Przejdź do zawartości

 
    Strona główna forum ‹ Nasze auta ‹ Seria CZ, Z oraz nowsze
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
    • Regulamin • • • FAQ

CZT - wkrótce 260+bhp

Modele produkowane od 2002 roku do dnia dzisiejszego.
Posty: 27 • Strona 1 z 2 • 1, 2

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez AdrianCZT » 10 lip 2018, o 20:19

Witam wszystkich grupowiczów,jestem tutaj zupełnie nowy i dopiero dzisiaj dołączyłem do waszego grona z czego bardzo się cieszę.Niestety nie mieszkam w polsce tylko w UK.Dlatego też miło będzie mi się podzielic moimi doświadczeniami z Coltem CZT jakiego posiadam od około roku.Chętnie też dowiem się czegoś więcej od was koledzy i koleżanki.Jestem właścicielem Colta CZT 1.5 Turbo z 2007 obecnie z przebiegiem 100tys km.Oczywiście u mnie zawsze duże plany i projekty odnośnie autka które w miare możliwości staram się wykonywać.Pod spodem dodaje kilka fotek,chociaż nie są na czasie,ponieważ jest już kilka modyfikacji takich jak:
-układ wydechowy 2,5” ,tył 5Zigen box
-full decat
-Forge RS DV
-K&N 57 stożek
-H&R sprężyny
-Airtec FMIC
obecnie jestem podczas składania do kupy kolektora wydechwego (rurowy) + evo 8 turbo
po wszystkim EkuTec Corten Miller,i kilka drobnych zmian takich jak wtryski 440cc chociaż na chwile obecną nie wiem gdzie takie znajde ;) i pompa paliwa walbro.
Wszystko to powinno dać dobry rezultat,chociaż wiem że jestem dopiero w połowie a na wszystko trzeba czasu i kasy ;) więc powolutku.
Ostatnio edytowano 10 lip 2018, o 22:57 przez AdrianCZT, łącznie edytowano 1 raz
AdrianCZT
 
Posty: 2
Dostał piw: 1
Auto: Colt CZT 2007
Województwo: Małopolskie
Góra

Witam wszystkich! CZT wkrótce 260+bhp

Postprzez AdrianCZT » 10 lip 2018, o 20:33

Obrazek
Obrazek
AdrianCZT
 
Posty: 2
Dostał piw: 1
Auto: Colt CZT 2007
Województwo: Małopolskie
Góra

Witam wszystkich! CZT w krótce 260+bhp

Postprzez konioklonio » 11 lip 2018, o 18:28

Nie lepiej zdać się na hybrydę by CM? Wyciągają na niej zawsze 260+ i dobrze znają taki układ bo wyszło z pod ich ręki mnóstwo takich aut.
Wtryski, pompa i 3portowy elektrozawór doładowania to punkty obowiązkowe.

Widziałem chyba dokładnie tę sztukę(rozpoznaję po felgach) na którejś z 2 brytyjskich grup CZT na fb.

Zazdroszczę lokalizacji, w PL tunerzy odwalają lipę przy remapowaniu, a nikt licencji ecutek na colta raczej nie posiada.
Co śmieszniejsze, nie istnieje jeszcze porządna mapa na 3port, może niedługo...
konioklonio
Avatar użytkownika
 
Posty: 135
Dostał piw: 20
Auto: CZT
Województwo: Mazowieckie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez wiwi » 11 lip 2018, o 19:54

Witaj na forum :)
Życzę szybkiej aklimatyzacji u nas, a ponieważ ładnie dołączyłeś zdjęcie "potwora", to przenoszę wątek w należne mu miejsce :)
na coltmanii od 11.11.2008r.
Obrazek
http://www.klubrenaultclio.pl/index.php
http://www.cb-polska.pl/index.php
wiwi
Organizator zlotu
Organizator zlotu
Avatar użytkownika
 
Posty: 3637
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Dostał piw: 277
Auto: colt Clou 1.6
Województwo: Mazowieckie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez AdrianCZT » 11 lip 2018, o 21:45

konioklonio,tak masz rację że chyba Hybryda była by lepsza,ale jak wszędzie chodzi o fundusze :( I tak dokładnie masz rację napewno widziałeś mnie na jakiejś grupie w uk.Z tego co się orientuję to Corten dobry lepszy remap,i skubaniec zna się na rzeczy,z tamtąd wyjechało mnistwo mocnych colcików.Będę szczery że moja przygoda z tuningiem dopiero się rozpoczęła,więc przyznam że nie wiem dokładnie o co chodzi z tym 3 portowym elektrozaworem doładowania.Chociaż o tym słyszałem.Z drugiej strony zastanawia mnie czy korby oraz tłoki z pierścionkami wytrzymają takie obciążenia jeśli nie są kute? niestety na taki kuty komplet mnie nie stać,bo jest to koszt około £900 ;))
AdrianCZT
 
