Przejdź do zawartości


Wyszukiwanie zaawansowane
 
    Strona główna forum ‹ Działy techniczne - Wasze problemy, pytania itd. ‹ Seria CZ, Z oraz nowsze - Dział techniczny
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
   
    • Regulamin • • • FAQ • Zarejestruj • Zaloguj

CZT - konieczne mody na +-200KM

Problemy i pytania odnośnie modeli produkowanych od 2002 roku do dnia dzisiejszego.
Regulamin działu
1.) Pamiętaj, że temat to tak naprawdę streszczenie całego posta. Bardzo dobrze można to pokazać za pomocą prostego przykładu:
Źle: Pomocy! Wielki problem z samochodem!
Dobrze: Na zimnym silniku nie wchodzi drugi bieg

2.) Jeżeli masz problem z samochodem opisz go jak najdokładniej. Pamiętaj, żeby w Twoim poście było jak najwięcej informacji mogących pomóc w rozwiązaniu problemu tzn:
- Co się dzieje z samochodem (gaśnie, nie odpala, dużo pali itp)?
- W jakich sytuacjach pojawia się problem (przy jechaniu ponad 100km/h, przy cofaniu, podczas rozruchu itp)?
- Czy podejmowałeś już jakieś próby naprawy usterki i jak się one zakończyły? (zrobiłem reset kompa, ale nie pomógł, wymieniłem amortyzator i nadal nic)?
Źle: Nie wiem co się dzieje, ale odpada mi silnik. Pomocy!
Dobrze: Ostatnio zauważyłem, że podczas otwierania okna od strony pasażera silnik odpada od samochodu. Próbowałem wymienić już korbkę od opuszczania szyby, ale problem niestety nie znikł. Myślę, że odpowiedzialny za to może być również wahacz, bo podczas przeglądu powiedzieli mi, że jest w złym stanie

3.) Zawsze podziękuj za pomoc w rozwiązaniu problemu (nawet jeżeli ostatecznie zabrakło wiedzy, żeby go usunąć). Nic Cię to nie kosztuje, a na pewno będziesz uchodził za człowieka kulturalnego i wartego poświęcenia chwili czasu. Warto również użytkownikowi który pomógł wystawić podziękowanie za pomoc poprzez kliknięcie w dolnym prawym rogu jego posta ikonki "piwo".
Odpowiedz
Posty: 23 • Strona 1 z 2 • 1, 2

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez wojju » 11 wrz 2021, o 17:21

Hej. Po wyprowadzeniu dolegliwości nowo zakupionego CZT, myślę powoli nad modami. Na youtube widzę, że w UK każdy taki Colcik wypluwa bez problemu ok 220-230KM. Pytanie, jakie są konieczne mody, aby móc celować w okolicę 200KM. Intercooler FMIC czeka już na montaż. Auto pojedzie po modach na wystrojenie. Natomiast czy przelot 2,5 cala, downpipe , blow-off, ingerencja w dolot są konieczne skoro Ralliart fabrycznie ma właśnie pod 200KM? Nie lubię głośnego wydechu, posykiwania BOV, a stożki wygrzewane w komorze silnika jakoś nie budzą mojego zaufania. Nie ukrywam, że podoba mi się cicha, fabryczna specyfika tego auta. Chciałbym, żeby CZT pozostał SilentKiller-em, ale z mocą ok 200KM :niegrzeczny:

Będę wdzięczny za sugestie od ludzi mających CZT po modach. Jeśli po montażu IC wypluje np 160KM i nic więcej nie da się uzyskać na takim setupie to będę zawiedziony.

Pozdrawiam
wojju
 
Posty: 14
Dostał piw: 1
Województwo: Małopolskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez figi » 16 wrz 2021, o 20:51

Witaj,

Według mojego rozeznania pod 200km powinienes sie zblizyc bez większych modów poza IC i mapą - jeżeli masz zdrową sztukę. Żeby przekroczyć oncokolwiek poziom 200km - niezbędna będzie wymiana fabrycznego zaworu doładowania na EBC np. MAC. Tak czy inaczej w okolicy 210 może 220 to zauważyłem po opisach ludzi na necie, że kończy się wszystko jak np. wydajność wtrysków i turbo.

Dalsze mody raczej przestają mieć sens finansowy, bo idąc dalej z mocną raczej powinno się zacząć od zakucia silnika. A tu już budżet przy którym lepiej zacząć poprostu z silniku o większej pojemności i potencjale.
figi
Avatar użytkownika
 
Posty: 136
Lokalizacja: Piaseczno
Dostał piw: 20
Auto: Colt CC4A
Województwo: Mazowieckie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez GREGORY » 17 wrz 2021, o 19:30

do tego oryginalne plastikowe DV na śmietnik
GREGORY
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Dostał piw: 14
Auto: CZT
Województwo: Dolnośląskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez tomchuck » 17 wrz 2021, o 21:42

nie wiem jak ori zawór z czt, ja miałem plastikowy z evo i złego słowa nie mogę na niego powiedzieć.
Do tego przerobiony dolot Injen z filtrem za zderzakiem, skrócenie odcina dolotu z ic do przepustnicy, bo większość prowadzi to za podłurznicą tak jak seryjnie idzie, a ja dałem przed podłurznicą od strony komory, i przy silniku puszczony niżej tuż nad skrzynią. nie pamiętam ile rury wypadło ale spokojnie z pół metra. IC tez zmieniony.
Co prawda mocy nie wiem ile miał, bo zaczynałem z seryjnej mapy brabusa 177KM na której jechał jako tako, ale po kilku zmianach w mapie przy 1,1b już zaczęło się fajnie robić ;) ale strasznie upierdliwy ten komputer, zabrakło mi nerwów na niego :p
Cenię opinię ludzi, którzy swą wiedzę czerpią z pracy i doświadczenia, a nie z internetu.
Prezes FTO Club Polska
tomchuck
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1789
Lokalizacja: Śrem
Dostał piw: 521
Auto: FTO
Województwo: Wielkopolskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez GREGORY » 18 wrz 2021, o 11:25

te plastikowe lubią popuszczać ciśnienie obudową na łączeniu, jak i na samym zaworze i to w całym zakresie doładowania. Mimo że turbina jest w stanie dopompować te ubytki, to straty są duże w szczególności przy wysokim zakresie obrotów. Wymiana DV daje nam również lepszą reakcje na gaz i bardziej odczuwalnym Nm w niższym zakresie obr. Dlatego najlepiej mieć zawór z regulowaną twardością sprężyny. Dobrze to wyjaśniają na tym kanale, mają obcykaną Czt bardzo dobrze https://www.youtube.com/c/DynodazePerformancePartsLtd
GREGORY
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Dostał piw: 14
Auto: CZT
Województwo: Dolnośląskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez wojju » 18 wrz 2021, o 14:33

Trochę się rozczytałem w tematach o zmodzonych CZT tutaj na forum i jest plan.
- montaż IC w zderzaku
- podmiana zaworu DV. W FMIC polecili dedykowany pod Mitsubishi Properfekt i chyba się skuszę, bo za wiele ofert na ForgeRS nie znalazłem. Mam nadzieję, że nie będzie wydawał kosmicznych dźwięków
- wycina się flansza pod Downpipe i będę chciał to połączyć z seryjnym wydechem, żeby było dalej cicho. Kolektor jest owinięty bandażem, może coś przyspieszy spaliny, a może nie. W każdym razie powinno być chłodniej pod maską.
- zawór 3port MAC, tutaj mam trochę zagwostkę. Widzę, że przy tej okazji mogą pojawić się jakieś problemy z CheckEngine itp . Ewentualnie jakby ktoś podrzucił namiar na taki zaworek (link, numer części), lub ma na zbyciu zawór, który jest sprawdzony i pozwala się stroić bez problemu.
- na koniec mapa i zobaczę co wypluje hamownia...
wojju
 
Posty: 14
Dostał piw: 1
Województwo: Małopolskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez ledziu » 19 wrz 2021, o 13:19

Odetkaj wydech a nie tylko sam dp.
ledziu
 
Posty: 302
Dostał piw: 28
Województwo: Mazowieckie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez wojju » 19 wrz 2021, o 17:12

Coś z dalszą częścią wydechu też będę myślał, ale raczej bez szaleństw ze względu na przeglądy i głośność.

Pytanie, taki zaworek 3port się nada? W innym temacie widziałem , że ktoś montował podobny jednak oznaczenia były trochę inne. EP76 zamiast EP04 tak jak tu. Nie mam pojęcia czy ma to znaczenie.

Obrazek
wojju
 
Posty: 14
Dostał piw: 1
Województwo: Małopolskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez Fighter001 » 24 lis 2021, o 17:31

Zerknij do mojego tematu, mój Colt ma ponad 200 w najgorszych możliwych warunkach, temperatura przy hamowaniu była prawie 40 stopni na zewnątrz. Realnie auto ma ok 220 i sprzęgło więcej nie zniesie. W Colcie musisz wywalić katy bo bez tego nie zrobisz 200, no i Dp co najmniej 2,5 cala do tego IC. Dużo daje zaworek sterowania doładowaniem, ja polecam od tdi bo jest lepszy niż mac no i jak padnie to masz go z dnia na dzień w każdym motoryzacyjnym. Później trzeba robić resztę wydechu na 2,5, wtryski z subaru pompa DW200 i można atakować 250
Fighter001
 
Posty: 137
Dostał piw: 7
Auto: CZC+T
Województwo: Dolnośląskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez GREGORY » 25 lis 2021, o 14:20

@Fighter001 masz zamontowany u siebie taki ?
https://allegro.pl/oferta/zawor-podcisnienia-turbiny-w169-w245-2-0-cdi-9795412722
pisałeś u siebie w temacie że stroiłeś na 3 portowym ?

Pamiętajcie że moce mocami, ale Nm jest też ważny i przebieg kreski. Ja w serii przy 142,2KM miałem 264Nm przy 3200 obrotów na pozostawionym jednym kat. i modyfikowanym kolektorze. Udrożnienie wydechu poprawi na pewno górny zakres obr. ale może pogorszyć dolny zakres, tam gdzie przeważnie korzystamy przy normalnej jeździe, chyba że jest to auto do upalania. Tak naprawdę żeby uzyskać odpowiedni efekt, każdą modyfikację trzeba by było zmierzyć i nanieść korekty na mapie. Wymiana nawet filtra z oryg na wkładkę zmienia przepływy i komp nanosi inne korekty paliwa.
GREGORY
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Dostał piw: 14
Auto: CZT
Województwo: Dolnośląskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez wojju » 29 wrz 2023, o 17:17

W końcu udało się pomontować fanty i wyprowadzić wszystkie bolączki mojego CZT. Zdrowe turbo, wszystko szczelne, downpipe 2.5", wrzucony kat 200CPI, końcowy tłumik seria CZT (ewentualnie mam przelot, ale zależy mi na cichym wydechu), IC w zderzaku wg wytycznych z forum, przygotowany zawór 3-Port. Wjechał też Torsen :mrgreen:

Pytanie gdzie wystroić "mądrze" takie CZT na południu PL? Mam tunera chętnego się podjąć, ale musi wykupić jakąś licencję na tą sztukę, czyli doświadczenia chyba nie ma. Polecicie kogoś z małopolski ogarniętego w CZT?
wojju
 
Posty: 14
Dostał piw: 1
Województwo: Małopolskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez wojju » 2 lip 2024, o 17:39

Mały update. Auto ostatecznie wystrojone. Bez szaleństw i wyciągania cyfry na siłę. Jest teraz sporo używane w jeździe codziennej miejskiej, więc zależy mi na żywotności/użyteczności. Wyszło wg mnie całkiem przyjemne 194KM i moc nisko z dołu na czym dość mocno mi zależało. Podrzucam wykres ;)

Obrazek
wojju
 
Posty: 14
Dostał piw: 1
Województwo: Małopolskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez GREGORY » 3 lip 2024, o 21:49

Mocy z dołu nie ma, ale za to Nm już poniżej 3k. Nie ma go dużo ale tak jak piszesz, do miejskiej jazdy będzie lepiej.
GREGORY
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Dostał piw: 14
Auto: CZT
Województwo: Dolnośląskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez wojju » 4 lip 2024, o 11:43

Może źle się wyraziłem. Chodziło o "moc" w cudzysłowiu czyli jakie jest ogólne odczucie z deptania gazu.
Auto obecnie meeega żwawe. Pewnie w chłodny dzień wyplułoby wyższy wynik, bo hamowane było w spory upał. Wykres niuta wyszedł lepszy niż zakładałem na początku modów. Mission Complete ;)
wojju
 
Posty: 14
Dostał piw: 1
Województwo: Małopolskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez TiV007 » 28 sie 2024, o 18:42

Cześć wszystkim, kupiłem czt jakiś czas temu i chciałem się dowiedzieć czy udało się komuś ogarnąć coś że skrzynią biegów.
Ale od początku, pojechałem do Poznania po czerwonego czt, miał tam niby mieć z opisu 200km
Podczas zakupu znalazłem gościa z hamownią drogową, ten sprawdził moc i wyszło coś 150 na benzynie i mniej na LPG. Była watpliwość, czy uszkodzone jest turbo, czy tam gruszka, bo auto wskazywało 0.5 bara boost.
Potargowałem się i wróciłem nim do Krk, pochyliłem się nad autem i wyszło, że zaworek sterowania doładowaniem jest uszkodzony - pikuś.
Dosłownie w Wielkanoc ogarnąłem jakiś zaworek od chyba VW z TDI, zdrutowałem połączenia i turbo zaczęło bezproblemowo wstawać- w peaku ma 1.4 bara, by potem ustabilizować się przy 1.1-1.2 . Po chwili okazało się, że sprzegło nie wytrzymuje mocy - żaden problem. Kupiłem nówkę sachsa i oddałem tarcze do wymiany okładziny na taką z domieszką kevlaru. Zacząłem śmigać i po tygodniu zmieliłem skrzynie goniąc się też z jakims małym autkiem co ma 200km.
Po sprawdzeniu internetu okazało się, że dostępność skrzyń biegów jest powalająca i ostatni gość, który sprzedał taką na OLX wziął za nią 4000zł - niewiele myśląc kupiłem Czc turbo z lekko uszkodzonym bokiem za niewiele więcej niż ta skrzynia kosztowała :).
Wszystko zmontowane, śmiga.
Potem okazało się, że z powodu blow off Forge (ten regulowany za 1200zł) wywala mi check engine (nieszczelność dolotu) I auto wchodzi w ten tryb, gdzie ledwo się toczy (wcześniej myślałem, ze jest spowodowane limiterem w ECU).
Wsadziłem Ori bov i wszystko niby działa - czasami pojawia się błąd p1963 - ale wymieniłem przepływie i zdaje się że mu przeszło.
W sumie z modów to zauważyłem tylko jednego silikonowego weza + usunięty tłumik za katalizatorem - sam katalizator wygląda na obecny.
Na pewno nie ma zwężek przy sterowaniu turbem. Ale ile koni ma to nie wiem, bo nie mam czasu pojechać na hamownie. Planuje włożyć mu dedykowany fmic z airtec - wtedy będę myślał o hamowni

Ale teraz pytanie nr 1 - Czy ktoś modował skrzynie biegów ? Mam zamiar teraz oddać moją pierwszą skrzynie do regeneracji, ale zdaje się to być tylko tymczasowym rozwiązaniem....

Pytanie nr 2 - jakie jest ustawione fabryczne doładowanie w coltach

Pytanie nr 3 - skoro macie po 200km, to jak u Was wygląda sprawa ze skrzynią - wydają jakieś dziwne dźwięki ? :) czy może po prostu nie upalacie tych aut ?

Pytanie nr 4 - czy wypowie się ktoś na temat tego dedykowanego blow off of fmic ? Czy powoduje błędy ? Czy jest głośny ? Bo ten Forge co był u mnie to był "zmodzony"-rozwiercony. W moim mniemaniu to był problem, ktoś go uszkodził, ale za to syczał jak nissan 200sx po modach :)

Uprzedzając rady - gdy cisnę auto to nie robię tego od dołu obrotów, pełnym butem tylko normalnie - zmiana biegu to przeskok z 6k obrotów na 4k i znowu but w podłodze
TiV007
 
Posty: 3
Dostał piw: 0
Województwo: Małopolskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez wiewiórka » 28 sie 2024, o 19:59

Czytanie tego w pierwotnej wersji to była istna katorga - nie sądzę, by wielu przez to przeszło. :facepalm:
Z tego powodu edytowałam post i trochę go "uczytelniłam". Może teraz będzie ten elaborat do strawienia :lol:
Nie musisz dziękować, choć to akurat nie mój obowiązek, miałam dzisiaj chyba lepszy dzień i nie zamknęłam tego tego tematu w oczekiwaniu na poprawki.
Człowiek jest tyle wart, ile może pomóc drugiemu...

na coltmanii od 11.11.2008r.
Organizator zlotów: Topornia 2009, Topornia 2010, Topornia 2012, Topornia 2015, Topornia 2019, Topornia 2023
wiewiórka
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika
 
Posty: 3271
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Dostał piw: 405
Auto: colt Clou 1.6
Województwo: Mazowieckie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez GREGORY » 28 sie 2024, o 21:06

1.skrzynia biegów w czt to niestety porażka
2.fabryczne doładowanie to 0.6b
3.wydaje dziwne dźwięki, plus wsteczny nie zawsze płynnie wchodzi, są tacy co po modach mają blisko 300k przejechane.
4. Najdrobniejsza modyfikacja dolotu, może powodować zmiany w przepływie powietrza. Sterowanie jest za pomocą MAF i zmiana zaworu może powodować błędy i zubożenie mieszanki.
Dobrze że ciśniesz od 4k, bo przy braku wiedzy ile ma Nm, może korba wyskoczyć bokiem.

Proponuje zaopatrzyć się w kostke obd i aplikacje torque, sprawdzić parametry np korekty paliwa długoterminowe, kąt wyprzedzenia zapłonu. Peak 1.4 to według mnie za dużo. Peak powninien być 1.1-1.2 i utrzymywać się ok 1.0b w zależności od warunków.
GREGORY
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Dostał piw: 14
Auto: CZT
Województwo: Dolnośląskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez TiV007 » 28 sie 2024, o 22:35

No dzięki GREGORY - torque mam korekty sprawdzam bo jest LPG, muszę jeszcze zweryfikować jakoś ten wskaźnik doładowania co w desce jest ;) bo w sumie może to nie jest 1.4 bara. A wsteczny to pikuś w sumie to i wersji 1.3 i w tym czt wsteczny wchodzi tak jakby na "dwa stopnie".


Dziś własnie się zaskoczyłem - po błędzie p1963 szukałem czujnika ciśnienia ale doszedłem do tego że go nie ma i z braku laku podmieniłem maf
TiV007
 
Posty: 3
Dostał piw: 0
Województwo: Małopolskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez GREGORY » 29 sie 2024, o 21:40

MAF tylko oryginał. p1963 wywala ze wzgledu na limitery, czyli prawdopodobnie złe odczyty MAF lub sterowanie doładowaniem. Zobacz czy przy bucie nie cofa zapłonu oraz jaki masz przepływ g/s przez Maf
GREGORY
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Dostał piw: 14
Auto: CZT
Województwo: Dolnośląskie
Góra

CZT - konieczne mody na +-200KM

Postprzez TiV007 » 30 sie 2024, o 22:25

GREGORY, po przeczytaniu twojego posta, spróbowałem pobieżnie zaobserwować co się dzieje, na pierwszym i drugim biegu.
Nagrałem sobie ekran z torque, i wychodzi na to, że przy przepustnicy 83.92% jest 140g/s i kąt 3 stopnie albo 5 . Ale jakoś nie wierzę temu elmowi na bt. Muszę spróbować zrobić logi za pomocą Delphi bo może po kablu to będzie jakoś lepsze odświeżanie miało. Wogole to pasowałby na hamowni chyba ogarniać bo na drodze jest mało bezpieczne, btw pisałem do wojju gdzie stroił auto ale chyba rzadko tu bywa.

Ps. Wiewiórka, sorki za moje wypociny, musze przeprosić - żaden ze mnie Mickiewicz… na polskim w szkole też mi słabo szło :facepalm: prostym kierowcą jestem :)
TiV007
 
Posty: 3
Dostał piw: 0
Województwo: Małopolskie
Góra

Następna strona

Odpowiedz
Posty: 23 • Strona 1 z 2 • 1, 2

Powrót do Seria CZ, Z oraz nowsze - Dział techniczny


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Strona główna forum
  • Ekipa •Usuń ciasteczka
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy