Strona 1 z 1

Colt VI - Usucki

PostNapisane: 12 lis 2019, o 22:16
przez Usucki
Witajcie,
Niestety juz od jakiegos czasu nie mamy dostepu do dotychczasowego serwera hostingowego zdjec, oraz sam fakt ze u mnie jak i z samochodem sporo sie dzialo. Postanowiłem usunac dotychczasowe posty i napisac raz jeszcze co sie dzialo z moim autem. Tak wiec... Zaczynamy:

Posiadam Colta VI z 2008 roku w standardowej wersji 1.3. Posiadam je od konca lutego 2018 roku. Kupiony w komisie, sprowadzony z Holandii jako "uszkodzony". Przetarty mial prawy przedni blotnik i drzwi. Zdjecia byly pokazane dla klienta, calosc dobrze naprawili (nie kryja się i to jest plus). Do tego dostalem nowe opony i dostalem gwarancje na czesci mechaniczne na okres roku. W zamian za dobry stan auta i ksiazeczke serwisowa (serwisowany w ASO), musialem zaplacic wiecej, niz normalnie Colty chodza na rynku. Jednak do tej pory wszystko smiga i nie zapowiada się aby cos mialo "strzelic". Zdjecie autka ponizej:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pierwsze co zrobilem w aucie to montaz wideorejestratora. Spowodowane to bylo w glownej mierze tym, ze pod blokiem ktoś nie potrafił parkowac i z auta "idealnego", bez zadnej skazy, zaczely pojawiac się male nieprzyjemnosci. Wspomniany wideorejestrator to Xblitz dual core, ktorego zakupilem na allegro wraz z karta pamieci 10 o pojemnosci 64GB. Wszystko to robie w aucie, wykonuje w taki sposob aby wszystko bylo schowane i aby nie byl widoczny zaden kabelek. Przerobilem takze instalacje elektryczna w taki sposob aby kamera miala zasilanie przez caly czas, nawet kiedy auto jest wylaczone i zamkniete. W razie dluzszego postoju mam schowany przelacznik wlacz/wylacz:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Postanowilem takze oddac alumfelgi do renowacji:
Przed
Obrazek
Po
Obrazek

Przyszla tez pora na odnowienie plastikow zewnetrznych. Uzylem do tego srodka z RRCustoms. Niestety juz nie dostepnego w ich sklepie z uwagi na nieprawidlowe uzywanie tych srodkow i innym plastiki wrecz bielaly (u mnie oczywiscie zadzialaly). U mnie wygladalo to tak:

Obrazek
Obrazek

W wrzesniu 2018 roku w warsztacie Majora (przynajmniej wtedy byl jego wlascicielem) zamontowalem instalacje LPG:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W okresie zimowym 2018 roku mialem nieprzyjemna chwile w ktorej tlumik srodkowy odpadl mi z uwagi na rdze:

Obrazek
Obrazek

W styczeniu 2019 nastapila wymiana:
-amortyzatorow, odbojow, sprezyn z przodu
-przeglobu zewnetrznego z prawej
-czujnik polozenia wału korbowego

W kwietniu 2019 zamontowalem ledy w okolicach nog kierowcy i pasazera z przodu, a takze z jednej strony w bagazniku, poniewaz bylo tam za ciemno. Wyglada to tak:

Obrazek

Ciut pozniej wymienilem radio z fabrycznego na 2 dinowe. Padlo na GMS 6818. Musialem zrezygnowac z pulki, a takze abym mogl zalozyc ramke, nalezalo uciac brzeszczotem plastikowe "cypelki". Radiem moge sterowac z poziomu orginalnych przyciskow kierownicy. W tym celu zlozylem zamowienie na wykonanie przejsciowki specjalnie do mojego radia i auta:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Finalny efekt:

Obrazek
Obrazek

W sierpniu 2019 (przed zlotem) wzialem sie za wygluszenie auta. Wygluszylem cala podloge mata butyliczna 2mm oraz drzwi - mata + pianka wygluszeniowa. Wygluszylem takze maske oraz zabezpieczylem mata odporna na wysokie temperatury. Troche zdjec z zabawy:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rezultat jest oszalamiajacy. Dzwiek dzieki wyciszeniu i radiu dostal glebi i o wiele lepiej slucha sie w nim muzy :taniec:

W tym samym czasie musialem zrobic cos z antenta, a dokladniej uszczelka poniewaz byla sparciala:

Obrazek

Okazalo sie, ze uszczelka pasuje PRAWIE idealnie z Golfa IV. W zasadzie to ta sama antena gdyby nie przewody podlaczeniowe.

W wrzesniu 2019 oddalem auto do konserwacji oraz wygluszenia nadkoli. Troche sie naczekalem. Zdjecia mat wygluszeniowych oraz z konserwacji (zdjec z koncowego efektu nie mam, ale auto jest cale czarne od spodu):

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W listopadzie 2019 zajalem sie hamulcami. Zostaly wymienione tarcze i klocki z przodu, a z tylu szczeki bebnow.

W planach mam:
-polerke reflektorow i ich lakierowanie,
-renowacja zaciskow i bebnow wraz z lakierowaniem. PS jaki kolor polecacie? Moze czerwony? Na letnich wyglada to tak:
Obrazek
-zmiana starych zardzewialych stalowek 14' na jakies uzywki alumy. PS moze ma ktos jakies?
-ogarniecie tematu zaczepu oslony termicznej. Jest on w tragicznym stanie (jest luzna i skacze na wybojach) i musze zrobic nowy. Mam swoja koncepcje, ale moze ktos ma jakis inny pomysl? Z checia wyslucham.
-wymiana glosnikow w drzwiach na cos mocniejszego (niestety prawy przod zaczyna zle brzmiec na niektorych czestotliwosciach basowych). Jezeli ktos montowal juz takie rzeczy to tez dajcie znac. Troche zielony jestem w tych sprawach

Obrazek

Colt VI - Usucki

PostNapisane: 13 lis 2019, o 08:24
przez macieekg
Super wszystko opisane. Wszystkie modyfikacje na plus i wszystko pochowane i robione tak jakby było seryjnie - lubię to. Za to masz u mnie piwo :-)

Powiedz jak wygląda sprawa hałasu w środku po wygłuszeniu? Szczególnie przy jeździ na trasie?
Mam pojęcie jak jest w seryjnym Colcie ZX -5 (następna generacja) i jest delikatnie mówiąc słabo :-P

Do miasta jeszcze się nadaje ale trasa to męczarnia ze względu na hałas.

Colt VI - Usucki

PostNapisane: 13 lis 2019, o 11:46
przez Usucki
Dobrze ze pytasz. Kompletnie zapomnialem o tej kwestii. Powiem wiecej. Nie tylko napisze a nawet pokaze :).

Wiem ze nie jest to nic profesjonalnego (w tym samo urzadzenie - telefon), ale staralem sie aby warunki byly identyczne. Tak wiec test halasu (bez wygluszenia i z nim) wykonalem w sloneczne dzieni okolo 14:30. Obroty silnika 4 tys (okolo 140km/h na 5 biegu), miejsce to A1 w strone wezla A1 z A4, zaraz za zjazdem za Knurowem. Wynik jest nastepujacy:

Bez wygluszenia:
Obrazek

Z wygluszeniem:
Obrazek

Wydaje sie nie duzo patrzac na liczby, ale ten kto zna sie na dzwieku, to wie ze to bardzo duze osiagniecie. Jesli chodzi o moje osobiste odczucia to przed wygluszeniem trzeba bylo podnosic glos aby w tych warunkach powiedziec cos do drugiej osoby i czesto prosilo sie o powtorzenie. Po wygluszeniu mozna swobodnie mowic swoim naturalnym tonem i glosnoscia i wszystko sluchac. Sama podroz nie jest tez juz meczaca.

Jesli chodzi o wygluszenie nadkoli to nie jestem w stanie porownac go przed i po na autostradzie. Slyszalna roznica jest na kostce brukowej, gdzie przed wygluszeniem lepiej bylo w ogole nie rozmawiac bo bylo za glosno. Po wygluszeniu dzwiek jest nadal uciazliwy, ale mowiac lekko glosniej juz jest calkiem OK (nalezy zwrocic uwage ze czym szybciej jedziemy tym w aucie jest coraz glosniej. Stad ciezko dokladnie przekazac wrazenia)


Do pierwszego posta zapomnialem tez dodac, ze kupilem na "wymiar" pokrowce na siedzenia. Jak widac na zdjeciach jest to kolor czarno szary z eko skory. Specjalnie slowo wymiar dalem w cytacie, poniewaz pokrowce sa specjalnie na moje siedzenia, a w kilku miejscach widac ze nie uwzgledniono plastikow foteli, przez co gdzieniegdzie mam za duzo materialu

PS Zeby nikogo nie zmylily godziny i stan baterii na zdjeciach. Sa robione w rozne dni i po godzinie 14. Poprostu jest to zrobiony screen screena, tak abym w bibliotece telefonu mial zdjecia obok siebie i nie musial ich szukac

PSS wszystkie materialy na wygluszenie auta tzn podloga, drzwi, bagaznik i maska (troche mi jeszcze zostalo) kosztowalo mnie okolo 850zl

Colt VI - Usucki

PostNapisane: 13 lis 2019, o 13:06
przez macieekg
Dzięki za odpowiedź.

Jeżeli chodzi o akustykę 6,5dB to jest ogromna różnica, bo skala jest logarytmiczna.
Jak piszą opracowania 3dB różnicy jest odbierane jako 2 krotna różnica.
Swoją drogą 67,5 dB przy 140 to bardzo fajny wynik.

Colt VI - Usucki

PostNapisane: 15 lip 2020, o 04:55
przez Usucki
Macieekq zobaczysz na zlocie :)