Strona 1 z 1

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 7 lut 2019, o 21:21
przez Galping
Witam wszystkich :bye:
Moja przygoda z Mitsubishi zaczęła się pierw od legendarnej serii EVO(od małego marzyłem by posiadać Lancera EVO), niestety na pewne marzenia trzeba dużo dłużej pracować by się spełniły. Z coltem mam styczność od jakiegoś roku, pierw na autostradzie ścigałem się Skodą Felicją z CA0, wtedy też dowiedziałem się o forum Coltmanii. Niedługo później nastał niestety kres Nieśmiertelnej Felci :bye2: , rdza przeżarła chyba wszystko wtedy poza płytą podłogową , maską i dachem. Silnik już pracował tylko na 3 gary ograniczając Vmax niemal o 1/3 (178 osiągnięte). W końcu przyszedł Czerwiec 2018 i musiałem po 20 latach użytkowania w mojej rodzinie, oddać ją na szrot. Wtedy też zacząłem szukać nowego auta (Felicje były świetne jak na czeską biedę, jednak przez sentyment nie chciałem już brać żadnej innej. Polskie prawo nie pozwala wyrejestrować samochodu w celu odnowy, co bardzo chciałem zrobić). Po dłuższym szukaniu godnego zastępcy(musiał nie być spod "Niemieckiego koncernu", złe doświadczenia) przypomniałem sobie o Colcie(szukałem lancera jednak ciężko było znaleźć w dobrym stanie wtedy). Pod koniec Czerwca udało mi się zakupić pierwsze auto.
W końcu nadszedł czas aby pochwalić się swoim Coltem, który jest spod serii CeJotek CJ1.
Dane techniczne:
Colt CJ1 1.3 60KW(82KM) 2002
Obrazek
Obrazek

Na dzień dobry miałem w nim do wymiany tarcze i klocki przód(niby słabe były na przeglądzie, zostawiłem jako zapasowe w razie awarii) oraz wycieraczki , które po prostu "były". W czasie oględzin samochodu(zakup) wyskakiwał Check Engine. Właścicielka była w 4 różnych serwisach, nawet w autoryzowanym Mitsubishi na krzykach we Wrocławiu, niestety nie umieli określić problemu. Dopiero na Fabrycznej w Germaz-ie MMC (miałem możliwość dogłębnego sprawdzenia) wykryli bardzo szybko iż problemem jest Sonda Lambda, która jest skrzywiona. W praktyce spalanie przy ekojeździe jest trochę wyższe niż normalnie (ok 1l więcej), za to gdy się przyciśnie spalanie jest stosunkowo małe w porównaniu do innej cejotki testowanej.

W Grudniu przyszedł czas na naprawę tylnich podłużnic, tuż przed przeglądem. Mimo początkowych problemów ze znalezieniem warsztatu, który w ogóle podjąłby się tego zadania, znalazłem lokalnego "garażowca". Blacharz w zasadzie za pół darmo zrobił mi obie podłużnice.

Przez ciągły brak czasu (szkoła + praca), zaplanowane modernizacje przekładam co chwila. Najpewniej koło wiosny(lub jak będzie cieplej) zajmę się :
-centralnym zamkiem, który jest ale nie działa,
-zamkiem kierowcy, blokuje się,
-montaż przednich przeciwmgielnych(w mojej okolicy dość często potrzebne)
-montaż nowego nagłośnienia,
-zmiana lusterek na elektryczne
-Swap lub montaż gazu ewentualnie oba( koło lata/jesieni)
-czyszczenie lamp przednich (trochę słabo świecą)
-wytłumienie wnętrza(lato),
-zmiana tunelu środkowego oraz dodanie paru bajerów we wnętrzu(kubkochwyty, ogrzewanie siedzeń, światła zmienione na Ledy)
-czyszczenie czujnika otwartych drzwi( notorycznie blokuje się , co o ciemnych porach denerwuje)
-konserwacja podwozia, usuwanie rdzy z miejsc gdzie występuje.


Mam nadzieję, że jak najszybciej ruszę z modernizacją.

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 17 kwi 2019, o 23:06
przez Galping
Modernizacja+Naprawa

Będąc już w przed zakupem podzespołów do modernizacji, nastąpiła nagła awaria stacyjki(zapadki się posypały i zablokowały stacyjkę oraz kierownicę). Colcina została unieruchomiona na środku drogi(aby zwlec na parking 3m obok użyłem haka z drugiego samochodu i skorygowałem przód w stronę parkingu (nówki opony ładnie się zadymiły #wół307SW). Udało mi się ściągnąć wkrętarkę i rozwierciłem stacyjkę(prościej było niż całą blokadę), następnie po odblokowaniu zawiozłem Miśka do brata(na podwórzu u niego lepiej i bezpieczniej było zostawić oraz wygodniej do całej naprawy).

W poniedziałek 15IV czekając aż paczka przyjdzie(cz1. na wtorek), wziąłem się za nagłośnienie i zamontowałem głośniki HERTZ lub Hartman(nazwy nie jestem pewien, wyleciała mi z głowy, głośniki zostały po peugeocie 406 i szkoda było nie użyć)

We wtorek przyszła paczka, ale niestety bez stacyjki :omg: :mad: (zwykły błąd przy pakowaniu, jednak niestety musiałem czekać do dziś(środa 17IV) na kolejną paczkę, jednak tym razem komplet.)
Od razu jak dziś odebrałem paczkę, zabrałem się za naprawę(podmiana ECU[szukając komputer rozebrałem przez pomyłkę pół przodu kabiny :P] i IMO). Po zmontowaniu całości i sprawdzeniu, zabrałem się za zamek (który też był cały posypany i uszkodzony od rdzy.

Tak w skrócie byłby opis ostatnich 5 dni, Wielkie dzięki dla Majora za pomoc w wyjaśnieniu niektórych rzeczy.
Podsyłam zdjęcia całej robótki które zrobiłem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Plan na najbliższe kilka tygodni:
-centralny zamkek oraz zmiana na pełną wiązkę kabinową,
-montaż przednich przeciwmgielnych(w mojej okolicy dość często potrzebne)
-zmiana lusterek na elektryczne
-montaż gazu( koło lata/jesieni)
-czyszczenie lamp przednich (trochę słabo świecą)
-wytłumienie wnętrza(lato)(w szczególności drzwi, w których folia jest pocięta,
-zmiana tunelu środkowego oraz dodanie ogrzewania siedzeń,
-czyszczenie czujnika otwartych drzwi( notorycznie blokuje się , co o ciemnych porach denerwuje)
-konserwacja podwozia, usuwanie rdzy z miejsc gdzie występuje.
-zakup alufelg(praktyczne)

Zrealizowane
-Naprawa stacyjki oraz zamka kierowcy,
-montaż nowego nagłośnienia,
-dodanie paru bajerów we wnętrzu(kubkochwyty, światła zmienione na Ledy)
-zmienione radio (AEG AR4030)


Chyba o niczym nie zapomniałem

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 22 wrz 2019, o 11:55
przez Galping
Aktualizacja stanu:
Lato 2019:
-Wymiana Sondy Lambda + montaż Gazu
-montaż halogenów + modyfikacja instalacji elektrycznej
-częściowa konserwacja podwozia przy lewym nadkolu i spodzie

Wrzesień 2019:
Stłuczka(uszkodzenia prawej strony przodu-zderzak, halogen,osłony nadkoli, zbiornik spryskiwaczy)

Plan na najbliższy czas:
-naprawa+ montaż brakujących elementów
-dalsza konserwacja
-modernizacja dalsza

zdjęcia oraz większy opis wpadnie wraz końcem naprawy i modernizacji

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 5 gru 2019, o 11:54
przez jerrylos
Byś się pochwalił jakie zajebiste alusy kupiłeś :P

