Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych na przełomie 1995 - 2003 roku.
Regulamin działu 1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu: Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem! Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg
2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn: - Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)? - W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)? - Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)? Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy! Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie
3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Czym sa spowodowane strzały gazu na wolnych obrotach tzn. gdy np stoje na światłach i mam pod góre dodaje mu gazu a on strzela. Prosze o Porade. Obrazek
pawela napisał: nieprawidłowa proporca gaz powietrze. Jedź na regulację To czemu tylko wali jak idzie z niskich obrotów a jak ruszam i daje mu w palnik to nie strzela?? A na regulacji był i podobno wszystko ok.
shorty napisał: świece, kable, filtr powietrza to są rzeczy które powinieneś wymienić
na pierwszy rzut proponuje świece, jeśli nadal będzie problem to kable i filtr powietrza
sprawdź i napisz czy pomogło OKI Dzięki filtr powietrza to miałem wymieniany ale zobacze najpierw swiece bo patrzyłem w nocy ale choinki nie ma ale może być to spowodowane przebiciem w środku na świecy??
A co moze pomoc? w wielu puszkach jest "odpowietrznik" jak zlapie duze ciscienie to ucieka tym miejscem i nie strzela. A jeszcze inaczej szczelny dolot+nowe swiece, przewody, rozdzielacz, kopulka+odpowiednia regulacja=nie ma prawa byc problemow Uwazaj bo jak Ci kiedys strzeli mocniej to bedziesz mial po przeplywce Hrm"
może po prostu się już zużyły ja w CA0 1.6 przy gazie, świece wymieniałem co 5-7 tysięcy kilometrów jak tylko wyczułem że coś nie tak, od razu wywalałem i kupowałem nowe, żeby nie dopuścić do strzału... to bardzo nie zdrowe dla przepływomierza...
Bo colt to auto,które mnie kręci,na zawsze w moim sercu na zawsze w mej pamięci...
yakuza1987 napisał:[/b] Panowie a co to jest ten Blos bo troszke niekumaty jestem i nie będe zgrywał takiego co wszystko wie. A świece to chyba najlepsze NGK nie??
google.pl wystarczy wpisac blos
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie widziałem, że na świecie jest tylu idiotów..." - S. Lem
moj kolega zalożył coś takiego do mondeo ... średnio to zadziałało BOLS to nic innego jak gazowy gaźnik. Jeśli wiesz cokolwiek o gaźnikach to wiesz jaki to ma potencjał... jednak nie sprawdza się w autach zaawansowanych technicznie...
ogólnie nie polecam do mitsu
Bo colt to auto,które mnie kręci,na zawsze w moim sercu na zawsze w mej pamięci...
yakuza1987 napisał: Kleju a Ty co o tym sądzisz?? Warto wydać na to 300 zeta ??
Hmm moze na poczatek kupic swiece i kable, sprawdzic szczelnosc calego dolotu podjechac do regulacji (do jakiegos dobrego mechanika-gazownika) i zobaczyc co będzie. JEsli to nie pomoze to kupic blosa
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie widziałem, że na świecie jest tylu idiotów..." - S. Lem
Koniecznie wymień świece i kable. Świece NGK, kable też mogą być NGK tylko Made in Japan. Możesz kupić też coś innego z tym że nie za 80zł Chodzi o kable. Wydaje mi sie że tak w granicy od 150zl można już coś dobrego wybrać. I po problemie. Ale czy aż tak często wymieniać co 5-7 tyś km. Przesada. Przy dobrych częściach co 20 tyś lub 30. Pozdro
Zauważyłem jeszcze jedna rzecz jak stoje na luzie na wolnych obrotach to po 2 minutach jak go przegazuje to zawsze strzela ;( może gazownik jest jakiś upośledzony ten co mi regulował ;((
Ja mam Colta 1,3 98 r zagazowanego od 6 lat i nie strzelił nigdy. Świece owszem wymieniam i ostatnio kopułkę wymieniłem ale przewody mam jeszcze oryginalne. Większość strzałów jest powodowana chwilowym zubożeniem mieszanki i jeździj do gazownika na regulacje do skutku. Jak byś napisał jaką masz instalację (tzn jaki reduktor, komputer gazowy) to bym Ci bardziej pomógł. Ja kupiłem interfejs do regulacji centralki gazowej z laptopa i sam sobie reguluje. Z doświadczenia wiem że regulacja na postoju bez obciążenia silnika nie zawsze jest optymalna. Najlepiej jest pojeździć z podłączonym laptopem kilkanaście minut i obserwować jak zachowuje się silnik krokowy (w instalacjach 2 generacji) i jak przebiega spalanie (odczyt sondy lambda). Ważne też jest dobranie odpowiedniego reduktora i miksera do mocy autka. W niektórych komputerach gazowych jest funkcja wzbogacanie mieszanki przy dodawaniu gazu. Ja w swoim Colcie mam tą funkcję włączoną i śmiga bez problemów. Jeszcze jedna uwaga, aby autko dało się w ogóle wyregulować to musi być sprawny czujnik położenia przepustnicy TPS oraz najważniejsze sprawna sonda lambda. Oprócz tego niektóre tanie komputerki gazowe (np STAG 2) nie mają funkcji wzbogacania.
Bo colt to auto,które mnie kręci,na zawsze w moim sercu na zawsze w mej pamięci...
przy BLOSie bedziesz miał wiecej powera i będzie ekonomiczniejszy a strzały pochodzą z braku lub kiepskiej iskry polecam (denso iryd)bo NGK czesto produkowane są we francii i są lipne w jednośladzie często mi padały po połowie sezonu a na kablach nie musisz mieć choinki żeby były do 'dupy' kable po prostu sie zużywają.