Strona 4 z 8

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 23 cze 2014, o 22:06
przez ryba_84
Panewki skladalem na olej. Odpalenie jeszcze nie wiem ale chce zeby auto za miesiac bylo skonczone, jutro maluje obudowe rozrzadu i pokrywe zaworow bo wstrzymuje mi to prace...Jagos potrzebuje nowa turbine, polecisz cos?

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 24 cze 2014, o 12:04
przez Jagos
Co do składania na olej to bał bym się tym bardziej, że auto będzie odpalane za ok miesiąc. Wiem, ze to co napisze będzie miało swoich zwolenników jak i przeciwników, ale z doświadczenia wiem, że:

1. Składanie na olej wiąże się z albo szybkim złożeniem i odpaleniem silnika, albo przed złożeniem rozrządu za pomocą wiertarki i nasadki 14 pokręcić pompą oleju by olej rozszedł się po wszystkich kanałach i dodatkowo obracać wałem dla przesmarowania panewek i scian cylindrów.
Olej ma to do siebie, że lubi wypłynąć i może zostać go na tyle mało, że 1 rozruch silnika będzie suchym rozruchem.
2.Składanie na lubrykant to inna bajka. Jest stworzony do składania silnika, który będzie odpalany po dłuższym okresie.

Co do turbosprężarki. Miałem 14-tke, 16-tke i 20-tke. Na 14-stce auto śmiga jak diesel. Moment dostępny od ok 2000RPM i na prawdę zaczyna jechać autko. Przy 16G inna sprawa- to turbo mi wstawało od ok 3600-3800RPM i często trafiałem na "Laga". 20G to już tylko jazda na wysokich obrotach. Dmucha w krótkim przedziale obrotów, ale mocno. Jeździłem najpierw na 16 później na 20 i wpakowałem 14-tke. Żadne turbo tak fajnie nie wstawało i na prawdę fajnie auto reagowało na gaz. Zapytaj Maćka(Macieekg) przy 60km/h na 2 biegu w upał i rozgrzanym asfalcie i oponach przy wciśnięciu gazu zrywa trakcję do 90-100km/h. Czego przy 16G i 20G nie było. To są typowe turbinki, które ja miałem okazję testować.

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 27 cze 2014, o 12:17
przez RoXall
To prawda. Ja również miałem przyjemność być pasażerem w colcie Jagosa. Turbo dostępne od samego dołu.

Plusem 16g jest na pewno zrywanie karku kiedy procedura startowa turbiny już zaskoczy oraz z pewnością bardziej ekonomiczna jazda do ~3k rpm.

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 5 lip 2014, o 11:21
przez ryba_84
Jeszcze kilka dni poświęconych na składanie i będzie można zacząć wyjmować silnik z auta. Stan na dziś:
Obrazek

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 6 lip 2014, o 11:38
przez Schizo
Ślicznota Panie :)

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 7 lip 2014, o 08:42
przez Jagos
A powiesz mi jaką dałes uszczelke pod głwice i jakimi śrubami to poskręcałeś?

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 10 lip 2014, o 08:47
przez ryba_84
Zwykla uszczelka victor reinza i szpilki ARP.

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 31 lip 2014, o 07:12
przez Jagos
Sorki za moją dociekliwość, ale nie szkoda Ci pracy, silnika i kasy? Zakuwasz silnik, skręcasz górę z dołem ARP-ami, ale między to dajesz uszczelkę, która do tego 1,2-1,5 bara moze wytrzyma z ARP-ami. Szkoda, że nie dołożyłes i nie upchnąłeś tam jakiegoś MLS-a . Ale może ja się nie znam.

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 19 wrz 2014, o 20:13
przez ryba_84
Jeszcze pali...jak wudmucha to kupie mlsa...btw jeszcze dwa silikonowe kolanka jedno z kwasiaka i dolot bedzie prawie gotowy...poki co byly proby bez IC i mi sie podoba nie moge sie doczekac przyszlego tygdnia :)

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 27 paź 2014, o 22:37
przez Jagos
Hej i co się u Ciebie dzieje? :)

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 23 lis 2014, o 11:08
przez ryba_84
Auto jezdzi jest po 2 traskach po 300km w sumie 1000 juz zrobiony wiec bedzie mozna zaczac podwzyzszac doladowanie bo narazie jest 0,6bar. Dzis chyba na spota do Zamoscia polece, bo jak snieg bedzie to chyba auto zostanie w garazu.

Re: Odp: Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 23 lis 2014, o 12:48
przez Łukaszwariat
No to dawaj,dawaj czekamy ;)

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 23 lis 2014, o 13:34
przez Schizo
Zróbcie mu foty ładne :D

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 22 mar 2015, o 15:20
przez ryba_84
Ciepło się robi wiec trzeba pomyśleć o wyciągnięciu Colta z garażu ale wcześniej nowa wiązka i sprawdzimy co EMU warte.

Obrazek

Obrazek

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 25 mar 2015, o 12:26
przez MattOmer
Eh te wiązki :D widzę że idziesz pełną parą:D

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 25 mar 2015, o 12:50
przez ryba_84
Az za pelna :) myslalem ze uda sie wiecej kabli wyrzucic z ori wiazki jednak nowa bedzie prawie taka jak ori, lartwiejsza droga jest wycinka tego co niepotrzebne niz robienie od nowa...bedzie ze 2 dni niepotrzebnej pracy.

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 28 mar 2015, o 11:08
przez piorun
Ten kolektor co założyłeś to chińczyk?? Jeśli tak to jak ci się on sprawuje???

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 9 kwi 2015, o 23:29
przez ryba_84
Dobrze się sprawuje jak za niewielka cenę kolektorów z ebaya. Ma kilka niedociągnięć za mocno spłaszczone rury przy flanszy od strony głowicy, w ogóle baranek mógł być z rur o większej średnicy. Nie mam problemów z pękaniem i nieszczelnościami ale auto przejechało dopiero z 5000 km. W zestawie otrzymałem komplet śrub i uszczelki metalowe do kolektora i pod turbo, a że wiadomo ze tak pięknie być nie może bo to w końcu chińskie głowy wyprodukowały okazało się że, śruby dostałem długie pasujące do ori żeliwnego kolektora, a tu potrzeba króciutkie szpilki :)

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 12 kwi 2015, o 11:47
przez ryba_84
Po uporaniu się z wiązką auto zapaliło na nowym kompie, wolne obroty ustawione a przed strojeniem trzeba jeszcze zrobic wydech:
Obrazek

Colt C58 budowa w toku....od 7 lat :)

PostNapisane: 22 kwi 2015, o 21:33
przez ryba_84
Gwint z golfa pasuje z malymi przerobkami KW V2
Obrazek