Przejdź do zawartości


Wyszukiwanie zaawansowane
 
    Strona główna forum ‹ Działy tech ‹ Tuning ‹ Tuning mechaniczny
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
   
    • Regulamin • • • FAQ • Zarejestruj • Zaloguj

[CZT] Ogólnie tuning

Rozmowy na temat tuningu mechanicznego.
Odpowiedz
Posty: 269 • Strona 14 z 14 • 1 ... 10, 11, 12, 13, 14

[CZT] Ogólnie tuning

Postprzez Atomowsky » 22 lip 2018, o 04:57

Ma ktoś z was seryjny i dziurawy kolektor z czt? :D bo jak zobaczylem cene 350 funa za gizfaba to w tej cenie zrobie z dwa albo trzy. Potrzebuje na wzor :)
Atomowsky
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 223
Dostał piw: 87
Województwo: Śląskie
Góra

[CZT] Ogólnie tuning

Postprzez ledziu » 22 lip 2018, o 09:46

cztlbn napisał(a):Dlatego nie podałem nazwy tunera, z pewnością ten konkretny nie ogarnie ecu na hybrydzie, co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości :torba:


I tu jest problem jeden z tych którego nie potrafię zrozumieć... Krzyśka hybryda i komputer od strony technicznej nie miały nic w sobie wielkiego do realizacji a już na 100%nie w tej firmie. Temat nie został zrealizowany i o tyle mnie to boli że znam Krzyśka i znam możliwości oraz wiedzę tego tjunera który tworzył nam mega wariacje od strony strojenia oraz technicznej. No ale jest jak jest i pewnych tematów się nie ominie.
Cztlbn nie chcesz skorzystać z zaproszenia to nie :hura: dalej możesz teoretyzować przed ekranem kompa. :kciuk:

Atomowsky w pn dam Ci sygn.bo może brat będzie miał.
ledziu
 
Posty: 302
Dostał piw: 28
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CZT] Ogólnie tuning

Postprzez philip » 7 lut 2019, o 13:03

Mam kilka pytań do Coltmaniaków, którzy podnosili moc w swoich turbo zabawkach. Niedawno stałem się właścicielem Colta R-art i planuję podnieść w nim moc. Na początek oczywiście oleje, filtry i rozrząd, żeby silnik miał dobre warunki do pracy. Pozwolę sobie numerować pytania, żeby nie pomieszać za bardzo.
1. Plan jest taki, żeby było bezpiecznie, porządnie i niedrogo. Nie mam ambicji bić się z najlepszymi. Z tego co wiem to były 3 wersje Ralliarta - 150KM, 180KM oraz 197KM w wersji na Szwajcarię. Wersja 180KM niczym nie różniła się mechanicznie od 150KM więc zakładam, że samym programem jestem w stanie to ociągnąć. Myślę, że wersja 197KM też się nie różniła. Czy zatem na seryjnych gratach da się uzyskać te ~ 200KM beż większych ingerencji w DP, IC, wydech etc? Chciałbym, żeby Colt został w rodzinie ale rozglądałem się wcześniej za Fiestą iub Fousem ST i decelowo taki wóż będę chciał kupić. Niestety przez 3-4 mc nie trafiłem na odpowiedni samochód.Nie chcę więc przeinwestować Colta ;)
2. Czy konieczne jest montowanie zegarów od temperatur i boosta? Chyba wolałbym zostawić temat seryjnie jeśli to bezpieczne.
3. Gdzie w okolicy najlepiej zrobić program do Colta? Okolice mam na myśli pas - Bielsko-Biała, Katowice, Kraków. Czytałem, że część z Was robiła w GGcar ale wiem też, że były po drodze jakieś problemy z błędami. Udało się to całkowicie wyeliminować? Reasumując GGcar czy ktoś inny?
4. Wiem, że może nie do końca ten temat ale wiąże się to z podnoszeniem mocy?Został mi, z poprzedniego samochodu olej MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40 będzie się nadawał do Colta? W skrzyni też pewnie nie był nigdy wymieniany, ruszać? Jeśli tak to na jaki. Jeśli macie jakieś typy co do marki rozrządu (SKF, Gates etc.) czekam na opinie.
5. Ktoś z Was używał płukanek LIQUI MOLY MOTORSPULUNG i płynu do czyszczenia wtryskiwaczy LIQUI MOLY INJECTION REINIGER? Używałem w poprzednim turbo wozie. Nie ma przeciwwskazań do Colta Turbo?
philip
 
