Przejdź do zawartości

 
    Strona główna forum ‹ Działy techniczne - Wasze problemy, pytania itd. ‹ CA0-CA1A-CA4A-CA5A i CC4A - Dział techniczny
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
    • Regulamin • • • FAQ

Brak iskry 1.3 CA0

Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych na przełomie 1992 - 1996 roku.
Regulamin działu
1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu:
Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem!
Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg

2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn:
- Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)?
- W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)?
- Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)?
Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy!
Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie

3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Posty: 22 • Strona 1 z 2 • 1, 2

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez Jakubmitsu » 16 lis 2020, o 21:09

Po wymianie uszczelki głowicy, uszczelniaczy zaworów, wałka rozrządu, kompletnego rozrządu, świec zapłonowych, filtrów oraz oleju z płynem chłodniczym mój żółtek z silnikiem 1.3 nie chce zapalić brak iskry pompa pompuje paliwo. Aparat zapłonowy sprawdziłem na innym sprawnym silniku oraz komputer również i tu nie leży problem. Usługa była wykonana przez osobę, która siedzi w mechanice od przeszło 20 lat, wszystko poprawnie spięte kostki, kable na miejscu ale auto kręci kręci i nie zapala bo nie ma iskry. :( :( Jeśli ktoś posiada jakieś schematy elektryki pod maską to również poprosze :kciuk:
Jakubmitsu
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dostał piw: 0
Auto: Mitsubishi Colt CA0
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez bonsao » 17 lis 2020, o 07:46

Skoro komputer sprawny i aparat zapłonowy i jest iskra to nie ma bata musi zapalić . chyba że twoja instalacja (wiazka elektryczna )jest uwalona. Rozumiem że w twojm samochodzie iskry nie ma ?
bonsao
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 1035
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Dostał piw: 121
Auto: CA4T i Space Runner II
Województwo: Łódzkie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez Jakubmitsu » 17 lis 2020, o 12:11

Iskry właśnie nie mam wszystko sprawdziłem każdą kostkę i dalej nic paliwo podaje
Jakubmitsu
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dostał piw: 0
Auto: Mitsubishi Colt CA0
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez bonsao » 17 lis 2020, o 18:54

Nie masz czasem dołożonego Immobilizera ? Zadzwoń do poprzedniego właściciela czy czasem nie ma jakiegoś tajemniczego przełącznika . Druga sprawa sprawdź kable które idą do dwupinowej kostki na aparacie zapłonowym . Po prostu woziłbym sprawdził kable z aparatu zapłonowego które idą do ecu czy każdy ma przejście .
bonsao
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 1035
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Dostał piw: 121
Auto: CA4T i Space Runner II
Województwo: Łódzkie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez Jakubmitsu » 17 lis 2020, o 22:17

imobilajzera nie ma na bank autko zawsze odpalało a po drugie dorabiałem kluczyk i jest to tylko metal i plastik, ukrytych przycisków również nie ma. Kostka dwupinowa ma mase i przejście. Tu leży problem z strony elektryki a do elektromechanika nie ma sensu holować bo zapłacę kupę siana i też nie wiadomo czy przyjmą mi auto

Jeśli posiadacie rozpisaną wiązkę silnika, ecu to prosiłbym o podesłanie to może też się przyda
Jakubmitsu
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dostał piw: 0
Auto: Mitsubishi Colt CA0
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez bonsao » 17 lis 2020, o 22:44

To tak dla pewności : Czujnik temperatury silnika podłączony? Kostki wszystkie podpięte ?(sprawdź jeszcze raz wszystko). Przekaźnik pompy paliwa działa (słychać że się załącza?)
bonsao
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 1035
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Dostał piw: 121
Auto: CA4T i Space Runner II
Województwo: Łódzkie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez Danielo » 18 lis 2020, o 10:40

Jakbyś chciał to mogę Ci ECU pożyczyć z mojego 1.3 :)
Danielo
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1570
Lokalizacja: Poznań
Dostał piw: 177
Auto: CA Malibu
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez Jakubmitsu » 18 lis 2020, o 23:11

Wszystko poprawnie podpięte oglądałem już kilkadziesiąt razy ruszałem wszystkim , pompę jak i przekaźnik słychać paliwo podaje. ECU już zamieniałem i też w tym nie leży problem. Aktualnie zamówiłem nową kopułkę jeśli dalej nic to podejrzewam że wiązkę będę musiał poszukać. Pierwszy raz się spotykam z taką sytuacją, autko od zakupu jeździło nad morze, góry i gdzie tylko. Dodam jeszcze że jak był silnik grzebany to wymieniałem żaróweczki w przyciskach od awaryjnych, halogenów itp ale to nie ma wpływu
Jakubmitsu
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dostał piw: 0
Auto: Mitsubishi Colt CA0
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez YoPiciowy » 19 lis 2020, o 09:43

A bezpieczniki sprawdziłeś? :D
Obrazek
4G92T- 270+Nm@3700+ 190KM@5100
YoPiciowy
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1199
Lokalizacja: Sopot
Dostał piw: 185
Auto: CA4T '92
Województwo: Pomorskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez Danielo » 19 lis 2020, o 10:37

ze tak sobie pozwolę na żart

A spryskiwacze działają? :lol: :lol: :lol:

A na poważnie wyżalę z 1.3 bym miał ale swap by mi kto musiał zrobić na ten silnik co mam w garażu :D
Danielo
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1570
Lokalizacja: Poznań
Dostał piw: 177
Auto: CA Malibu
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez Jakubmitsu » 19 lis 2020, o 11:56

Bezpieczniki w pierwszej kolejności :)
Spryskiwacze działają jak talala :lol: :lol: :lol: :lol:
Będę szukał kabelek po kabelku jeśli nic to nie przyniesie efektu będę zmuszony zakupić wiązkę silnika, jeśli ktoś takową posiada proszę się odezwać jakoś się dogadamy :kciuk:
Jakubmitsu
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dostał piw: 0
Auto: Mitsubishi Colt CA0
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez jabberkonto » 19 lis 2020, o 12:07

a czujnik wału ? Moze ECU nie widzi obrotow. Nie zaszkodzi jak podasz dodatkowa mase na silnik, uzywajac kabli rozruchowcyh.
jabberkonto
 
Posty: 729
Dostał piw: 65
Auto: Colt CAO 4wd 4g63t
Województwo: Pomorskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez bonsao » 19 lis 2020, o 16:55

jabberkonto napisał(a):a czujnik wału ? Może ECU nie widzi obrotow. Nie zaszkodzi jak podasz dodatkowa mase na silnik, uzywajac kabli rozruchowcyh.

Właśnie jeśli robiliście tylko uszczelkę pod głowice to może jakiejś masy nie podpiąłęś Skoro auto przedtem paliło to szukał bym w tych rzeczach które były odkręcane i odłączane. 1)Masa- ta pod jedną z śrub rozrusznika jest podpięta ? 2) masa-z wiązki pod jedną z śrub gdzie jest przymocowany naciąg linki od przepustnicy ? Zadzwoń do mnie nr wysłałem ci na PW
bonsao
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 1035
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Dostał piw: 121
Auto: CA4T i Space Runner II
Województwo: Łódzkie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez YoPiciowy » 19 lis 2020, o 19:33

Ze schematu sprawdź przejście między ecu a aparatem.

Obrazek

Generalnie piny 68,69 z ECU powinny mieć przejście do pinów 3,4 w aparacie, to jest czujnik wałka. Jak na nich będzie to jeszcze sprawdź sygnał wyzwalający iskrę z ECU pin 10 do 6 w aparacie. Pin 1 i 5 na aparacie to masa.
Obrazek
4G92T- 270+Nm@3700+ 190KM@5100
YoPiciowy
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1199
Lokalizacja: Sopot
Dostał piw: 185
Auto: CA4T '92
Województwo: Pomorskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez Jakubmitsu » 21 lis 2020, o 00:10

Masa jest bo sprawdzałem ale mogłem coś ominąć (nie znam się za dobrze na elektryce ale ile mogłem zobaczyć z zdjęć/schematów to sprawdziłem). Przejście ma na ECU to sprawdzałem. Czujnik wału nie posiadam od tego jest aparat zapłonowy w tych późniejszych 1.3 już był czujnik wału.
Kręciłem silnik 3 razy po 5 sekund sprawdzić czy gaśnie CHECK ENGINE i gaśnie czyli nie widzi błędu
Jakubmitsu
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dostał piw: 0
Auto: Mitsubishi Colt CA0
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez YoPiciowy » 21 lis 2020, o 09:41

No dokładnie w aparacie jest czujnik wałka. Jeśli masz aparat który w innym aucie działa, przewody są ok, to wygląda na uwalone ECU. Kable zapłonowe są ok? Czy jak kręcisz rozrusznikiem widzisz na obrotomierzu jakieś wskazanie?
Obrazek
4G92T- 270+Nm@3700+ 190KM@5100
YoPiciowy
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1199
Lokalizacja: Sopot
Dostał piw: 185
Auto: CA4T '92
Województwo: Pomorskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez tomchuck » 21 lis 2020, o 15:59

skoro aparat sprawdzany w innym colcie, ecu sprawdzane też w innym i wszystko jest niby sprawne sprawne, do tego błędu nie wyrzuca przy kręceniu czyli czujniki też ok, i jeszcze sprawdzałeś połączenie kabli między aparatem a ecu, no to kurde cudów nie ma... powinno działać.
Niech ten miejscowy szaman który rozbierał auto do naprawy poskłada je tak jak było to zacznie działać. Skoro przed naprawą chodziło normalnie to z jakiej racji teraz miałoby nie pracować? Dla mnie to błąd montażu po prostu.
wiązka sama z siebie popsuć sie nie mogła...sprawdźcie ewentualnie wszystkie kostki które były odpinane, czy gdzieś czasem pin się nie wysunął, lub czy nie jest skorodowany. zasilanie, masy do weryfikacji i tyle.
no i czy aparat nie jest o 180 stopni przekręcony względem prawidłowej pozycji.
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu.
Prezes FTO Club Polska
tomchuck
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1651
Lokalizacja: Śrem
Dostał piw: 466
Auto: FTO
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez YoPiciowy » 21 lis 2020, o 19:05

No właśnie też pomyślałem o aparacie obróconym, ale to wtedy iskra by się pojawiała..
Bo rozumiem sprawdzaliście świecą dotknięta do masy i nic nie skakało?
Obrazek
4G92T- 270+Nm@3700+ 190KM@5100
YoPiciowy
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1199
Lokalizacja: Sopot
Dostał piw: 185
Auto: CA4T '92
Województwo: Pomorskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez Jakubmitsu » 23 lis 2020, o 00:47

sprawdzał świecą do masy
miejscowy szaman (mój ojciec) siedział nad wszystkimi schematami i podobno znalazł usterkę jeśli mi powie co to takiego napisze wam!!!!
Jakubmitsu
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dostał piw: 0
Auto: Mitsubishi Colt CA0
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Brak iskry 1.3 CA0

Postprzez Jakubmitsu » 16 gru 2020, o 22:44

Znalazł się problem nie zauważyłem urwanego kabelka masowego perzy aparacie był zerwany :facepalm: zlutowałem i auto ożyło ! :hura: :hura: :hura: :hura:
Dziękuje za pomoc temat uważam za zamknięty :kciuk:
POZDRAWIAM :)
Jakubmitsu
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dostał piw: 0
Auto: Mitsubishi Colt CA0
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Następna strona

Posty: 22 • Strona 1 z 2 • 1, 2

Powrót do CA0-CA1A-CA4A-CA5A i CC4A - Dział techniczny


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Strona główna forum
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy