Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych na przełomie 1995 - 2003 roku.
Regulamin działu 1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu: Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem! Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg
2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn: - Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)? - W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)? - Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)? Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy! Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie
3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Witam wszystkich. Mam na imię Sebastian. Mój colcik to CJ0 1,3 12v posiadam go od prawię 3 lat do dnia wczorajszego sprawował się wybornie jednak po przejechaniu 1200 km zaczął przerywać okazało się że na 3cim cylindrze świeca jest wyjarana a ma ok miesiąca reszta świec jak nowe. Wkręciłem inną sprawną lecz nie za dużo to dało dalsza diagnoza wykazała brak sprężania na tym cylindrze, i zastanawiam się nad zmianą silnika ale interesował by mnie większy 16 16v bo jednak 75 km to troszkę mało i pytanie do wszystkich czy ktoś robił już coś takiego jak to by wyglądało jakie części pasują a jakie nie. Próbowałem znaleźć coś na ten temat na forum lecz większość tematów kończyła się nie na tym że lepiej założyć 1,8 niż 1,6 i na dobrą sprawę nic się nie dowiedziałem więc liczę na was i z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
wiesz co ziomek ja się za daleko nie znam ale ostatnio grzebię w temacie półosiek i wydaje mi się że na taki swap to byś musiał do tego zawieszenie wymieniać bo półośki do automatu są inne , a jak jedno to i za sobą pewnie ciągnie resztę
Nie jest sztuką zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną.
Chodzi o to że chcę zrobić swap silnika z 1,3 na 1,6 ale ten 105 koni i znalazłem u niemca w dobrym stanie ale automat i teraz pytanie czy manual z mojego colta będzie pasować.
No przekładasz sam silnik przecież Ale z tego co pamiętam musisz się zaopatrzyć w wiązkę silnika 1.6 z wersji manualnej, bo automaty mają jakieś dziwne czujniki które blokują ruch auta...czy coś tam
wiem że sam silnik ale automat może mieć troszkę inne mocowania niż manual dlatego pytam ale skoro mówisz że wiązkę trzeba od manuala to chyba sobie odpuszczę chcę kupić całego na części żeby później nie pierniczyć się z dokupowaniem brakujących części
Skrzynię z łapami zostawiasz swoja, wiązkę można przerobić lub po prostu zrobić mostek w jednej wtyczce pomiędzy dwoma pinami, ale i tak będziesz musiał dokupic koło zamachowe bo z 1.3 nie podejdzie do 1.6
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu. Prezes FTO Club Polska