Encyklopedia silnikowa Mitsubishi
Silniki Mitsubishi —
2G1 · 2G2 · 3B2 · 3G8 · 3A9 · 4A3 · 4A9 · 4B1 · 4D5 · 4D6 · 4G1 · 4G3 · 4G4 · 4G5 · 4G6 · 4G8 · 4G9 · 4M4 · 4N1 · 6A1 · 6B3 · 6G3 · 6G7 · 8A8Dwu-cylindrowe2G10Dwu-cylidrowe, dwu-skokowe
Produkcja lata 196x, wykorzystywane w początkowych modelach
359 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Maksymalna moc i moment obrotowy:
23 PS (17 kW) przy 5500 rpm 2G10, & 33 N·m (24 lb·ft) przy 5000 rpm
28 PS (21 kW) przy 6000 rpm 2G10-1 & 35 N·m (26 lb·ft) przy 5000 rpm
38 PS (28 kW) przy 7000 rpm 2G10-2 & 38.3 N·m (28 lb·ft) przy 6500 rpm
31 PS (23 kW) przy ? rpm 2G10-5 & 37 N·m (27 lb·ft) przy ? rpm
Silnik montowany w:
Mitsubishi Minica & Mitsubishi Minicab
http://www.mitsubishi-motors.com/corpor ... ica70.html2G21Dwu-cylindrowe OHC
359 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
24 kW (32 PS) przy 8,000 rpm & 3.0 kg·m (29.4 N·m) przy 5,500 rpm (MCA)
26 kW (36 PS) przy 8,500 rpm Sports Series" with twin carbs & 3.2 kg·m (31.4 N·m) przy 6,500 rpm
(twin-carb sports)
Silnik montowany w:
Mitsubishi Minica F4
Mitsubishi Minica Skipper IVa
2G22Dwu-cylindrowe SOHC
471 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
22 kW (30 PS) przy 6,500 rpm & 3.7 kg·m (36.3 N·m) przy 4,000 rpm
Silnik montowany w:
Mitsubishi Minica 5
Mitsubishi Minica 5 Van
Mitsubishi Minicab 5 (truck)
2G23Dwu-cylindrowe SOHC
546 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
22 kW (29 PS) przy 5500 rpm (2G23) & 4.1 kg·m (40.2 N·m) c 3000 rpm (2G23)
23 kW (31 PS) przy 5500 rpm (2G23) & 4.2 kg·m (41.2 N·m) przy 3000 rpm (2G23)
23 kW (31 PS) przy 5500 rpm (G23B) & 4.2 kg·m (41.2 N·m) przy 3500 rpm (G23B)
29 kW (39 PS) przy 5500 rpm (G23B Turbo) & 54 Nm przy 3500 rpm (G23B Turbo)
31 kW (42 PS) przy 6000 rpm (G23B Turbo Intercooler) & 57 Nm przy 3500 rpm (G23B Turbo Intercooler)
Silnik montowany w:
Mitsubishi Minicab Wide 55 (truck)
Mitsubishi Minicab (truck)
Minica 55 Van
Mitsubishi Minica Ami 55/Ami L/Econo
Mitsubishi Minica/Econo 5th generation
Mitsubishi L100
Mazda New Porter Cab (2G23)
Mazda Porter Cab (G23B)
2G24 - 2G25Dwu-cylindrowe SOHC
644 cc - 783 cc
Silnik montowany w:
Mitsubishi Minicab 700 (truck)
Mitsubishi Minicab 800 (truck)
Trzy-cylindrowe3B20Trzy-cylindrowy, DOHC
659 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
38 kW (52 PS) przy 7000 rpm & 57 N·m (42 lb·ft) przy 4000 rpm
3B20TTrzy-cylindrowy, DOHC, turbosprężarka
659 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów. (turbo)
42 kW (57 PS)–48 kW (65 PS) przy 6000 rpm & 85 N·m (63 lb·ft)–95 N·m (70 lb·ft) przy 3000 rpm
3B21-smart fortwo (North American version)Trzy-cylindrowy, DOHC
999 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
50 kW (68 PS) przy 6000 rpm & 92 N·m (68 lb·ft) przy 3000 rpm
3G81548 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Dostepny w czterech opcjach
Single carb (1987)
Typ silnika - Trzy-cylindrowy SOHC
Sprężanie — 9.8:1
Fuel system — Single down-draft carburettor
Moc — 22 kW (30 PS) przy 6500 rpm
Moment obrotowy — 41 N·m (30 lb·ft) przy 3000 rp
Double carb (1989)
Typ silnika - Trzy-cylindrowy SOHC
Sprężanie — 9.8:1
Fuel system — two-barrel down-draft carburettor
Moc — 24 kW (33 PS) przy 6500 rpm
Moment obrotowy — 42 N·m (31 lb·ft) przy 4000 rpm
DOHC (1989)
Typ silnika - Trzy-cylindrowy DOHC 15-zaworowy
Sprężanie — 10.0:1
Fuel system — ECI multiple
Moc — 34 kW (46 PS) przy 7500 rpm
Moment obrotowy — 46 N·m (34 lb·ft) przy 5500 rpm
Turbo (1989)
Typ silnika - Trzy-cylindrowy DOHC 15-zaworowy intercooled turbo
Sprężanie — 8.5:1
Fuel system — ECI multiple
Moc — 47 kW (64 PS) przy 7500 rpm
Moment obrotowy — 75 N·m (55 lb·ft) przy 4500 rpm
3G82796 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Średnica tłoka: — 65.0 mm
Skok tłoka: — 80.0 mm
widdle Typ silnika - Trzy-cylindrowy SOHC
Moc — 33 kW (45 PS) przy unknown rpm
3G83657 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Dostępne są trzy opcje.
Double carb (1990)
Typ silnika - Trzy-cylindrowy SOHC
Moc — 29 kW (39 PS) przy 6000 rpm
Moment obrotowy — 51 N·m (38 lb·ft) przy 4000 rpm
Fuel system — two-barrel down-draft carburettor
Sprężanie — 9.8:1
DOHC (1990)
Typ silnika - Trzy-cylindrowy DOHC
Sprężanie — 9.8:1
Fuel system — ECI multiple
Moc — 38 kW (52 PS) przy 7500 rpm
Moment obrotowy — 56 N·m (41 lb·ft) przy 5700 rpm
Turbo (1990)
Typ silnika - Trzy-cylindrowy DOHC 15-zaworowy intercooled turbo
Sprężanie — 8.5:1
Fuel system — ECI multiple
Moc — 47 kW (64 PS) przy 7,500 rpm
Moment obrotowy — 96 N·m (71 lb·ft) przy 4,500 rpm
Mitsubishi 3A9 engineDostępne są trzy opcje.
3A90Typ silnika Trzy-cylindrowy DOHC MIVEC 12v
Pojemność 999 cc
Średnica tłoka: 83.0 mm
Średnica tłoka x Skok tłoka 75.0 x 75.4 mm
Sprężanie 10.5:1
Rodzaj paliwa: benzyna bezołowiowa
Max moc: 51 kW (69 PS) przy 6000 rpm
Max moment obrotowy: 86 N·m (59 lb·ft) przy 3500 rpm
3A91Typ silnika Trzy-cylindrowy DOHC 12v
Pojemność 1124 cc
Średnica tłoka: 83.0 mm
Średnica tłoka x Skok tłoka 75.0 x 84.8 mm
Sprężanie 10.5:1
Rodzaj paliwa: benzyna bezołowiowa
Max moc: 55 kW (75 PS) przy 6000 rpm
Max moment obrotowy: 100 N·m (73 lb·ft) przy 3500 rpm
3A92Typ silnika Trzy-cylindrowy DOHC MIVEC 12v
Pojemność 1193 cc
Średnica tłoka: 83.0 mm
Średnica tłoka x Skok tłoka 75.0 x 90 mm
Sprężanie 10.5:1
Rodzaj paliwa: benzyna bezołowiowa, gasohol E10, E20
Max moc: 57 kW (78 PS) przy 6000 rpm
Max moment obrotowy: 100 N·m (73 lb·ft) przy 4000 rpm
Siniki stosowane w:
2003 Mitsubishi Colt
2004-2006 MCC Smart Forfour
2012 Mitsubishi Mirage
Cztero-cylindroweMitsubishi 4A3 engine4A30659 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
659 cc Electro carb (1993)
Typ silnika - 4-cylinder SOHC 16v
Fuel system — Electro carburettor
Sprężanie — 10.0:1
Moc — 37 kW (50 PS) przy 7500 rpm
Moment obrotowy — 56 N·m (41 lb·ft) przy 5500 rpm
659 cc SOHC (1993)
Typ silnika - 4-cylinder SOHC 16v
Fuel system — ECI multiple
Sprężanie — 10.0:1
Moc — 41 kW (55 PS) przy 7000 rpm
Moment obrotowy — 60 N·m (44 lb·ft) przy 5000 rpm
659 cc DOHC turbo (1993)
Typ silnika - 4-cylinder DOHC 20v
Fuel system — ECI multiple
Sprężanie — 8.5:1
Moc — 48 kW (64 PS) przy 7000 rpm
Moment obrotowy — 97 N·m (71 lb·ft) przy 3500 rpm
4A311094 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
1094 cc SOHC (1999)
Typ silnika - 4-cylinder SOHC 16v
Fuel system — ECI multiple
Sprężanie — 9.5:1
Moc — 58 kW (78 PS) przy 6000 rpm
Moment obrotowy — 103 N·m (75 lb·ft) przy 4000 rpm
1094 cc GDI (1999)
Typ silnika - 4-cylinder DOHC 16v
Fuel system — ECI multiple
Sprężanie — 11.0:1
Moc — 54 kW (74 PS) przy 6000 rpm
Moment obrotowy — 100 N·m (73 lb·ft) przy 4000 rpm
Mitsubishi 4A9 engine4A901332 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Typ silnika — DOHC 16v, MIVEC, ECI multiple
Pojemność — 1332 cc
Grubość bloku pomiędzy cylindrami: — 8.0 mm
Średnica tłoka: — 75.0 mm
Skok tłoka: — 75.4 mm
Sprężanie — 10.5:1
Moc — 70 kW (95 PS) przy 6000 rpm
Moment obrotowy — 125 N·m (92 lb·ft) przy 4000 rpm
Siniki stosowane w:
2004 Mitsubishi Colt
2004-2006 Smart Forfour
4A911499 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Typ silnika — DOHC 16v, MIVEC, ECI multiple
Pojemność — 1499 cc
Grubość bloku pomiędzy cylindrami: — 8.0 mm
Średnica tłoka: — 75.0 mm
Skok tłoka: — 84.8 mm
Sprężanie — 10.0:1
Moc — 108 hp (81 kW; 109 PS) przy 6000 rpm
Moment obrotowy — 143 N·m (105 lb·ft) przy 4000 rpm
Siniki stosowane w:
2004 Mitsubishi Colt
2007 Mitsubishi Lancer
2004-2006 Smart Forfour
4A921590 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Typ silnika — DOHC 16v, MIVEC, ECI multiple
Pojemność — 1590 cc
Średnica tłoka: — 75.0 mm
Skok tłoka: — 90.0 mm
Sprężanie — 11.0:1
Moc — 86 kW (117 PS) przy 6000 rpm
Moment obrotowy — 154 N·m (114 lb·ft) przy 4000 rpm
Stosowane w:
2010 Mitsubishi ASX
2011 Mitsubishi Lancer (EU)
Mitsubishi 4B1 engine4B101,798 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Typ silnika Inline 4-cylinder DOHC 16v, MIVEC
Pojemność 1.8 L (1,798 cc)
Średnica tłoka: 86 mm
Skok tłoka: 77.4 mm
Sprężanie 10.5:1
Fuel system ECI multiple
Max moc: 103-105 kW (140-143 PS) przy 6,000 rpm
Max moment obrotowy: 177 N.m (130 lb·ft) przy 4,250 rpm
Silniki stosowane w:
2007 Mitsubishi Lancer
2010 Mitsubishi RVR (Japan)
2010 Proton Inspira 1.8E
4B111,998 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Typ silnika 4-cylindry DOHC 16v, MIVEC
Pojemność 2.0 L (1,998 cc)
Średnica tłoka: 86 mm
Skok tłoka: 86 mm
Sprężanie 10:1
Fuel system ECI multiple
Max moc: 108-114 kW (147-155 PS) przy 6,000 rpm
Max moment obrotowy: 199 N·m (146 lb·ft) przy 4,250 rpm
Silniki stosowane w:
2007 Mitsubishi Lancer
2009 Mitsubishi Outlander (Facelift Europe)
2010 Mitsubishi ASX, Mitsubishi RVR (Canada)
2010 Proton Inspira 2.0P
4B11T1,998 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów. [turbo]
Typ silnika 4-cylindry DOHC 16v, Turbo MIVEC
Pojemność 2.0 L (1,998 cc)
Średnica tłoka: 86 mm
Skok tłoka: 86 mm
Sprężanie 9:1
Fuel system ECI multiple
206 kW (280 PS) przy 6,500 rpm & 422 N·m (311 lb·ft) przy 3,500 rpm (rynek japoński)
217 kW (291 PS) przy 6,500 rpm (US market) & 407 N·m (300 lb·ft) przy 4,400 rpm (rynek USA)
177 kW (240 PS) (Lancer Ralliart) & 343 N·m from 2,500 to 4,725 rpm (353 N·m przy 3,000 rpm)
(Lancer Ralliart)
217 kW (295 PS) przy 6,500 rpm (European market) & 366 N·m przy 3,500 rpm (rynek europejski)
Silniki stosowane w:
2007 Mitsubishi Lancer Evolution
2008 Mitsubishi Lancer Ralliart (detuned)
4B122,359 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Typ silnika 4-cylindry DOHC 16v, MIVEC
Pojemność 2.4 L (2,359 cc)
Średnica tłoka: 88 mm
Skok tłoka: 97 mm
Sprężanie 10.5:1
Fuel system ECI multiple
Max moc: 125 kW (170 PS) przy 6,000 RPM
Max moment obrotowy: Between 226 i 232 N·m (167 i 171 lb·ft) przy 4,100 RPM depending on region.
Silniki stosowane w:
2007 Mitsubishi Delica
2008 Mitsubishi Lancer
2008 Citroën C-Crosser
2008 Peugeot 4007
2009 Mitsubishi Lancer Sportback GTS
2009 Mitsubishi Outlander (Facelift Europe)
Mitsubishi Orion or 4G1 engine1 4G11
2 4G12
3 4G13
4 4G15
5 4G16
6 4G17
7 4G18
8 4G194G111,244 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Wyposażano w latach: 1978-1979
4G121,410 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Wyposażano w latach: 1978-1979
Silniki sotosowane w:
Mitsubishi Tredia/Cordia
Dodge Colt
4G131,298 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
SOHC 4G13 o pojemności 1.3 L (1,298 cc) (73 hp). Średnica tłoka i Skok tłoka: 71.0 mm x 82.0 mm.
Silniki stosowane w:
Mitsubishi Carisma
Mitsubishi Colt/Mirage
Mitsubishi Dingo
Mitsubishi Lancer
Hyundai Excel
Mitsubishi Space Star
CMC Veryca 1.3
Proton Saga
Proton Wira
Proton Satria
Zotye Nomad
4G151,468 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
SOHC 4G15 o pojemności 1.5 L ( 92 hp ) 1993 Mirage
DOHC 16 zaworowy & DOHC MIVEC turbo 163 hp (122 kW) Produkcja Colt Version-R
Silniki stosowane w:
1991-current Mitsubishi Colt T120SS (Indonesia, 86 PS)
Mitsubishi Maven
1995-2002 Mitsubishi Mirage (US)
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Dingo
BYD F3 (China) 2007-2008 model years 4G15S, EFI, distributor-less ignition
Dodge Colt
Eagle Summit
Hyundai Excel
Proton Saga/Iswara
Proton Sprzyria/Wira
Soueast V3 Lingyue
Smart Forfour
Zotye Nomad 2009
JAC, CHINA
Briance, china
4G164G16 o pojemności 1.2 L (1,198 cc)
Mitsubishi Colt/Mirage
Mitsubishi Lancer
4G174G17 o pojemności 1.3 L (1,343 cc). It is a SOHC 12-zaworowy engine. Średnica tłoka: 72.2 mm i
Skok tłoka: 82 mm. Output of a carbureted version is 78 PS (57 kW) przy 6,000 rpm i 10.9 kg·m
(107 N·m) Moment obrotowy przy 3,500 rpm.[2]
1991-current Mitsubishi Colt T120SS (Indonesia)
4G18SOHC 4G18 o pojemności 1.6 L (1,584 cc). Średnica tłoka i Skok tłoka: 76.0 mm x 87.3 mm.
Cztery zawory na cylinder. Moc 105 PS przy 6,000 rpm (rynek azjatycki),
122 PS przy 6,000 rpm (Arabia, Kuwejt...),
96 PS przy 151 Nm (rynek europejski).
Stosowany w:
Mitsubishi Colt Plus (Taiwan)
Mitsubishi Kuda
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Space Star
2010-2011 Foton Midi
Hafei Saima
Proton Waja
2008 Haima Family 73.5 kW
Zotye nOMAD, 2007-2009 78 kW
4G19DOHC MIVEC 4G19 o pojemności 1.3 litres i feprzyures four zaworowys per cylinder. 66 kW (90 PS)
przy 5,600 rpm i 121 N·m of Moment obrotowy przy 4,250 rpm.
2002 roku Silnik zainstalowany w:
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Astron or 4G5 engine1 4G51
2 4G52
3 4G53
4 4G54
5 4G55
6 4D55
7 4D564G511.85 L pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Silniki stosowane w:
1973–1977 Mitsubishi Galant
1973–1975 Dodge Colt
1973–1975 Chrysler Galant
1977–1980 Chrysler Sigma
4G522.0 L pojemności skokowej wszystkich cylindrów. 100 PS (74 kW)
Silniki stosowane w:
1975.01–19?? Mitsubishi Canter (third generation)
1972–1975 Mitsubishi Galant GTO
1974–1977 Dodge Colt
1975–1978 Plymouth Arrow
1979–1989 Dodge Ram 50[citprzyion needed]
1973–1987 Mitsubishi Sigma
1986–2000 Mitsubishi L300
1977–1981 Mitsubishi Celeste
4G532.4 pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
SOHC eight-zaworowy 4G53 o pojemności 2.4 L (2,384 cc), with Średnica tłoka × Skok tłoka: przy 88.0 mm × 98.0 mm. Max moc: is 110 PS (81 kW) przy 5,000 rpm
Silniki stosowane w:
1975.01–19?? Mitsubishi Canter
Mitsubishi Fuso Rosa (2-a generacja)
Mitsubishi Jeep
4G542.6 pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
SOHC eight-zaworowy 4G54 (also known as the G54B) o pojemności 2.6 L (2,555 cc)
ECI-Multi
Multi-Point Fuel Injection
98 kW (131 hp) przy 4,750 rpm (91 RON) & 212 N·m (156 lb·ft) przy 3,750 rpm (91 RON)
102 kW (137 hp) przy 4,750 rpm (95 RON) & 220 N·m (160 lb·ft) przy 4,000 rpm (95 RON)
Carburetor
Single two-Venturi downdraught carburetor
85 kW (114 hp) przy 5,000 rpm (91 RON)
198 N·m (146 lb·ft) przy 3,000 rpm (91 RON)
Sprężanie: 8.8:1
Silniki stosowane w:
1978-1980 Plymouth Fire Arrow
1978-1983 Dodge Challenger/Mitsubishi Sapporo/Plymouth Sapporo
1978-1986 Mitsubishi Debonair
1978-1987 Mitsubishi Sigma
1979-1989 Dodge Ram 50
1981-1985 Dodge Aries/Plymouth Reliant
1982-1985 Chrysler LeBaron
1982-1985 Chrysler Town i Country
1982-1991 Mitsubishi Pajero
1982-1983 Dodge 400
1983-1984 Chrysler E-Class
1983-1985 Chrysler New Yorker/Dodge 600
1984-1987 Dodge Caravan/Plymouth Voyager
1982-1990 Mitsubishi Starion (turbocharger i fuel injection)
1984-1986 Dodge Conquest/Plymouth Conquest
1985 Plymouth Caravelle
1985-1996 Mitsubishi Magna (early carbureted, lprzyer EFI)
1986-1989 Mazda B2600
1987-1989 Chrysler Conquest
1987-1989 Dodge Raider
1991-1997 Mitsubishi Pajero China market version
4G55The 4G55 o pojemności 2.3 L (2,346 cc).
4D552.3 pojemności skokowej wszystkich cylindrów. [diesel]
Pojemność - 2.3 L (2,346 cc)
Średnica tłoka: - 91.1 mm
Skok tłoka: - 90.0 mm
Typ paliwa - Diesel
zaworowys per cylinder - 2
Non-Turbo
Moc - 55 kW (75 PS) przy 4,200 rpm (JIS) & Moment obrotowy - 147 N·m (108 lb·ft) przy 2,500 rpm
(JIS)
48 kW (65 hp) przy 4,200 rpm (SAE) & 137 N·m (101 lb·ft) przy 2,000 rpm (SAE)
Typ silnika - 4 cylindry SOHC
Sprężanie - 21:1 (384 P.S.I. )
Turbo (TC05 non-wastegprzyed turbo)
Moc - 60 kW (80 hp) przy 4,000 rpm (SAE)
Moment obrotowy - 169 N·m (125 lb·ft) przy 2,000 rpm (SAE)
Typ silnika : 4-cylindry SOHC
Sprężanie - 21:1 (384 psi)
Lata produkcji - 1980-1983
Turbo (TD04 wastegated turbo)
Moc - 70 kW (95 PS) przy 4,200 rpm (JIS) & Moment obrotowy - 181 N·m (133 lb·ft) przy 2,500 rpm
(JIS)
62 kW (84 PS) przy 4,200 rpm (DIN) & 175 N·m (129 lb·ft) przy 2,500 rpm (DIN)
64 kW (86 hp) przy 4,200 rpm (SAE) & 182 N·m (134 lb·ft) przy 2,000 rpm (SAE)
Typ silnika - 4-cylindry SOHC
Sprężanie - 21:1 (384 psi)
Silniki stosowane w:
1980-1983 Mitsubishi Galant ?/Eterna ?
1980-1984 Mitsubishi Galant ?/Eterna ?
1982-1986 Mitsubishi Pajero
1985-1987 Ford Ranger
1983-1985 Dodge Ram 50
4D562.5 pojemności skokowej wszystkich cylindrów. diesel
Pojemność - 2.5 L (2,476 cc)
Średnica tłoka: - 91.1 mm
Skok tłoka: - 95.0 mm
Typ paliwa - Diesel
Non-Turbo
Moc - 55 kW (74 hp) przy 4,200 rpm
Moment obrotowy - 142 N·m (105 lb·ft) przy 2,500 rpm
Typ silnika - Inline 4-cylinder SOHC
Fuel system - Distribution type jet pump
Sprężanie - 21:1
Non-intercooled Turbo
Moc - 84 PS (62 kW) przy 4,200 rpm[10]
Moment obrotowy - 201 N·m (148 lb·ft) przy 2,000 rpm
Typ silnika - Inline 4-cylinder SOHC
Non-intercooled Turbo (TD04 Turbo)
Moc - 90 hp (67 kW) przy 4,200 rpm
Moment obrotowy - 197 N·m (145 lb·ft) przy 2,000 rpm
Typ silnika - Inline 4-cylinder SOHC
Fuel system - Distribution type jet pump
Sprężanie - 21:1
Intercooled Turbo (TD04 wprzyercooled Turbo)
Moc - 78 kW (104 hp) przy 4,300 rpm
Moment obrotowy - 240 N·m (177 lb·ft) przy 2,000 rpm
Typ silnika - Inline 4-cylinder SOHC
Rocker arm - Roller Follower type[12]
Fuel system - Distribution type jet pump (indirect injection)
Combustion chamber - Swirl type
Średnica tłoka x Skok tłoka - 91.1 x 95mm
Sprężanie - 21:1
Lubricprzyion System - Pressure feed, full flow filtration
Intercooler Type - Aluminium Air-to-Air, Top-mounted
Turbocharger - Mitsubishi TD04-09B
Intercooled Turbo (1st Generation DI-D)
Moc - 85 kW (114 hp) przy 4,000 rpm
Moment obrotowy - 247 N·m (182 lb·ft) przy 2,000 rpm
Typ silnika - Inline 4-cylinder
Fuel system - 1st Generation Common Rail Direct Injection (CRDi)
Sprężanie - 17:1
Intercooled Turbo (2nd Generation DI-D)
Moc - 100 kW (134 hp) przy 4,000 rpm
Moment obrotowy - 320 N·m (236 lb·ft) przy 2,000 rpm
Typ silnika - Inline 4-cylinder
Fuel system - 2nd Generation Common Rail Direct Injection (CRDi)
Sprężanie - 17:1
Intercooled Turbo (3rd Generation DI-D with variable geometry turbo)
Ręczna skrzynia biegów
Moc - 131 kW (178 PS) przy 4,000 rpm
Moment obrotowy - 400 N·m (295 lb·ft) przy 2,000 rpm
Typ silnika - 4-cylindry
Fuel system - 2nd Generation Common Rail Direct Injection (CRDi)
Sprężanie - 16.5:1
Automatyczna skrzynia biegów.
Moc - 131 kW (178 PS) przy 4,000 rpm
Moment obrotowy - 350 N·m (258 lb·ft) przy 1,800 rpm
Typ silnika - Inline 4-cylinder
Fuel system - 2nd Generation Common Rail Direct Injection (CRDi)
Sprężanie - 16.5:1
Mitsubishi Sirius or 4G6/4D6 engine1 4G61
2 4G62
3 4D65
4 4G63
5 4D68
6 4G64
7 4G67
8 4G694G611595 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
DOHC 16-zaworowy
Silniki występowały w trzech różnych opcjach na różne kraje.
4G61 91 kW-124 hp/650
4G61T Turbo (USA i Canada)99 kW-135 hp/6000 191 Nm/3000
4G61T Turbo (Japan)160 hpP-117.68 kW/6000 220.65 Nm/2500
Silniki stosowane w kolejnych modelach:
1988–1992 Mitsubishi Mirage / Mitsubishi Colt (MPFI)
1988–1992 Dodge Colt / Plymouth Colt
1988–1992 Eagle Summit
1992–1995 Hyundai Elantra
4G621,795 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
SOHC 8-zaworowy
& Istnieją trzy typy zasilania paliwem
carburetor
multi-point fuel injection
ECI Turbo
Wersja z intercoolerem i turbo osiągała 99 kW (135 PS)
intercooler 118 kW (160 PS).
Silniki stosowane w:modelach
1983–1989 Mitsubishi Cordia
1983-1989 Mitsubishi Tredia
1981-1986 Mitsubishi Delica/L300/Express
1984-1988 Mitsubishi Galant/Eterna
1980-1987 Mitsubishi Lancer EX 1800GSR or 1800GT
4D651,8 pojemności skokowej wszystkich cylindrów. diesel
Silniki stosowane w modelach:
1983-1989 Mitsubishi Galant/Galant ?/Eterna ?
1983–1992 Mitsubishi Lancer/Lancer Fiore/Mirage Saloon
1983–1987 Mitsubishi Mirage/Colt
1984-1991 Mitsubishi Chariot/Space Wagon
1987-1991 Mitsubishi Mirage/Colt
1987-1992 Mitsubishi Galant/Eterna
1988-1991 Mitsubishi Lancer/Mirage Sedan
1991-1995 Mitsubishi Lancer/Libero
1992-1997 Mitsubishi Chariot/Space Wagon
4G631997 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Silnik występował w opcji jako SOHC (Był także znany jako G63B)
& DOHC
4G63 to silniki o pojemności cylindra 1997 cc. (85 mm średnica x 88 mm skoku). Obie wersje SOHC i DOHC są dostępne w sposób naturalny turbodoładowaniem i bez doładowania.
Both versions were available in either naturally aspirated and turbocharged form. For front-wheel drive applications, the turbocharged Sirius' name was changed to "Cyclone Dash". As fitted to the fifth generation Galant 200 PS (147 kW) JIS gross were claimed - the output claims later shrank to 170 PS - for the turbocharged and intercooled "Sirius Dash 3x2 valve" engine. This version could switch between breathing through two or three valves per cylinder, to combine high top-end power with low-end drivability as well as allowing for economical operation.[1] It was a modification of Mitsubishi MCA-Jet technology which used a secondary intake valve to inject air into the engine for more efficient emissions control. The DOHC version was introduced in 1987 in the Japanese market Galant, and came in turbocharged or naturally aspirated form. It is found in various models including the 1988-92 Galant VR-4 and the U.S. market 1990-1999 Eclipse, as well as the Mitsubishi Lancer Evolution I-IX. Later versions also received Mitsubishi's variable valve-timing system, Mivec.
A SOHC carbureted eight-valve version (engine code G63B) was also available in Mitsubishi's pickup trucks (L200, Strada, Mighty Max, Dodge Ram50, etcetera) from the eighties until the mid-nineties. It produces 92 hp (69 kW) at 5,500 rpm in European trim (1989).[2] The SOHC version was also used in Mitsubishi Galant models until 1993. It has 76 kW of output and 157 Nm of torque at 4,750 rpm.
In 1998 Hyundai with help from its partner Mitsubishi used a 4G63 cylinder head and mated it to a 4G64 block to make its new 2.4 liter engine to power the 1998 to 2005 Hyundai Sonata and 2000 to 2004 Kia Optima. The Engine is referred to as the G4JS to Hyundai.
Mivec Turbo 4G63 in a Lancer Evo IX
Also, a SOHC version was produced until the late 90s and early 2000s and was used in Mitsubishi cars like the Montero and the 2.0L 2-door Pajero with an output of 101 kW (137 PS) at 4,700 rpm. Also the N33 and N83 Spacewagon and Galant (UK market) received the 4G63, in single-cam sixteen-valve format. A similar version, with 100 PS (74 kW), was also used in some light duty Mitsubishi Canters from 1997 on.[3]
The Mitsubishi Eclipse, Eagle Talon and Plymouth Laser introduced the DOHC turbocharged intercooled version to the U.S. in 1989 through Diamond Star Motors, a joint venture between Mitsubishi Motors and the Chrysler Corporation. From 1990 to late April 1992 came beefier connecting rods and the use of six bolts to secure the flywheel to the crankshaft; May 1992 to 2006 Evolution versions have lighter rods and use seven bolts to secure the flywheel to the crankshaft. They are referred to as the "six bolt" and "seven bolt" engines, respectively.
Output for the 2003 US Mitsubishi Lancer Evolution is 271 hp (202 kW) at 6500 rpm with 273 lb·ft (370 N·m) of torque at 3500 rpm. It has a cast iron engine block and aluminum DOHC cylinder head. It uses multi-point fuel injection, has 4 valves per cylinder, is turbocharged and intercooled and features forged steel connecting rods.
The final version of the engine was found in Lancer Evolution IX. It was equipped with Mitsubishi's variable valve timing system, MIVEC. This version also had a revised turbocharger, extended reach spark plugs, two-piece rings.
Racing
Its turbocharged variant, 4G63T (also sometimes referred to simply as the 4G63), has powered Mitsubishi vehicles in World Rally Championships for years in the Mitsubishi Galant VR-4, Lancer Evolution, Carisma GT and Lancer WRC04. It was the powerplant of the Lancer Evolution when Tommi Mäkinen won his four consecutive WRC championships in his Lancer. MHI and T-4 turbos were both used as power plants for these engines.
Silnik stosowany w modelach:
2001–2006 Mitsubishi Airtrek
1997–200? Mitsubishi Canter
1983-1998 Mitsubishi Chariot
1988 Mitsubishi Cordia
1985–1998 Mitsubishi Delica
1990–1999 Mitsubishi Eclipse
1989–2003 Mitsubishi Galant
1987-199? Mitsubishi L200/Mighty Max
1992–2006 Mitsubishi Lancer Evolution
1993–1998 Mitsubishi Pajero
1994–1998 Mitsubishi RVR
1988 Mitsubishi Tredia
2004–present Brilliance BS6
1983–1992 Dodge Colt Vista
1987-1989 Dodge Ram 50
1989-1992 Eagle Vista Wagon
1990–1998 Eagle Talon
1987-1988 Hyundai Stellar
1992-1995 Hyundai Elantra
1989-2005 Hyundai Sonprzya
1990–1994 Plymouth Laser
1996–1999 Proton Perdana
4D681998cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów. diesel
Silniki stosowane w:./
1991-1996 Mitsubishi Mirage/Colt
1991-1996 Mitsubishi Lancer/Libero
1992-1997 Mitsubishi Chariot/Space Wagon
1996-2000 Mitsubishi Galant
1996-1999 Mitsubishi Lancer/Libero
1997-2002 Mitsubishi Mirage/Colt
1995-2000 Proton Wira 2.0D
4G642,351 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Występował zarówno jako SOHC & DOHC.
Produkowany na rynek USA oraz Japonia-Europe
1997 roku Zobacz także 4G64(GDI)system
The 4G64 is the second largest variant, at 2,351 cc. Early models were 8-valve SOHC, but a later 16-valve SOHC and DOHC version was also produced. All used MPFI and had an 86.5 mm bore and 100 mm stroke. The 4G64 was later also available with gasoline direct injection. Output varies between 145 hp (108 kW; 147 PS) at 5,250 rpm with 161 lb·ft (218 N·m) of torque at 4,000 rpm in the Mitsubishi L200 and 152 hp (113 kW; 154 PS) at 5,500 rpm with 162 lb·ft (220 N·m) of torque at 4,000 rpm in the Chrysler Sebring/Stratus. The Chrysler version features fracture-split forged powder metal connecting rods. The 4G64 is an interference motor like the 4G63, however, the early 8-valve 4G64 is a non interference engine. From March 1996 an LPG version with 115 PS (85 kW) at 5,000 rpm was available in the Mitsubishi Canter.[3]
Silniki stosowane w:
1993-1997 Mitsubishi Chariot
1988–2006 Mitsubishi Delica/Van
1996-2005 Mitsubishi Eclipse
1994–2003 Mitsubishi Galant
1990–present Mitsubishi L200
1996–1998 Mitsubishi Magna
1990–1996 Mitsubishi Mighty Max
1998-2005 Mitsubishi Montero (V11 - 2 door) Lprzyin America version
2003 Mitsubishi Outl ier
1987–1990 Mitsubishi Sapporo
Mitsubishi Triton
2005 Mitsubishi Zinger
2004–present Brilliance BS6
2008–present Chery V5
1983–1992 Dodge Colt Vista (AWD only)
1990–1992 Dodge Ram 50
2006–present Greprzy Wall Hover
1986-1998 Hyundai Gr ieur
1989–1991 Hyundai Sonprzya
4G6716-zaworowy DOHC 4G67 displaced 1836 cc. Średnica tłoka x Skok tłoka [mm]: 81.5 x 88
Maksymalna moc 135 HP
Stosowane 1990 roku Silniki stosowane w:
Mitsubishi Colt III
Mitsubishi Mirage
Mitsubishi Galant
Mitsubishi Lancer
Hyundai Elantra
4G692378 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
162 hp (119 kW) przy 5750 rpm (160 in the Sportback Wagon) with 162 lb·ft (219 N·m) of Moment obrotowy przy 4000 rpm
Nowo stosowany silnik od 2004 roku Stosowane w:
2003–2011 Mitsubishi Gr iis
2004–2006 Mitsubishi Lancer
2004–2006 Mitsubishi Outl ier
2004–present Mitsubishi Galant
2006–present Mitsubishi Eclipse
2009–present Greprzy Wall Haval H5 (aka X240)
2011–present BYD S6
Mitsubishi Sprzyurn or 4G3 engine1 4G30
2 4G31
3 4G32
4 4G33
5 4G35
6 4G36
7 4G37
8 6G344G301,289 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
8-zaworowy SOHC
Moc 87 hp.
Silniki stosowane w:
1969.12-1971.09 Mitsubishi Galant A I (A51)
4G311,499 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
8-zaworowy SOHC
Moc was 95-105 hp
Oznaczenie tego silnika wykonywanego przez innych producentów: G32B
Silniki stosowane w:
1969.12-1971.09 Mitsubishi Galant A II, A III (A52)
1986-1987 Mitsubishi Mirage
4G321,597 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
8-zaworowy SOHC
Moc was 79 hp
Silniki stosowane w:
Mitsubishi Celeste
Mitsubishi Galant
Mitsubishi L200
Mitsubishi L300
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Galant Lambda/Sapporo
Mitsubishi Sigma
Mitsubishi Cordia
Mitsubishi Tredia
Mitsubishi Mirage
Dodge Colt
Eagle Vista Turbo[2]
Hyundai Pony
Hyundai Stellar
Mazda Familia
Plymouth Arrow
4G331,439 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Oznaczenie tego silnika wykonywanego przez innych producentów: G33B
Silniki stosowane w:
Mitsubishi Celeste
1979.06-1989.01 Mitsubishi Delica
Mitsubishi Galant
1977-1979 Mitsubishi Lancer
Hyundai Pony
Hyundai Stellar
Plymouth Arrow
4G351,686 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
8-zaworowy SOHC
Moc was 105-115 hp
Silniki stosowane w:
1972.01-1973.06 Mitsubishi Galant GS (A55)
1972-1976 Mitsubishi Galant GTO (A55)
4G361,238 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
Silniki stosowane w:
Mitsubishi Celeste
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Lancer
4G378-zaworowy SOHC 4G37 o pojemności 1.8 L (1,755 cc).
Średnica tłoka x Skok tłoka: 80.6mm x 86.0mm(3.17in x 3.39in)
Silniki stosowane w:
Mitsubishi Chariot/Space Wagon 1983-91
Mitsubishi Cordia
Mitsubishi Galant
Mitsubishi Eclipse 1990-1994
Mitsubishi Lancer/Lancer Fiore/Mirage - 4WD Stprzyion wagons only
Eagle Talon DL 1993-1994
Plymouth Laser 1990-1994
6G3412-zaworowy SOHC straight-6 of 2.0 L (1,994 cc)
Mitsubishi Debonair 1970.09-1976.06 (tylko rynek japoński)
Mitsubishi Neptune or 4G4 engine
4G41Pojemność — 1,378 cc
Średnica tłoka: — 76.5 mm
Skok tłoka: — 75.0 mm
Sprężanie — 9.0:1
Moc — 64 kW (87 PS) przy 6,000 rpm
Moment obrotowy — 115 Nm (85 lb·ft) przy 4,000 rpm
Silniki stosowane w:
Mitsubishi Galant
1971-1973 Mitsubishi Galant FTO
1971.10-1979.06 Mitsubishi Delica 75/1400
Mitsubishi Forklift FG14
4G42Pojemność — 1,187 cc
Średnica tłoka: — 71.0 mm
Skok tłoka: — 75.0 mm
Sprężanie — 9.0:1
Moc — 51 kW (70 PS) SAE przy 6,000 rpm
Moment obrotowy — 95 Nm (9.7 kgm) przy 4,000 rpm
Silniki stosowane w:
1973.02-1976.10 Mitsubishi Lancer A71
Mitsubishi 4G9 engine1 4G91
2 4G92
3 4G93
4 4G944G911,5 pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
DOHC16
W dwóch opcjach:
115 PS (85 kW) przy 6,000 rpm & 135 N·m (100 ft·lbf) przy 5,000 rpm
97 PS (71 kW) przy 6,000 rpm & 126 N·m (93 ft·lbf) przy 3,500 rpm
Silniki stosowane w:
1991 - 1995r
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Mirage
4G924G92P SOHC 16 zaworowyPojemność - 1,597 cc
Średnica tłoka: - 81.0 mm
Skok tłoka: - 77.5 mm
Sprężanie - 10:1
Maksymalne parametry (1) - 83 kW (113 PS; 111 bhp) przy 6,000 rpm, i 137 N·m (101 ft·lbf) przy 5,000 rpm
Maksymalne parametry (2) - 69 kW (94 PS; 93 bhp) przy 5,500 rpm, i 135 N·m (100 ft·lbf) przy 4,000 rpm
4G92 DOHC 16 zaworowyPojemność - 1,597 cc
Średnica tłoka: - 81.0 mm
Skok tłoka: - 77.5 mm
Sprężanie - 11:1
Maksymalne parametry - 108 kW (147 PS; 145 bhp) przy 7,000 rpm
Maximum Moment obrotowy - 149 N·m (110 ft·lbf) przy 4,500 rpm
DOHC 16 zaworowy instalowany w 1991 japońskim modelu Mirage RS & Super R
4G92-MIVEC DOHC 16 zaworowyPojemność - 1,597 cc
Średnica tłoka: - 81.0 mm
Skok tłoka: - 77.5 mm
Sprężanie - 11:1
Maksymalna moc - 128 kW (174 PS; 172 bhp) przy 7,500 rpm
Maksymalny moment obrotowy - 167 N·m (123 ft·lbf) przy 7,000 rpm
MIVEC DOHC 16 zaworowy instalowany był w modelu Mirage Cyborg- R/ZR & JDM ’92 Lancer MR
Zobacz także oraz Silniki stosowane w:
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Mirage
Proton Sprzyria
Proton Wira
Mitsubishi Carisma
4G931834 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
1996 roku GDI system
4G93 SOHC 16 zaworowy MPIMulti-Point Injection (MPI)
Pojemność - 1834cc
Średnica tłoka: - 81.0mm
Skok tłoka: - 89.0mm
Sprężanie - 9.5:1
Maksymalna moc - 88 kW-113 bhp
Maksymalny moment obrotowy - 159Nm-116 ft/lbs
4G93 SOHC 16 zaworowy CarburettorCarburettor
Pojemność - 1834cc
Średnica tłoka: - 81.0mm
Skok tłoka: - 89.0mm
Sprężanie - 9.5:1
Maksymalna moc - 81 kW (110 PS; 109 bhp)
Maksymalny moment obrotowy - 154 N·m (114 ft·lbf)
4G93 DOHC 16 zaworowy MPIMulti-Point Injection (MPI)
Pojemność - 1834cc
Średnica tłoka: - 81.0mm
Skok tłoka: - 89.0mm
Sprężanie - 10.5:1
Maksymalna moc - 103 kW (140 PS; 138 bhp) @ 6,500 rpm
Maksymalny moment obrotowy - 167 N·m (123 ft·lbf) @ 5500 rpm
4G93T DOHC 16 zaworowy TurboMulti-Point Injection (MPI) with TD04 turbocharger
Pojemność - 1834cc
Średnica tłoka: - 81.0mm
Skok tłoka: - 89.0mm
Sprężanie - 8.5:1 (Upgraded to 9.1:1 in 1994)
Maksymalna moc - 143 kW (194 PS; 192 bhp) @ 6,000 rpm (Upgraded to 151 kW (205 PS; 202 bhp)
W latach 1994-1995 moc wynosiła 158 kW (215 PS; 212 bhp)
Maksymalny Moment obrotowy - 270 N·m (200 ft·lbf) @ 3,000 rpm (Upgraded to 275 N·m (203 ft·lbf) in
W latach 1994-1995 moment obrotowy wynosił 284 N·m (209 ft·lbf)
4G93 DOHC 16 zaworowy GDI
Gasoline Direct Injection (GDI)
Pojemność - 1834cc
Średnica tłoka: - 81.0mm
Skok tłoka: - 89.0mm
Sprężanie - 12.0:1
Maksymalna moc - 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 5,500 rpm / 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 6,000 rpm / 110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 6,500 rpm
Maksymalny moment obrotowy - 181 N·m (133 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 177 N·m (131 ft·lbf) @ 3,750 rpm / 178 N·m (131 ft·lbf) @ 5,000 rpm
4G93 DOHC 16 zaworowy GDI Turbo
Gasoline Direct Injection (GDI) with turbocharger
Pojemność - 1834cc
Średnica tłoka: - 81.0mm
Skok tłoka: - 89.0mm
Sprężanie - 10.0:1
Maksymalna moc - 118 kW (160 PS; 158 bhp) @ 5,200 rpm / 121 kW (165 PS; 162 bhp) @ 5,500 rpm
Maksymalny moment obrotowy - 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm
Silniki stosowane w:
Mitsubishi Space Wagon
Mitsubishi Space Star
Mitsubishi Carisma
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Mirage
4G941,999 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
4G94 SOHC 16 zaworowy MPI
Multi-Point Injection (MPI)
Pojemność - 1999cc
Średnica tłoka: - 81.5mm
Skok tłoka: - 95.8mm
Sprężanie - 9.5:1
Maksymalna moc - 92 kW (125 PS; 123 bhp) @ 5,200 rpm
MAksymalny moment obrotowy - 176 N·m (130 ft·lbf) @ 4,250 rpm
4G94 DOHC 16 zaworowy GDI
Gasoline Direct Injection (GDI)
Średnica tłoka: - 81.5
Skok tłoka: - 95.8
Sprężanie: 11.0
Maksymalna moc: 145 PS (106.65 kW) / 5,700 rpm
Maximum moment obrotowy: 19.5 kg/m (191.23 N/m) / 3,750 rpm
Mitsubishi 4M4 engine diesel
4M40
Typ silnika - 4-cylinder SOHC
Pojemność — 2835 cc
Średnica tłoka: — 95 mm
Skok tłoka: — 100 mm
Typ paliwa — Diesel
Intercooled turbo
Sprężanie — 21:1
Moc — 92 kW (125 PS) przy 4000 rpm
Moment obrotowy — 294 N·m (217 lb·ft) przy 2000 rpm
Intercooled turbo
Fuel system — Electronic control type distribution type jet pump
Sprężanie — 21:1
Moc — 103 kW (140 PS) przy 4000 rpm
Moment obrotowy — 314 N·m (232 lb·ft) przy 2000 rpm
Naturally aspirated
Fuel system — Distributor type injection pump
Sprężanie — 21:1
Moc — 59 kW (80 PS) przy 4000 rpm
Moment obrotowy — 250 N·m (180 lb·ft) przy 2000 rpm
4M41Typ silnika - 4-cylinder DOHC
Pojemność — 3200 cc
Średnica tłoka: — 98.5 mm
Skok tłoka: — 105.0 mm
Typ paliwa — Diesel
Intercooled turbo
Fuel system — Electronic control type distributor type pump (direct injection inside diesel tube)
or Common Rail Direct Injection
Sprężanie — 17:1
Moc — 121 kW (165 PS) przy 4000 rpm
Moment obrotowy — 351 N·m (259 lb·ft) przy 2000-3000 rpm
Silniki stosowane w:
1999-2006 Mitsubishi Pajero
2005-2011 Mitsubishi Triton / L200 / Strada
2006-2007 Mitsubishi Pajero (Philippine Domestic Market)
2008-2011 Mitsubishi Pajero Sport / Montero Sport
Silniki były też stosowane w:
1st Generation Variable geometry intercooled turbo
Fuel system — Common Rail Direct Injection
Sprężanie — 17:1, 16.0:1
Moc — 129 kW (175 PS) przy 3800 rpm
Moment obrotowy — 382 N·m (282 lb·ft) przy 2000 rpm
Silniki stosowane w:
2006-2009 Mitsubishi Pajero (currently on the Philippine Domestic Market Pajero)
2nd Generation Variable geometry intercooled turbo
Fuel system — Common Rail Direct Injection
Sprężanie — 17:1, 16.0:1
Moc —147 kW (200 PS) przy 3800 rpm
Moment obrotowy — 450 N·m (330 lb·ft) przy 2000 rpm
Silniki stosowane w:
2010–present Mitsubishi Pajero
Mitsubishi 4N1 engine
turbo diesel
4N13Specyfikacja: Typ silnika 4-cylindry, DOHC 16v, MIVEC (intake)
Pojemność 1.8 L (1798 cc)
Średnica tłoka: 83 mm
Skok tłoka: 83.1 mm
Sprężanie 14.9:1
Turbocharger variable geometry turbocharger, intercooler
Fuel system Common rail with solenoid injectors
Max moc: 110 kW (150 PS) przy 4000 rpm
85 kW (116 PS) przy 4000 rpm (low Moc version)
Max moment obrotowy: 300 N·m (221 lb·ft) przy 2000-3000 rpm
Silniki stosowane w:
2010 Mitsubishi ASX (RVR)
2010 Mitsubishi Lancer
4N14Specyfikacja: 4-cylindry, DOHC 16v, MIVEC
Pojemność 2.3 L (2268 cc)
Średnica tłoka: 86 mm
Skok tłoka: 97.6 mm
Turbocharger variable geometry turbocharger / variable diffuser, intercooler
Fuel system Common rail with piezo injectors
Max moc: 130 kW (177 PS) przy 3500 rpm [12]
Max moment obrotowy: 380 N·m (280 lb·ft) przy 2000 rpm
Silniki stosowane w:
2010 Mitsubishi Outlander
Sześcio-cylindrowe:Mitsubishi 6A1 engine6A10Pojemność — 1597 cc
Średnica tłoka: — 73.0 mm
Skok tłoka: — 63.6 mm
DOHC
Typ silnika — V type 6-cylinder DOHC 24-zaworowy
Sprężanie — 10.0:1
Fuel system — ECI multi
Max moc: — 103 kW (140 PS; 138 hp) przy 7000 rpm
Max moment obrotowy: — 147 N·m (108 lb·ft) przy 4500 rpm
Silniki zastosowane w samochodach:
1992–1994 Mitsubishi Mirage
1992–1998 Mitsubishi Lancer
6A11Pojemność — 1829 cc
Średnica tłoka: — 75.0 mm
Skok tłoka: — 69.0 mm
SOHC
Typ silnika — V type 6-cylinder SOHC 24-zaworowy
Sprężanie — 9.5:1
Fuel system — ECI multi
Max moc: — 99 kW (135 PS; 133 hp) przy 6000 rpm
Max moment obrotowy: — 167 N·m (123 lb·ft) przy 4500 rpm
Silniki zastosowane w samochodach:
1992–96 Mitsubishi Galant/Eterna/Emeraude
1995–98 Mitsubishi Mirage
6A12Pojemność — 1998 cc
Średnica tłoka: — 78.4 mm
Skok tłoka: — 69.0 mm
SOHC
Typ silnika — V type 6-cylinder SOHC 24-zaworowy
Sprężanie — 9.5:1, 10.0:1, 10.4:1
Fuel system — ECI multi
Max moc: — 107–110 kW (145–150 PS; 143–148 hp) przy 6000–6750 rpm
Max moment obrotowy: — 179–181 N·m (132–133 lb·ft) przy 4000–4500 rpm
Silniki zastosowane w samochodach:
1992–96 Mitsubishi Galant/Eterna/Emeraude
1992–94 Mitsubishi Diamante
DOHC & sports ECU
Typ silnika — V type 6-cylinder DOHC 24-zaworowy
Sprężanie — 10.0:1
Fuel system — ECI multi
Max moc: (1994–1996) — 127–132 kW (173–179 PS; 170–177 hp) przy 7000 rpm
Max moment obrotowy: — 191 N·m (141 lb·ft) przy 4000 rpm
Silniki zastosowane w samochodach:
1994–2002 Mitsubishi FTO
1992–96 Mitsubishi Galant/Eterna/Emeraude
1999-Present Proton Perdana
2005–2009 Proton Waja Chancellor
MIVEC
Typ silnika — V type 6-cylinder DOHC 24-zaworowy MIVEC
Sprężanie — 10.0:1
Fuel system — ECI multi
Max moc: — 147 kW (200 PS; 197 hp) przy 7500 rpm
Max moment obrotowy: — 200 N·m (148 lb·ft) przy 6500 rpm
Silniki zastosowane w samochodach:
1994–2002 Mitsubishi FTO
1993–1995 Mitsubishi Galant
DOHC twin turbo
Typ silnika — V type 6-cylinder DOHC 24-zaworowy
Sprężanie — 8.5:1
Fuel system — ECI multi
Max moc: — 177 kW (241 PS; 237 hp) przy 6000 rpm
Max moment obrotowy: — 309 N·m (228 lb·ft) przy 4000 rpm
Silniki zastosowane w samochodach:
1992–96 Mitsubishi Galant VR-4
1992–96 Mitsubishi Eterna XX-4/GT
6A13Pojemność — 2498 cc
Średnica tłoka: — 81.0 mm
Skok tłoka: — 80.8 mm
SOHC
Typ silnika — V type 6-cylinder SOHC 24-zaworowy
Sprężanie — 9.0, 9.5:1
Fuel system — ECI multi
Max moc: — 120–129 kW (163–175 PS; 161–173 hp) przy 5750 rpm
Max moment obrotowy: — 223–230 N·m (164–170 lb·ft) przy 4500 rpm
Silniki zastosowane w samochodach:
1996–2003 Mitsubishi Galant
2002 Mitsubishi Diamante
DOHC twin turbo
Typ silnika — V type 6-cylinder DOHC 24-zaworowy
Sprężanie — 8.5:1
Fuel system — ECI multi
Max moc: — 206 kW (280 PS; 276 hp) przy 5500 rpm
Max moment obrotowy: — 363 N·m (268 lb·ft) przy 4000 rpm
Silniki zastosowane w samochodach:
1996–2003 Mitsubishi Galant/Legnum VR-4
Mitsubishi 6B3 engine
6B31Typ silnika — V6 cylinder, 60 degrees, SOHC 24v, MIVEC
Pojemność — 2998 cc
Średnica tłoka: — 87.6 mm
Skok tłoka: — 82.9 mm
Sprężanie — 9.5:1
Moc — 162 kW (220 PS) przy 6250 rpm (169 kW / 230 PS from 2010 on)
Moment obrotowy — 276 N·m (204 lb·ft) przy 4000 rpm (291N·m / 215 lb·ft from 2010 on)
MIVEC switch — przy 4750 rpm
Silniki zastosowane w samochodach:
2007–Present Mitsubishi Outl ier
2010–Present Mitsubishi Challenger
2012–Present Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi 6G7 or Cyclone V6 engine6G72
2972 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
SOHC 12-zaworowy, SOHC 24-zaworowy, & DOHC 24-zaworowy
SOHC 12-zaworowy developing 141 hp (105 kW) przy 5000 rpm & 172 lb·ft (233 N·m) of Moment obrotowy
przy 3600 rpm
SOHC 24-zaworowy developing 195 hp (145 kW) przy 5000 rpm & 205 lb·ft (278 N·m) of Moment obrotowy
przy 4000 rpm
MIVEC engine 201 kW (273 PS; 270 hp) przy 6000 & 304 N·m (224 lbf·ft) przy 4500.
DOHC 24-zaworowy 252 -230 KM (166 kW) & 205 pound-feet (278 N·m)
DOHC 24-zaworowy 270 KM Diamante (rynek japoński)
DOHC 24-zaworowy 320 KM (240 kW) & 315 pound-feet (427 N·m) of Moment obrotowy in turbocharged
SOHC 24-zaworowy 180 KMSilniki zastosowane w samochodach:
1990–2001 Mitsubishi GTO (aka Mitsubishi 3000GT, Dodge Stealth)
1989–1995 Plymouth Acclaim/Dodge Spirit/Chrysler Sarprzyoga
1987–2000 Dodge Caravan/Plymouth Voyager
1990–1993 Dodge Ram 50
1988–1993 Dodge Dynasty
1988–1990 Dodge Raider
1991-1996 Dodge Stealth
1990–1995 Chrysler LeBaron
1990–1991 Chrysler TC by Maserprzyi
1988–1989 Chrysler New Yorker
1990–1993 Dodge Daytona
1992–1994 Dodge Shadow ES
1992–1994 Plymouth Duster
1986-1992 Mitsubishi Debonair
2000–2005 Mitsubishi Eclipse
1999–2003 Mitsubishi Galant
1988-1990 Mitsubishi Sigma
1990–1998 Hyundai Sonprzya
2001–2005 Dodge Strprzyus/Chrysler Sebring Coupe
1990–2002 Mitsubishi Diamante
1991–1996 Mitsubishi Verada (Australia)
1993–2001 Mitsubishi Magna (Australia)
1990–2006 Mitsubishi L200
1990–1996 Mitsubishi Mighty Max
1988–1997 Mitsubishi Pajero (aka Montero/Shogun) (Japanese i Middle East markets)
1997–present Mitsubishi Challenger (aka Montero Sport)
1994-2007 Mitsubishi L400(aka Space Gear)
6G732,497 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
24-zaworowy SOHC 161 hp (122 kW; 163 PS) przy 5,900 rpm with 221 Nm (163 lb-ft) of Moment obrotowy
przy 4,350 rpm
24-zaworowy SOHC 175 KM Diamante (rynek japoński)
DOHC 24-zaworowy 200 KM Diamante (rynek japoński)
Silniki zastosowane w samochodach:
1995–2000 Chrysler Cirrus
1995–2000 Chrysler Sebring (Convertible)
1995–2000 Dodge Strprzyus
1995–2000 Dodge Avenger
1990–2002 Mitsubishi Diamante
6G743,497 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
SOHC, DOHC, & MIVEC DOHC
SOHC 139 kW (189 PS; 186 hp) przy 4,750 rpm with 306 N·m (226 lbf·ft) of Moment obrotowy przy
3,750 rpm
153 kW (208 PS; 205 hp) przy 5,000 rpm with 313 N·m (231 lbf·ft) of Moment obrotowy przy 4,000 rpm
DOHC 24-zaworowy 260 KM
DOHC 24-zaworowy 6G74(GDI) 220 KM
MIVEC DOHC 24-zaworowy 280 KM Pajero Evolution
Silniki zastosowane w samochodach:
1992-1998 Mitsubishi Debonair (Japan) (256HP)
1999–2005 Mitsubishi Magna (Australia) (1996-2005 Mitsubishi Verada)
1993–present Mitsubishi Pajero (aka Montero/Shogun)
2000–2005 Mitsubishi Diamante
2008–present Mitsubishi Triton (Japan Domestic, Brazil i Middle East)
2007–present Pajero Sport/Mitsubishi Challenger
6G753828 cc pojemności skokowej wszystkich cylindrów.
172 kW (234 PS; 231 hp) & 339 N·m (250 lbf·ft)
197 kW (268 PS; 264 hp) & 353 N·m (260 lbf·ft)
Silniki zastosowane w samochodach:
2003–present Mitsubishi Pajero (aka Montero/Shogun)
2004–present Mitsubishi Endeavor
2004–2009 Mitsubishi Galant
2006–2012 Mitsubishi Eclipse
2005–2008 Mitsubishi 380
Ośmio-cylindroweMitsubishi 8A8 engine8A80Blok silnika ze stopu aluminum
Głowica silnika wykonana ze stopu aluminium
Silnik Mitsubishi 8A8 oferowany przez V8 Mitsubishi Motors od 1999 roku do chwili obecnej tylko jako wariant 8A80, 4,5 L z podwójnymi wałkami rozrządu w głowicy i bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI technologii). Naciski finansowe zmusiły firmę jednak do zaprzestania produkcji. Silnik jedyny w tym zakresie pojemności, montowany przez zaledwie piętnaście miesięcy przez Mitsubishi.
Od 2001r w silniki w pierwszej rewizji zostały wyposażone następujące modele Hyundaia: Proudia / Dignity, Equus.
Pojazdy wykorzystujące ten silnik zostały opracowane we współpracy z Hyundai Motor Company z Korei Południowej, z którymi Mitsubishi miał długoletnią współpracę. Chociaż Mitsubishi opracowało głowice cylindrów i innych urządzeń związanych z GDI, Hyundai w późniejszym czasie opracował silnik ulepszony na bazie tej jednostki jak poprawił inne główne elementy wewnętrzne.
Od 2008r stosowano silnik w drugiej rewizji - nowo opracowany przez Tau V8. W drugiej generacji napęd został przeniesiony na tylne koła. Equus otrzymał to rozwiązanie jako pierwszy model.
8A80 (1999-2012)
Pojemność - 4498 cc
Średnica tłoka - 86 mm
Skok tłoka - 96,8 mm
Grubość ścianki pomiędzy cylindrami — 9 mm
Stopień sprężania - 10,7: 1
Moc - 206 kW (280 KM) przy 5000 rpm
Moment obrotowy - 412 Nm (304 lb · ft) przy 4000 rpm
Kończąc proszę o wybaczenie za częściowy brak tłumaczenia, wszelkie literówki i inne błędy jeśli takowe wystąpiły
.
Materiał opracowany w oparciu o różne strony internetowe z obydwu półkul ziemskich
.