Posty: 16
Dostał piw: 0
Auto: Colt Ralliart
Województwo: Małopolskie
Góra

[CZT] Ogólnie tuning

Postprzez ledziu » 7 lut 2019, o 14:25

philip napisał(a):3. Gdzie w okolicy najlepiej zrobić program do Colta? Okolice mam na myśli pas - Bielsko-Biała, Katowice, Kraków.


Zapytaj o tych stroicieli co omijają limitery seryjnego ecu ...podobno są tacy. Każdy program do czt wygląda podobnie względem mocy tylko gorzej z charakterystyką i jazdą :kciuk:
Zegary o które pytasz nie są obligatoryjne ale się przydają.
ledziu
 
Posty: 302
Dostał piw: 28
Województwo: Mazowieckie
Góra

[CZT] Ogólnie tuning

Postprzez philip » 8 lut 2019, o 10:33

Coś właśnie czytałem, że ten limiter ECU robił problemy i przez niego po podniesieniu mocy sypało błędami. Zachęcam do pomocy z resztą pytań, macie wiedzę Panowie, podzielcie się :D
philip
 
Posty: 16
Dostał piw: 0
Auto: Colt Ralliart
Województwo: Małopolskie
Góra

[CZT] Ogólnie tuning

Postprzez GREGORY » 2 maja 2022, o 12:23

Czy ktoś jeździł i testował jak sprawuje się odwrotne podłączenie DV ? tak jak ma ktoś podłączone na tej aukcji ? https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubish ... llery-open
GREGORY
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Dostał piw: 14
Auto: CZT
Województwo: Dolnośląskie
Góra

[CZT] Ogólnie tuning

Postprzez tomchuck » 2 maja 2022, o 19:05

Pytanie po co? Sztab inżynierów zaprojektował to tak i tak ma być.
Przy seryjnym doładowaniu może i zadziała normalnie ale z dużym opóźnieniem. Tak na logikę... skoro masz 0,7 nadciśnienia które dociska grzybek w zaworze, a przy zamknięciu przepustnicy pojawi sie 0,7 podciśnienia,czyli niby się zeruje, ale zostaje do pokonania jeszcze siła samej sprężyny.
Dlatego ma to być tak jak fabryka zakłada, ciśnienie pcha grzybek zamiast dociskać, a podciśnienie pomaga szybciej mu zadziałać.
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu.
Prezes FTO Club Polska
tomchuck
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1789
Lokalizacja: Śrem
Dostał piw: 521
Auto: FTO
Województwo: Wielkopolskie
Góra

[CZT] Ogólnie tuning

Postprzez GREGORY » 3 maja 2022, o 12:10

Gość z tej aukcji napisał, że tak już go kupił.
Z ciekawości zrobiłem test na kompresorze podając ciśnienie odwrotnie. Zdecydowanie lepsza szczelność bez ubytków ciśnienia (od strony wewnętrznej większa powierzchnia docisku). Przy standardowym podłączeniu to oryginalne DV puszcza trochę ciśnienia nie jest idealnie szczelny. To podłączenie pewnie poprawi sprawniej wypełnić dolot turbinie tak jak w przypadku dv z mocniejszą sprężyną, ale tak jak napisałeś, może się wolniej otwierać.
GREGORY
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Dostał piw: 14
Auto: CZT
Województwo: Dolnośląskie
Góra

[CZT] Ogólnie tuning

Postprzez Al_leegator » 3 lis 2024, o 02:39

Witam,
do przejściówki na EMU Black poszukuje pin outu ECU. Czy ktokolwiek zgłębiał ten temat?
Al_leegator
 
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Dostał piw: 0
Auto: CZT
Województwo: Mazowieckie
Góra

Poprzednia strona

Odpowiedz
Posty: 269 • Strona 14 z 14 • 1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Powrót do Tuning mechaniczny


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Strona główna forum
  • Ekipa •Usuń ciasteczka
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy