź jeszcze raz, bo pytanie które są stare a które aktualne.
z tego co masz to czujniki temp silnika i powietrza w kolektorze, co do błędu 32 nie mam pewności ale może być to MAP-sensor.
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu.
Prezes FTO Club Polska
tomchuck
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1789
Lokalizacja: Śrem
Dostał piw: 521
Auto: FTO
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Duże spalanie, nierówne obroty, zwarcie

Postprzez Mtcj0 » 22 gru 2022, o 21:34

Aku odłączone, błędy dalej te same, dodatkowo auto ma problem z odpalaniem na zimnym silniku, myśle ze map sensor może być winny. Szukam jakiejś używki i zobaczymy co wyjdzie, wymieniłbym tez ten czujnik temp powietrza w kolektorze ale nigdzie nie mogę go znaleźć.
Mtcj0
 
Posty: 6
Dostał piw: 1
Województwo: Pomorskie
Góra

Duże spalanie, nierówne obroty, zwarcie

Postprzez wiewiórka » 22 gru 2022, o 21:47

Mtcj0 - mamy taki miły zwyczaj stawiania piwa za dobre rady. Nie wiem, czy rady kolegi były pomocne, ale warto, aby "nowicjusze" znali tę formę podziękowania :)
Człowiek jest tyle wart, ile może pomóc drugiemu...

na coltmanii od 11.11.2008r.
Organizator zlotów: Topornia 2009, Topornia 2010, Topornia 2012, Topornia 2015, Topornia 2019, Topornia 2023
wiewiórka
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika
 
Posty: 3271
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Dostał piw: 405
Auto: colt Clou 1.6
Województwo: Mazowieckie
Góra

Duże spalanie, nierówne obroty, zwarcie

Postprzez tomchuck » 23 gru 2022, o 08:26

za odpalanie na zimnym odpowiedzialny jest czujnik temp silnika.jak go odłączysz to trzeba kręcić kilka min zanim odpali. MAPsensor też ważna rzecz w kwestii prawidłowej pracy.
Jeśli nie możesz znaleźć części napisz PW do ludinho1, miał sporo części do cj to może pomoże.
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu.
Prezes FTO Club Polska
tomchuck
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1789
Lokalizacja: Śrem
Dostał piw: 521
Auto: FTO
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Duże spalanie, nierówne obroty, zwarcie

Postprzez Mtcj0 » 23 gru 2022, o 13:41

Części już zamówione, po świętach się okaże czy coś to pomoże, mam Nadzieje ze się uda. Po świętach dam znać jak wyglada sytuacja
Mtcj0
 
Posty: 6
Dostał piw: 1
Województwo: Pomorskie
Góra


Odpowiedz
Posty: 10 • Strona 1 z 1

Powrót do CJ0-CJ1A-CJ2A-CJ4A - Dział techniczny


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Strona główna forum
  • Ekipa •Usuń ciasteczka
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy