Strona 5 z 6

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 16 sie 2017, o 21:37
przez tom10096
Robi robote panie :D
pozazdroscic blacharki

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 17 sie 2017, o 06:52
przez macieekg
WOW

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 17 sie 2017, o 14:03
przez Gregg
...CA zawsze piękne!

Obrazek

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 3 wrz 2017, o 11:00
przez KamilZ
Ale kozak :-)
Nie myślałeś na zmianą hebli na większe od cari?

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 3 wrz 2017, o 11:47
przez Alkanick
W sumie chyba nawet nad tym się nie zastanawiałem.
Moim zdaniem hamuje dobrze i nie odczuwam potrzeby poprawy tam czegokolwiek. Do normalnego użytkowania starczy a też nie chcę w GTi za wiele zmieniać jeśli nie ma takiej potrzeby.

Jedyny problem jaki mam a raczej nie problem tylko efekty dźwiękowe to jak wjadę w dziurę, wtedy słychać jak sobie latają i dzwonią łapy hamulców. Dodam że przy zamkniętych oknach jest cisza i nic nie słychać.
Dopiero jak otworzę to dźwięk odbija się od ulicy krawężników czy bliskiego zabudowania.
W GTi na prowadzeniach łapy przedniego hamulca (tam występują luzy które są powodem tego dzwonienia) są takie gumki i testowałem raz bez a raz z nimi i nie ma różnicy orkiestra gra nadal. Zużycia czy jakiegoś wytarcia też nie widać a zaglądam tam i sprawdzam stan smaru i całej reszty przynajmniej raz w roku.
Nie mam pomysłów jak się tego pozbyć, nic się z tym nie dzieje a przeszkadza jedynie mojemu słuchowi a on nie lubi jak coś dzwoni czy klupie w aucie :P

Edit:
Z ciekawostek to nienawidzę upierdolonych szyb no nie trawię jak mam coś na przedniej szybie to mnie biere a jak widzę jak ktoś wyciera boczne włosami i zostaje tłusta plama albo ktoś pisze po zaparowanych szybach to mam ochotę wybuchnąć i rozszarpać. Taki mój fetysz ale tego nie robię i prowadzę wewnątrz walkę z własną psychiką a tą osobę upominam w sposób dość mocny. Chyba tylko raz wybuchłem z tego powodu :D
EndEdit

Z poważniejszych zmian to na przyszły rok planuję zmianę prawie całego wydechu. Przypuszczam że po tej zimie już będzie sitko, jedynie na końcu zostanie to co jest czyli Remus a tak to kolektor 4-2-1, prawdopodobnie powiększenie średnicy do tej Remusowej czyli chyba 2,25" na jakiejś nierdzewce czy kwasówce.
Też się zastanawiam czy dawać środkowy tłumik tak jak jest teraz w orginale no i pytanie co z katalizatorem. Nie wiem teraz jak to prawnie wygląda czy mogę go wyciepnąć czy dać coś w zamian.
I najważniejsza kwestia byle głośność albo inaczej, "buczenie" wewnątrz nie było większe jak jest bo po przekroczeniu magicznej prędkości 110 km/h w trasie jak jadę np. do brata 840km w jedną stronę można dostać jobla.

Muszę znaleźć kumatych ludzi którzy to ogarniają, tak by osiągi nie spadły a może lekko wzrosły gdyby się dało no i oczywiście by mi arbuza w trasie nie rozwaliło przy okazji.

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 3 wrz 2017, o 11:52
przez wikol
Jak dajesz remusa na końcu to ja już środkowego bym nie wstawiał. Co do kata, to możesz wstawić sportowy, bo bez kata legalnie przeglądu nie powinieneś przejść.

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 3 wrz 2017, o 12:07
przez Alkanick
Czyli już nie ma tego przepisu że "pojazdy od 95r. muszą mieć obowiązkowo kata a te przed już nie jeśli nie mają wpisanego w dowód rejestracyjny"? :P

Wiesz co tu jest Kat, środkowy i Remus na końcu i w trasach (nie często jadę gdzieś dalej ale jestem wybredny) jest no powiedźmy po przyzwyczajeniu się znośnie i mam tą obawę że jak kat lub środkowy wyleci to będę miał sajgon w kabinie a zauważyłem że 4g93 jest głośnym silnikiem. Przykład był na Złocie 2015 w Kaletach gdzie ślimakowy 4g63 był cichutki i niesłyszalny przy Przemciowego 4g93 a oba stały do siebie tyłem na odległość pośladków Kim Kardashian :D