Posty: 2
Dostał piw: 1
Auto: Colt CZT 2007
Województwo: Małopolskie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez konioklonio » 12 lip 2018, o 05:47

Myślę, że najlepiej zwrócić się z tym pytaniem do CMa, ale w większości przypadków nie widziałem na liście modów zakucia silnika.
konioklonio
Avatar użytkownika
 
Posty: 135
Dostał piw: 20
Auto: CZT
Województwo: Mazowieckie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez poziom1989 » 12 lip 2018, o 10:19

AdrianCZT napisał(a):Z drugiej strony zastanawia mnie czy korby oraz tłoki z pierścionkami wytrzymają takie obciążenia jeśli nie są kute? niestety na taki kuty komplet mnie nie stać,bo jest to koszt około £900 ;))


Wedlug mnie to może już nie wytrzymac...uwazam bezpieczna granica to ok. 230 KM.
Ostatnio edytowano 13 lip 2018, o 18:05 przez poziom1989, łącznie edytowano 1 raz
poziom1989
 
Posty: 192
Dostał piw: 14
Województwo: Śląskie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez Atomowsky » 12 lip 2018, o 16:04

NAJSSSSS...
Czekam na rozwój wydarzeń :D
Atomowsky
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 175
Dostał piw: 66
Województwo: Śląskie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez piorun » 12 lip 2018, o 23:33

Myślę kolego że nie wiesz co piszesz, oczywiście życzę ci wszystkiego dobrego w modach i oby wyszło jak najlepiej .....ale czy ty zdajesz sobie sprawę z evo 8 turbo i co do czego w jakich parametrach chodzi i jaki jest sens tego u ciebie ? 440 wtryski wystrzelone ot tak dla postu czy żart? a na koniec 260+ bez kucia to tłumaczy wszystko
Atomowsky napisał(a):Czekam na rozwój wydarzeń :D

też nie mogę się doczekać będzie grubo zapewne
piorun
Avatar użytkownika
 
Posty: 835
Lokalizacja: Ełk/Dublin
Dostał piw: 91
Auto: GSR
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez Fighter001 » 13 lip 2018, o 10:46

Jak zrobisz 260 kucy i korba nie da ci po kolanach w krótkim czasie to będę pod wrażeniem. Tym bardziej że jak turbo z Evo 8 to chyba twinscroll. Ja bym to zakuł to wtedy można i 300 atakować, tylko gdzie tu trakcja i te śmieszne półosie grubości palca.
Fighter001
 
Posty: 94
Dostał piw: 2
Auto: CZC+T
Województwo: Dolnośląskie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez konioklonio » 13 lip 2018, o 19:28

Fighter001 napisał(a):Jak zrobisz 260 kucy i korba nie da ci po kolanach w krótkim czasie to będę pod wrażeniem. Tym bardziej że jak turbo z Evo 8 to chyba twinscroll. Ja bym to zakuł to wtedy można i 300 atakować, tylko gdzie tu trakcja i te śmieszne półosie grubości palca.


Seryjne półosie na seryjnych autach, po programach na ~200KM i ~300KM jakoś dają radę ^^
konioklonio
Avatar użytkownika
 
Posty: 135
Dostał piw: 20
Auto: CZT
Województwo: Mazowieckie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez cztlbn » 14 lip 2018, o 10:10

U Krzyśka dają radę na znacznie lepszych parametrach, półosie to nie problem.
Za to dla używanych korb to prwnie loteria, dużo będzie zależało od tego przy jakim booscie uda się osiągnąć zamierzony cel.
cztlbn
 
Posty: 265
Dostał piw: 19
Województwo: Lubelskie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez ledziu » 20 lip 2018, o 13:41

konioklonio napisał(a):
Seryjne półosie na seryjnych autach, po programach na ~200KM i ~300KM jakoś dają radę ^^


Tia daja radę...szczególnie że te kunie które podałeś nie mają nic wspólnego z wytrzymałością napędu...

konioklonio napisał(a):Zazdroszczę lokalizacji, w PL tunerzy odwalają lipę przy remapowaniu, a nikt licencji ecutek na colta raczej nie posiada.
Co śmieszniejsze, nie istnieje jeszcze porządna mapa na 3port, może niedługo...

lubię te opowieści o świetności zagramanicznych tjunerów :ok: a zasada jest prosta im dalej tym mają lepsze wyniki. Co ciekawe poparte wykresikami oraz dupohamkami... no i tu na forum byli tacy co robili pomiary stoperem przy filmiku na jutubje :hura: to tez jest jakiś dowód na istnienie tych rzeszy zadowolonych coltowców szybkich niczym f16 i wszystko w serii :taniec:

AdrianCZT napisał(a):obecnie jestem podczas składania do kupy kolektora wydechwego (rurowy) + evo 8 turbo


Tak się zastanawiam o co Ci chodzi??? Piszesz że nie masz kasy na hybrydę a dajesz turbo od evo8 na innym kolektorku i przy seryjnym compie... no i bez zakucia.

Zacznijmy od tego że najpierw niech ktoś Ci wyliczy jak przy Twoim set-upie zachowa się turbo... tym bardziej że 8ka miała rożne turbiny. Bo żeby się nie okazało że wstanie 1sec przed odcinką. Do tego zadaj tym swoim tjunerom jak mają zamiar przeskoczyć na seryjnym ecu kwestie doładowania ... no i i co ze starzałem silnika... bo jak przegniesz to będzie kabum a jak nie przegniesz to osiągniesz to samo co na seryjnej turbinie za połowę kasy.

Dla mnie temat jest prosty miałem czt które po sofcie i wydechu z ICkiem objeżdżało moje DD i to był dla mnie konkretny wyznacznik czy coś jedzie czy nie a te ceferki srerki można sobie :aloha:

Ogólnie mod z turbo w 100% bez pojęcia a wyznacznik 260 dziecinada.
ledziu
 
Posty: 293
Dostał piw: 27
Województwo: Mazowieckie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez cztlbn » 20 lip 2018, o 16:12

ledziu napisał(a):no i tu na forum byli tacy co robili pomiary stoperem przy filmiku na jutubje

Byli też tacy co porównywali e85 do PB100...
A żeby było weselej, twierdzili że zalewali to samo auto jedym i drugimi paliwem żeby sobie porównać :torba: :torba: :ok:

A co do tych modów na 260km, będzie to jazda na granicy bezpieczeństwa dla silnika. W skrzyni też w końcu zajedzie się drugi bieg i łożysko na walku zdawczym.
Jest też kwestia strojenia, w pl na seryjnym ecu mało kto to zrobi, dokladanie deta to kolejna kasa, plus i tak storojenie ecu żeby dobrze wysterować mivec pod nowe turbo... Itp itd
cztlbn
 
Posty: 265
Dostał piw: 19
Województwo: Lubelskie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez ledziu » 20 lip 2018, o 16:24

cztlbn napisał(a):
ledziu napisał(a):no i tu na forum byli tacy co robili pomiary stoperem przy filmiku na jutubje

Byli też tacy co porównywali e85 do PB100...
A żeby było weselej, twierdzili że zalewali to samo auto jedym i drugimi paliwem żeby sobie porównać :torba: :torba: :ok:

td


A co dla Ciebie jest dziwnego że podjechałem sobie do kolegi który ma hamownie i e85 ?? Chyba logiczne że trzeba było spróbować...ba nawet kupiłem czujniki pod instalke do swojego auta więc nie sądzisz że wpadłem na ten pomysł po idiotycznych pomiarach stoperem?
Notabene też mój kolega zdążył wykonać pomiary 1,8t na aralu 102 ale bez stopera :omg:
ledziu
 
Posty: 293
Dostał piw: 27
Województwo: Mazowieckie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez cztlbn » 21 lip 2018, o 08:32

No to, że wlanie e85 do auta strojonego na wysokooktanowe paliwo czy nawet 98 to idiotyczny pomysł i grozi rozwalenim silnika przez spalanie stukowe. Fizyka się kłania. Tych paliw nie można stosować zamienni NIGDY, bo auto nie jest w stanie cofnąć aż tyle zapłon , żeby się uchronić przed destrukcyjnym wpływem spalania stukowego, już nie wspominając o ok 25%-30% większym zapotrzebowaniu na taki rodzaj paliwa- wlewanie tego bez korekty softu i wymiany wtryskiwaczy raczej ociera się o totalną głupotę, nie wspominając już o przystosowaniu układu paliwowego na komponentach odpornych na etanol tj pompa paliwa i przewody - bo te seryjne nie są. Skoro kolega ma hamownie i dysponuje takim paliwem, to powinien Cię uprzedzić że to może zniszczyć silnik. Bo skoro stuki powoduje pb95 w aucie strojonym na 98, a Ty ubzdurałeś sobie że wlałeś e85 :omg: to tylko pokazuje poziom wiedzy w tym temacie. Pokaż wykresy skoro były pomiary, a nie wypisujesz brednie wyssane z palca, najzwyczajniej nie wierzę w te bajki i tyle.
A to dlatego, bo kompletnie nie rozumiesz sensu i słuszności w danym przypadku stosowania takiego paliwa.


A co do pomiarów. RL ma 10hz odświeżanie, więc jest obarczony błędem plus minus 0.5s. Dużo nie odbiega od pomiaru stoperem. Jedyny plus tego, to wskazanie dokładnej prędkości (z przesunięciem 0.5s, co w szybkich. autach jest sporą różnicą). Także filmik plus czas na nim, jest dobrym odniesieniem, bo kazdy czt ma skalibrowany tak samo licznik. A plus minus 1 czy 1.5s, a nawet 2s to jest nie istotne, kiedy auto robi czas licznikowy lepszy o 9s czy nawet 10s na video.
Chodzi tylko o porównanie, szybszy vs wolniejszy, a nie o dokładny pomiar.
cztlbn
 
Posty: 265
Dostał piw: 19
Województwo: Lubelskie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez konioklonio » 21 lip 2018, o 10:10

ledziu napisał(a):
konioklonio napisał(a):
Seryjne półosie na seryjnych autach, po programach na ~200KM i ~300KM jakoś dają radę ^^


Tia daja radę...szczególnie że te kunie które podałeś nie mają nic wspólnego z wytrzymałością napędu...


CZT 290 ząbkuje opony a przeguby oryginalne... Fabryczny moment prawie x2
ledziu napisał(a):Co śmieszniejsze, nie istnieje jeszcze porządna mapa na 3port, może niedługo...
lubię te opowieści o świetności zagramanicznych tjunerów


Zagraniczni tjunerzy rozgryźli świetnie soft i na fabrycznych sterownikach potrafią ogarniać flat shifty, boost per gear i co najważniejsze limitery, polecam odświeżyć wiedzę bo 2013 dawno za nami.
Jak wspomniałem przyzwoity program pod solenoid MAC jest w trakcie szlifowania na południowym-zachodzie Polski. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
konioklonio
Avatar użytkownika
 
Posty: 135
Dostał piw: 20
Auto: CZT
Województwo: Mazowieckie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez cztlbn » 21 lip 2018, o 11:02

3 port jest kluczowy w tym pedalskim sterowaniu boostem, fabryczny układ sterujący nigdy nie zapewni maxymalnych osiągów, poczawszy od wstawania turbo, kończąc na utrzymaniu boostu.
cztlbn
 
Posty: 265
Dostał piw: 19
Województwo: Lubelskie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez wiwi » 21 lip 2018, o 11:59

Hm, życzyłam Adrianowi szybkiej aklimatyzacji na forum, ale po Waszej dyskusji, chłopaki, obawiam się, że nie będzie miał śmiałości pisać w swoim własnym wątku.
Zastanawiam się, czy nie wydzielić Waszej rozmowy do innego wątku, ale decyzja należy do Adriana, bo to jego temat.
na coltmanii od 11.11.2008r.
Obrazek
http://www.klubrenaultclio.pl/index.php
http://www.cb-polska.pl/index.php
wiwi
Organizator zlotu
Organizator zlotu
Avatar użytkownika
 
Posty: 3637
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Dostał piw: 277
Auto: colt Clou 1.6
Województwo: Mazowieckie
Góra

CZT - wkrótce 260+bhp

Postprzez ledziu » 21 lip 2018, o 12:31

cztlbn napisał(a):No to, że wlanie e85 do auta strojonego na wysokooktanowe paliwo czy nawet 98 to idiotyczny pomysł i grozi rozwalenim silnika przez spalanie stukowe. Fizyka się kłania. Tych paliw nie można stosować zamienni NIGDY, bo auto nie jest w stanie cofnąć aż tyle zapłon , żeby się uchronić przed destrukcyjnym wpływem spalania stukowego, już nie wspominając o ok 25%-30% większym zapotrzebowaniu na taki rodzaj paliwa- wlewanie tego bez korekty softu i wymiany wtryskiwaczy raczej ociera się o totalną głupotę, nie wspominając już o przystosowaniu układu paliwowego na komponentach odpornych na etanol tj pompa paliwa i przewody - bo te seryjne nie są. Skoro kolega ma hamownie i dysponuje takim paliwem, to powinien Cię uprzedzić że to może zniszczyć silnik. Bo skoro stuki powoduje pb95 w aucie strojonym na 98, a Ty ubzdurałeś sobie że wlałeś e85 :omg: to tylko pokazuje poziom wiedzy w tym temacie. Pokaż wykresy skoro były pomiary, a nie wypisujesz brednie wyssane z palca, najzwyczajniej nie wierzę w te bajki i tyle.
A to dlatego, bo kompletnie nie rozumiesz sensu i słuszności w danym przypadku stosowania takiego paliwa.


Dziękujemy Ci za ponownie streszczenie wiedzy z całego internetu... powtórzę Ci bo chyba zapomniałeś :ok: zrobione to było na próbę bo pozwalał ukł.paliwowy a paliwo było zalane w odpowiednich proporcjach... silnik jeździ do dnia dzisiejszego i ma się dobrze. A sam Pan który użyczył mi tego paliwa dalej stroi klientów i swoje auto (do profi sportu) na wynalazkach paliwowych więc coś tam wie... :]

Co do wykresów to wiesz mam trochę inne podejście... niż netowi fanboje generalnie moje i mojego brata auta mają zaliczonych pewnie z pincet wybiegów na hamce w 30konfiguracjach silnikowych i jakoś mnie to nie podnieca. Ale ok specjalnie dla Ciebie coś znajdę. Do tego mam nową doładowaną zabawkę DD i będę ją testował na różnych paliwach od 95 do 100 więc specjalnie Ci zapodam.

cztlbn ogólnie...
Proszę Was zejdźcie na ziemię YT często kłamie a obliczanie czego kolwiek ze stoperem w ręku przy sfilmowanej wskazówce prędkościomierza jest siarą jakich mało.

Generalnie autorowi tematu polecam zrobić to to co każdy turbolot powinien dostać czyli wydech z DP, ICka z dolotem i dobrze wystroić do takich parametrów chociażby jak ja miałem.
Potem można się bawić w coś minimalnie więcej typu hybryda/wtryski/może pompka/może inny aktuatorek może cos tam wtedy dobrniemy do zwiększenia mocy i lae i tak pozostaje kwestia Nm vs kucie silnika.
Dla mnie set-up logicznego końca miał Marceliszpak i w odróżnieniu od fanbojów netowych miałem okazje zobaczyć jak jedzie jego auto vs moje. Było szybsze ale nie na tyle żebym się miał decydować na dalsze mody u siebie pod maską.

Do tego cały czas jest podnoszony temat kompa i który gdzieś daleko w Grecji a potem Mozambiku został przerobiony tak żeby ominąć wszystkie ograniczenia... więc powtórzę może i da się seryjnego kompa przerobić ale są to koszty które dalej nie oznaczają sukcesu.
Do tego cały czas obracamy się w tej tajemniczej wiedzy bo hans jurgen powiedział iż to czy tamto...no i że wszystko seria :aloha:

Co ciekawe mamy jednego bardzo szybkiego czt na forum i dziwnym trafem po wydaniu mega worka kasy, po gruntownym przerobieniu wszystkiego dalej ma gorsze parametry niż te tajemnicze colty z zagranicy bez kucia i na seryjnych motorach.
cztlbn więc kolego wróć do tematu w którym tak ochoczo się udzielałeś i zobacz jakie głupoty wypisywałeś chociażby patrząc na projekt Krzyśka.

Temat jest prosty ... jak ktoś się dobierze do OEM ECU będzie można myśleć o grubych modach a jak się nie dobierze to wyżej dupy nikt nie podskoczy. Chyba że EMUlec :niegrzeczny:

wiwi
wiem że się robi śmietnik no ale też to może da komuś coś do myślenia że nie zawsze jest tak różowo jak w necie piszą... a sam wiem na moim przykładzie że gdyby ktoś mi wylał zimny kubeł na głowę zanim rozpocząłem swoje pierwsze ambitne projekty to miałbym o wiele więcej kasy i zdrowia...
ledziu
 
Posty: 293
Dostał piw: 27
Województwo: Mazowieckie
Góra

Następna strona

Posty: 27 • Strona 1 z 2 • 1, 2

Powrót do Seria CZ, Z oraz nowsze


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Strona główna forum
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy