Strona 2 z 3

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 29 mar 2017, o 09:16
przez YoPiciowy
U mnie 0.55 i też nic złego się nie dzieje :)

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 29 mar 2017, o 17:21
przez Dadallo
Czyli 4g93 DOHC powinien wytrzymać jakieś 0.6 bez niemiłych niespodzianek?

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 29 mar 2017, o 17:30
przez jabberkonto
Nie ma odpowiedzi na takie pytania....

Duzo zalezy od kondycji silnika, wystrojenia, a potem sposobu eksploatacji takiego silnika.... Jak zrobisz wszystko z glowa i bedziesz uzywal z głowa to wytrzyma :)

Wytrzyma nawet 3 bary doladowania.... ale krótko.... :D

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 29 mar 2017, o 21:43
przez Dadallo
jabberkonto napisał(a):
dużo zalezy od kondycji silnika, wystrojenia, a potem sposobu eksploatacji takiego silnika.... Jak zrobisz wszystko z glowa i bedziesz uzywal z głowa to wytrzyma :)

To jest oczywiste :p zarżnięte 2jz 1bara nie wytrzyma :D ale pytam tak czysto teoretycznie :d silnik trzymajacy serie,uzytkowany z glowa powinien pojezdzic na soft turbo chyba :p mało obeznany temat bo mało kto doładowuje 4g93 dohc ale to chyba ze względu na rzadkość tego motorka

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 29 mar 2017, o 22:51
przez tomchuck
4g93 dohc ma stopień sprężania 10,5;1 wiec nawet pod soft bym go nie dawał bez odprężania.
Przy sohc jest 9,5;1 to już sporo bezpieczniej.
Także weźcie to pod uwagę przy rozmyślaniu o turbo.

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 30 mar 2017, o 12:05
przez bonsao
Tomchuck ma rację silnik 4g93 dohc bym pierw trochę odprężył

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 19:30
przez RoXall
piorun napisał(a):Korba 4g93 max 0.9-1bar

Ale to chyba z GSRa a tam przecież korba jest inna.

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 22:03
przez piorun
ciężko mi powiedzieć czy jest inna dajcie mi dokładny opis z jakiego to auta swap był, sprawdzę w katalogu i potwierdzę. Tłoki na bank inne i pierścienie tłokowe inne ( w gsr pieścienie tłokowe tylko były robione tylko i wyłącznie pod gsr 1gen i 2 gen, do żadnego innego 1.8 )

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 22:05
przez RoXall
Z tego co pamiętam to są inne, gdzieś widziałem zdjęcia i nawet chyba mam na dysku w pracy albo w domu.

Dajcie linka do tego tematu lancera z kompresorem. Szukam od wczoraj i jak kamień w wodę.
Archiwum nic, bieżące tematy colt/lancer nic.

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 22:07
przez piorun
u mnie w temacie masz korby zdjęcie , nawet jak by ktoś chciał to moge cyknąć fotkę bo w vanie akurat mam.

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 22:08
przez RoXall
To ja poproszę o nowe zdjęcie jak masz bez tłoka. Ja poszukam u siebie, bo kojarzę, że mam dwie korby obok siebie i ta z gsra była "szersza".

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 22:13
przez piorun
korba
Obrazek
tłok, trochę brudny bo świerzo wyjęty z zapasowego silnika
Obrazek
Obrazek

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 22:57
przez RoXall
Dzięki kolego poszperam u siebie. Na oko wygląda ta korba jak z N/A. Jednak kojarzę, że gdzieś na Malezji widziałem i to całkiem niedawno, porównanie dwóch korba N/A i T i ta druga była szersza. Wydaje mi się, że od 96 roku korby stosowane w GSR były inne. Nie znam rozwoju tego silnika poza odwróceniem go (rozrząd).

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 23:14
przez piorun
gsr gen1 i gen2 ma takie same korby MD169030 przed chwilą sprawdziłem w katalogu, nie znam korb z n/a , musiałbym znać dokładne dane swapa

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 23:15
przez RoXall
Przed chwilą gadałem z Virusem3400 i on tez kojarzy zdjęcie o którym pisałem ale sprawa dotyczy modeli przed 96 rokiem. On też myślał, że korby są te samy dopóki nie podesłałem mu tego zdjęcia. Właśnie mnie o tym uświadomił.
Czytał też z kolei gdzieś na forum UK lub Malezji, że waga tych z gsr`a jest cięższa pomimo tego samego kształtu i rozmiarów. Możliwe, że jest to inny stop albo odlewane są ciśnieniowo. Ciekaw jestem jak cholera jak to się miało we wcześniejszych modelach. Szukam tego zdjęcia... Sprawa wygląda jak zagadka dla Sherloca...idzie zwariować :shock: .

Może ja gdzieś jakiegoś fake`a dorwałem a może on. Jest jest pewne zdjęcie pamiętamy obydwaj.

Masz tam jakąś wagę pod ręką?

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 23:20
przez piorun
Wagę mam ale to już jutro, Malezja to dziki kraj hahah tam są cuda w mitsubishi. Ale tak na poważnie katalog mówi że są takie same gsr gen 1 i gen2 , katalog mówi że jest tylko jedna uszczelka do gsr gen2, 0.6mm , a malezja ma oryginalne mitsubishi 0.6, 0.8, 1, 1,5 i 1,8, takie buty

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 23:24
przez RoXall
A no i znalazłem choć za wile nie widać:
Obrazek
Coraz bardziej pachnie mi to fake`iem.

Spoko nie pali się, będę u Virusa3400 to dla porównania zważymy z wolnossaka.

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 23:27
przez piorun
spoko ja jutro wrzuce wagę korb gsr, tak na marginesie to będe miał komplet tłoki korby pierścienie na zbyciu

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 23:35
przez RoXall
Elegancko, Vir mówi, że ma pod ręka to też zważymy.

Podaj szczegóły na PW. ;)

Lancer 1.6 kompresor

PostNapisane: 31 mar 2017, o 23:53
przez YoPiciowy
Ja tak jak u Ciebie w temacie, ewentualnie same tłoki i pierścienie. Temat przepadł przy przenosinach, mam jedynie resztkę z oferty sprzedaży. Zawsze można spróbować z r888 osobiście pogadać ;) Fajnie, że coś się w temacie tuningu ruszyło na cm :D Roxall, czyżbyś też planował dmuchać? :D
Co do wysokiej kompresji, nie przesadzajmy, dobre sterowanie i będzie bez padaki. Współczesne turbodoładowane silniki mają seryjnie taki stopień sprężania. Ważne aby był dobry IC i bez problemu.