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 3 wrz 2017, o 12:11
przez wikol
Jak lubisz cisze to wstaw środkowy. Natomiast ja nie mogę mieć cichego auta :D. Co do kata, wydaję mi się, że jeśli jest w dowodzie wpisane KAT to powinien być katalizator, aczkolwiek nie dam sobie ręki uciąć :P

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 3 wrz 2017, o 12:20
przez Alkanick
Będzie trzeba zgłębić wiedzę, ostatnio jak coś próbowałem szukać w internecie to byłem jeszcze głupszy z tego i na tym etapie stanąłem :P

Najlepiej to by było ciszej w środku a głośniej na zewnątrz i chyba będzie trzeba wygłuszyć podłogę.. hm.. tylko czy efekt buczenia w środku jakoś to powstrzyma.. hm.. Ciężko jest wygłuszyć niskie tony.

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 3 wrz 2017, o 21:24
przez KamilZ
Ja katalizator wywaliłem ale tak że oryginalna puszka została i w środku jest rurka. Na końcu Remus i wyszło na pomiarze 109 dB. Czyli ogólnie za dużo :-)

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 3 wrz 2017, o 21:35
przez Alkanick
Też opcja, tylko że u mnie nie będzie chyba z czego spawać osłona kata ta z filcem pod spodem już dawno odpadła kiedyś jak przygrzałem w nią głową :D a sam kat wygląda tak jak reszta czyli mizernie. Wydech jest stary możliwe że jeszcze z fabryki jak wyjechał tak mi się wydaje :lol:

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 3 wrz 2017, o 23:05
przez KamilZ
U mnie to wygląda w miarę dobrze. Jedynie można jeszcze wstawić strumienicce zamiast kata która wygląda bardzo podobnie.

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 4 wrz 2017, o 18:57
przez YoPiciowy
Wrzucaj oryginalnego Remusa i kat ew. strumiennica i będzie rasowo i cicho. U mnie na takim setupie było bardzo znośnie i miło chrapliwie :D A tak przez przypadek akurat mam na sprzedaż remusa :p

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 4 wrz 2017, o 19:25
przez tresorex
No właśnie, dasz duży wydech, dojdą 2KM, okleisz podłogę matami o wadze 20kg żeby dało się jeździć i ubędzie 0,5s do 100 ;)

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 4 wrz 2017, o 22:07
przez Alkanick
YoPiciowy napisał(a):A tak przez przypadek akurat mam na sprzedaż remusa :p

Dzięki stary ale mam już jednego zanim jeszcze wiedziałem o istnieniu tego czarnego colta :P

tresorex napisał(a):No właśnie, dasz duży wydech, dojdą 2KM, okleisz podłogę matami o wadze 20kg żeby dało się jeździć i ubędzie 0,5s do 100 ;)

hm racja, bez sensu :D

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 5 wrz 2017, o 07:02
przez macieekg
Zawsze można napchać filcu pod wykładzinę. Oczywiście takiego specjalnego do wygłuszeń ewentualnie piankę butylową wygłuszającą.

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 5 wrz 2017, o 21:07
przez RoXall
Alkanick napisał(a):Jedyny problem jaki mam a raczej nie problem tylko efekty dźwiękowe to jak wjadę w dziurę, wtedy słychać jak sobie latają i dzwonią łapy hamulców. Dodam że przy zamkniętych oknach jest cisza i nic nie słychać.
Dopiero jak otworzę to dźwięk odbija się od ulicy krawężników czy bliskiego zabudowania.
W GTi na prowadzeniach łapy przedniego hamulca (tam występują luzy które są powodem tego dzwonienia) są takie gumki i testowałem raz bez a raz z nimi i nie ma różnicy orkiestra gra nadal. Zużycia czy jakiegoś wytarcia też nie widać a zaglądam tam i sprawdzam stan smaru i całej reszty przynajmniej raz w roku.
Nie mam pomysłów jak się tego pozbyć, nic się z tym nie dzieje a przeszkadza jedynie mojemu słuchowi a on nie lubi jak coś dzwoni czy klupie w aucie :P


To brak lub pęknięta, ułamana blaszka od klocków przerabiałem to.
Lata Ci klocek i dzwoni - metalicznie. Miałem identyczne objawy.
Pęknięte jedno ramie - szukałem szukałem i szukałem aż znalazłem. W życiu bym nie pomyślał...

W kwestii wydechu powiem Ci co i jak ale przez telefon bo tu za dużo pisania. W skrócie wydech ma mieć strukturę lejka i żadnego wywalania kata, a tym bardziej zastępowaniem go tłumikiem środkowym w innym miejscu choćby o centymetr niż znajduje się sam kat. Przerabiałem i to. Na dłuższej trasie po prostu zwariujesz - gwarantuje. ;)
Zrobię kiedyś tutorial. Tymczasem telefon wysyłam na priv.

macieekg napisał(a):Zawsze można napchać filcu pod wykładzinę. Oczywiście takiego specjalnego do wygłuszeń ewentualnie piankę butylową wygłuszającą.


Jak wydech ma być cichy w środku a przede wszystkim nie wpadać w rezonans to musi być odpowiednio zaprojektowany i zrobiony z odpowiednich materiałów, grubość ścianki też ma ogromne znaczenie ale tu z kolei nie można przegiąć w związku z wagą i jej wpływem na przyspieszenie o czym pisał Tresorex. Sama pianka efektu rezonansu nie pokona - będzie trzęsło się wszystko w kabinie w okolicach 4k obrotów.

To samo tyczy się wpychania czegokolwiek do tłumików jak wata mineralna etc.
Wypali się w moment i za wiele nie pomoże a i zmuli auto.
Jak już to wełnę stalową ale i tak będzie ją "wywalać" z biegiem czasu i również wiele nie pomoże a i stłumi spaliny.
Prawda jest taka, że seryjne tłumiki są puste w środku wbrew wszelkim wyobrażeniom. Jak zaczyna być głośno to po prostu są nieszczelności na układzie. Natomiast o "wydmuchaniu" wnętrza tłumików w ca0 i nie tylko krążą legendy jak o smoku wawelskim.
Rozebrałem parę, wchodziłem kamerą inspekcyjną - każdy był pusty.

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 5 wrz 2017, o 21:55
przez Alkanick
RoXall tak jak pisałem wcześniej czyli łapy hamulca mają jakieś luzy na prowadnicach wiem bo sprawdzałem a blaszki mam wszystkie i całe, mało tego mam całkiem nowy drugi komplet tych blaszek na półce w garażu :P
Odezwę się jutro bo teraz to jestem fest zmachany po pracy.

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 6 wrz 2017, o 07:27
przez bonsao
RoXall napisał(a):Prawda jest taka, że seryjne tłumiki są puste w środku wbrew wszelkim wyobrażeniom. Jak zaczyna być głośno to po prostu są nieszczelności na układzie. Natomiast o "wydmuchaniu" wnętrza tłumików w ca0 i nie tylko krążą legendy jak o smoku wawelskim.
Rozebrałem parę, wchodziłem kamerą inspekcyjną - każdy był pusty.
To je prawda tez mam taki tłumik otwart jak puszka konserwy i mogę zapewnić ze RoXall ma rację . Są tam trzy komory Jaka coś to mogę zrobić foto .

Alkanick i Czorci Pomiot czyli Colt GTi '93

PostNapisane: 23 wrz 2017, o 11:36
przez RoXall
Ja rozważałem zastąpienie seryjnego katalizatora, sportowym. Uznałem jednak po namyślę, że dla dwu - trzech koni gra nie warta jest świeczki. 400-500zł za sam katalizator,do tego koszt materiałów spawania, robocizna, jeżdżenie itd.

Pozostawiłbym serię.
Kolektor rurowy 4-1 lub 4=2-1, dalej 2,25" lub opcjonalnie zacząłbym od 2,5" przechodząc na 2,25", kat seria, 2" dalej zwężka przed samym tłumikiem końcowym remus na 1,79" (dlatego, że tyle wynosi średnica rury wchodzącej do remusa w związku z czym sama rura perforowana w środku tyle zapewne ma, ponieważ jest jej przedłużeniem. Mogę to sprawdzić kamerą inspekcyjną ale na wlocie do remusa rura ma ~1,79" i tego bym się trzymał. Żadnych przelotów od początku do końca na 2"25 ani przesuwania katalizatora choćby o centymetr.