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 5 gru 2019, o 17:16
przez Galping
jeszcze ich nie założyłem, (nakrętki na święta kupuję, te co miałem okazało się że inny wymiar + parę dodatków), a też czasu zbytnio nie mam by przy aucie ogarnąć (od jakiegoś miesiąca zabieram się za spawanie belki silnika i do tej pory nie mam kiedy auta zostawić na 2/3 dni)

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 7 gru 2019, o 02:00
przez Schizo
Jakbyś miał gdzieś te zdechłe fotki co były na tinypic i chciałbyś je zaktualizować to podeślij mi proszę zestaw linków na priva to Ci ogarnę ten temat :)

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 7 gru 2019, o 13:28
przez Galping
Mam fotki, jak będę miał czas to ogarnę to + zmiany jakie w ostatnim czasie zrobiłem dodam.Możliwe że w przerwie świątecznej po remoncie belki silnika

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 5 wrz 2022, o 22:00
przez Galping
Czas mija, wolnych chwil brak...

Krótka informacja o stanie i planach:
Przebieg coś koło 245000 (od 170125KM wierny towarzysz z którym bez problemów i strachu rzucić się na drugi koniec europy)... Od 2 miesięcy trwa walka i próby ogarnięcia blacharza który podejmie się prostowania tyłu i naprawy podłużnicy lewej krótkiej zamiast pieprzyć "panie tu rdza wszędzie lepiej zmień na hondę albo vweja"... Jedyny który chciałby to zrobić, nie może przez brak odpowiednich narzędzi, aby wyprostować tył[...] Poza tym do zrobienia konserwacja podwozia, uszczelki silnika, wymiana tłumika elastycznego który czeka 4 miesiąc w przydomowym warsztacie na wolny weekend.

Jak spamiętam by ogarnąć wrzucę pełniejszą listę zmian i napraw oraz dysk do zdjęć(a trochę mam do wrzucenia ich)...

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 5 wrz 2022, o 22:43
przez Schizo
Mam nadzieję, że trafisz na kogoś, kto faktycznie dobrze ogarnia temat i Ci pomoże. Powodzenia przy aucie, bo pamiętam, że było w niezłym stanie.

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 5 wrz 2022, o 23:53
przez Galping
Mechanicznie bez zastrzeżeń. Tygodniowo trzaskam z 500 kilometrów, oleju nie bierze( tyle co od wymiany do wymiany zalewane)... silnik i zawieszenie lekko nie mają, ale nie narzekają...Nawet gazu nie muszę nic dodatkowo kalibrować...Chociaż może świece powinienem w końcu wymienić. Dziury, autostrada nie straszne... Tylko szkoda, że przez idiotę co nie wie posiada hamulców tak nie widoczna a bardzo bolesna rana.

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 21 lis 2024, o 23:22
przez Galping
Szybki update, srebrny nadal w moich rękach chociaż już 2 lata stoi... A teraz jest dawcą dla Niebieskiego... Większy update + konwersja tematu o drugi model możliwe że na wiosnę jak już będzie po przeszczepach i reanimacji

A tu malutka zapowiedź :D Obrazek

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 22 lis 2024, o 12:40
przez wizer
Galping napisał(a):Szybki update, srebrny nadal w moich rękach chociaż już 2 lata stoi... A teraz jest dawcą dla Niebieskiego... Większy update + konwersja tematu o drugi model możliwe że na wiosnę jak już będzie po przeszczepach i reanimacji

A tu malutka zapowiedź :D [ Obrazek ]

Ładniutki.. :omg:

Srebrna CeJotka Galping-a

PostNapisane: 22 lis 2024, o 15:52
przez Galping
Z zewnątrz, w środku i mechanicznie owszem, ale podwozie go przeraziło trochę jak zaczął robić "dwie proste poprawki"