Przejdź do zawartości

 
    Strona główna forum ‹ Nasze auta ‹ Seria CZ, Z oraz nowsze
  • Zmień rozmiar tekstu
  • Drukuj
    • Regulamin • • • FAQ

Krynix CZT

Modele produkowane od 2002 roku do dnia dzisiejszego.
Posty: 92 • Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Krynix CZT

Postprzez krynix » 17 lis 2017, o 22:25

W końcu przyszedł czas, aby zaprezentować mój złom kompleksowo.
Nareszcie jeździ jako tako bez checków, trybów awaryjnych, koszmarnego spalania i bez wywalania korby bokiem (odpukać)
Droga przez mękę była długa i kosztowna a i jeszcze sporo przede mną
Ogromne podziękowania dla Bartka z ZTR który ogarnął ten samochód do kupy, wyeliminował masę bolączek i poprawił partactwo, którego to auto doświadczało u poprzednich "tunerów".

Na początek specyfikacja:

Rocznik: 2008
Model: Colt CZT Ralliart (Szwarjcaria) - buda przedlift


Silnik: 4g15T, nominalna pojemność przeszczep z Anglika, Cylindry honowane, wał szlifowany i wyważony

Kute Korbowody PRISM H-Beam (Wymiary 131-45-18,01) stal 42CrMo
Śruby Korbowodów ARP 2000
Panewki korbowodowe oraz główne King
Tłoki – Seria (przerobione pod pływające sworznie)
Głowica – Seria (po planowaniu i szlifie gniazd zaworowych)
Śruby Głowicy – 10M (rozwiercony blok)
Uszczelka Głowicy - Ajusa (Miałem teoretycznie lepszą TAKOMA ale wydmuchało ją gdy rozciągneły się seryjne śruby M8


Zawieszenie – (chyba) Seria
Hamulce – Seria (Tarcze ATE,Klocki TRW)

Opony Letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 205/45R16 83 Y MFS
Felgi Ronal 4x114,3 6,5Jx16'' ET46


Dolot:
Custom CAI by El-Tec (nawiew dużą rurą spod zderzaka)
Filtr powietrza K&N RC4470
BOV/DV – Metalowy z Evo X
Intercooler Nissens (Wymiarów nie znam)

Wydech:
Kolektor – Seria (pospawany bo pękł już dwa razy)
Downpipe 3”
Wydech 2,5” od El-Tec (3 tłumiki przelotowe)

Turbo:
Przerobiona seryjna sprężarka z kutym kołem kompresji 15T i większym wirnikiem TF015HL-15T od Perun Turbo
Nowy aktuator 1.2B


Paliwo i sterowanie:
Świece DENSO IKH22
Pompa Paliwa Walbro GSS342 255L/H
Wtryski Subaru Impreza WRX 440CC
Sterowanie - ECUMASTER DET 3 (map sensor 2.5 bar)
Elektrozawór doładowania MAC
Nowy zimniejszy termostat (marka mi nieznana)
Korek chłodnicy 1,2BAR
Obejście podgrzewania przepustnicy


Strojenie: ZTR
Map1: 0,97BAR (E98+)
Map2: 1.4BAR (VPower Racing 100)
(przełączane z kabiny)

Olej: Motul 300V 15W50 Competition

Sprzęgło :
Tarcza – Okładzina LUK B-8090 S z włóknami kevlarowymi
Łożysko oporowe - SACHS
Docisk - Seria (po regeneracji)


Audio Elektronika i dodatki
Radio Sony XAV-602BT
Wymienione głośniki przód oraz tweetery
Wygłuszone przednie drzwi
Kamera Cofania w ramce
HUD A8 5,5”
Podłokietnik Armster Rati
Oświetlenie wnętrza LED
Mgłowe dysze spryskiwaczy
Wyłącznik ESP od Corten-Miller UK
Short Shifter od Fema Tuning DE
Turbo Timer Apexi (replika)
Adapter pod filtr oleju DEPO M20x1.5
Krótki FILTR OLEJU MANN W7003
Gauge DEPO Racing WA 60mm 4w1
EBC Greddy profec B-Spec II (służy tylko jako wskaźnik doładowania i alarm ewentualnego przeładowania)
Tylne lampy od polifta - ale tylko zewnętrzne haha (jedna była pęknięta więc wymieniłem dwie). W efekcie mam czarno-czerwone


Plany:
- Muszę wzmocnić docisk bo na mocniejszej mapie sprzęgło ślizga się jak oszalałe, to będzie robione na dniach.
- Hamulce: 4 tłok z przodu, porządna tarcza wiercona i nacinana, przewody w oplocie, klocki (myślałem o hawk hps)
- Dystanse 15mm (będą raczej konieczne bo zacisk nie wejdzie)
- Przeróbka kolektora, większe turbo, przeróbka downpipe (obecne turbo jest sporym restryktorem dla spalin, zwiększanie doładowania nie daje już efektów, turbo się gotuje) - Zależnie od tego co dobierzemy będzie 300-350
- Audio - głośniki mimo upgrade nadal są fatalne, soprany biją po uszach, bas już nie pierdzi ale nadal jest płaski jak stukanie garnkiem w kaloryfer
- Szpera Quaife QDF38Z (Ta lodówka na kołach nie skręca, ale waham się czy warto, bo i tak to auto zawsze będzie dobre tylko do jazdy na wprost)

Aktualnych zdjęć z zewnątrz posiadam, wrzucę coś na dniach. Poza tym to bez znaczenia. Ma jechać i wyglądać jako-tako.


Kilka fotek historycznych:
Dziura w bloku :(
Obrazek


Seryjne korby (z plasteliny)
Obrazek
Blok przed myciem i obróbką (niestety nie mam zdjęć już zrobionego, ani podczas składania)
Obrazek
Śruby (seryjna urwała się) i nowa korba
Obrazek
Nowe korby
Obrazek
Przerobione turbo
Obrazek
Wyważenie korb
Obrazek
Wnętrze (obecnie wygląda troszkę inaczej, ale zasadniczo wiele się nie zmieniło)
Obrazek
Obrazek

Wykres (stan na dziś) :ok:
Obrazek
Ostatnio edytowano 17 lis 2017, o 23:31 przez krynix, łącznie edytowano 1 raz
krynix
Avatar użytkownika
 
Posty: 242
Dostał piw: 14
Auto: Colt CZT Ralliart Stage 2
Województwo: Mazowieckie
Góra

Krynix CZT

Postprzez tresorex » 17 lis 2017, o 23:03

Witamy na coltmanii :)
Pomogłem? Polej piwko!




ObrazekREGULAMIN
tresorex
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 5472
Lokalizacja: Poznań
Dostał piw: 435
Auto: Volvo V70
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Krynix CZT

Postprzez krynix » 17 lis 2017, o 23:08

Przecież ja tu od dawna już jestem :)
Jeszcze wcześniej niż colta kupiłem :)
Tylko nie chciałem wrzucać rozgrzebanego projektu... pisałem tu i ówdzie
krynix
Avatar użytkownika
 
Posty: 242
Dostał piw: 14
Auto: Colt CZT Ralliart Stage 2
Województwo: Mazowieckie
Góra

Krynix CZT

Postprzez cztlbn » 18 lis 2017, o 00:57

Bez filmiku i tak się nie liczy :D Nie nagrzewa Ci się ta rurka od filtra w okolicy kolektora ?
cztlbn
 
Posty: 280
Dostał piw: 19
Województwo: Lubelskie
Góra

Krynix CZT

Postprzez konioklonio » 18 lis 2017, o 07:38

Róbże Pan ten docisk bo lada moment miną ostatnie suche dni... A ja się doczekać nie mogę ;)
konioklonio
Avatar użytkownika
 
Posty: 162
Dostał piw: 25
Auto: CZT
Województwo: Mazowieckie
Góra

Krynix CZT

Postprzez Fighter001 » 18 lis 2017, o 07:41

Na tym doładowaniu świetny wynik. Rób sprzęgło i ładuj męskiego niuta bo kucizna już jest :ok: jak z trakcja na takich małych kółkach, ma sens ładować w to wiecej koksu? Czy każde dodanie gazu to miękkie kolana? :niegrzeczny:
Dobry sleeper wyszedł pewnie nie jeden zbierał szczękę z kierownicy
Fighter001
 
Posty: 127
Dostał piw: 6
Auto: CZC+T
Województwo: Dolnośląskie
Góra

Krynix CZT

Postprzez krynix » 18 lis 2017, o 21:46

Aktualne foto
Obrazek
Obrazek
krynix
Avatar użytkownika
 
Posty: 242
Dostał piw: 14
Auto: Colt CZT Ralliart Stage 2
Województwo: Mazowieckie
Góra

Krynix CZT

Postprzez tresorex » 18 lis 2017, o 21:55

krynix napisał(a):
tresorex napisał(a):Witamy na coltmanii :)

Przecież ja tu od dawna już jestem :)
Jeszcze wcześniej niż colta kupiłem :)
Tylko nie chciałem wrzucać rozgrzebanego projektu... pisałem tu i ówdzie


Wiem, wiem, to taki rytuał że jak ktoś napisze w przedstaw się to się go wita nawet jak jest ma cm od czasów jak cj z fabryki wyjeżdżały ;)
Pomogłem? Polej piwko!




ObrazekREGULAMIN
tresorex
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 5472
Lokalizacja: Poznań
Dostał piw: 435
Auto: Volvo V70
Województwo: Wielkopolskie
Góra

Krynix CZT

Postprzez ledziu » 18 lis 2017, o 22:02

No to gratki :kciuk: wreszcie realizacja... teraz tylko pozostaje życzyć jak najmniej oglądania mechaniorów :ok: (nie jestem złosliwy tez sobie tego życzę jak się upiję :] )

Co do konkretów to sprzęgło nie myślałeś o jakimś tłin plejcie o ile jest dostępne?
Jakie turbo w planach albo od czego?
ledziu
 
Posty: 288
Dostał piw: 27
Województwo: Mazowieckie
Góra

Re: Krynix CZT

Postprzez krynix » 19 lis 2017, o 11:13

4.5 - Z opcji "cytuj" korzystaj rozważnie. Skracaj jego treść do tej, do której masz zamiar się odnieść. Nie cytuj całego postu, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.

Nie myslalem bo nawet jesli jest to są duze koszty. A za 800 zl moge wzmocnic docisk tak ze przeniesie ponad 400nm. Turbo jeszcze nie wiem. Bartek (Zbieżność imion przypadkowa) coś dobierze. Uzywka wiec drogie nie będzie. Przerobi tez kolektor i dp. A to ile rzeczy bylo koszmarnie zle zrobionych i to ze rozwałka była efektem nieudolnego tuningu a nie zmeczenia materialu, to długo by gadać. Nie będę tego wywlekał na forum publiczym (pogadamy przy okazji) choć należy im się to jak psu buda...

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
krynix
Avatar użytkownika
 
Posty: 242
Dostał piw: 14
Auto: Colt CZT Ralliart Stage 2
Województwo: Mazowieckie
Góra

Krynix CZT

Postprzez 3citrony » 23 lis 2017, o 10:18

Jesteś mechanikiem i część prac wykonywałeś samodzielnie, czy wszystko robiłeś po warsztatach? W jednym? kilku? Mógłbyś trochę szerzej o tym popisać? Głównie chodzi mi o kucie. Z góry dzięki
3citrony
 
Posty: 27
Dostał piw: 1
Województwo: Dolnośląskie
Góra

Krynix CZT

Postprzez krynix » 23 lis 2017, o 11:14

Niestety nie, nie mam umiejętności narzędzi oraz miejsca, aby to robić. Wszystko po warsztatach. Obróbka silnika w Warszawie na krasnobrodzkiej. Części zamawiane przez FMIC.pl z różnych krańców świata. Specyfikacje luzów i momentów z internetu z japońskiego bloga. Złożenie bloku - mój mechanik który opiekuje się autem od dłuższego czasu. Część prac mechanicznych (aktuator, śruby głowicy, termostat) - Tuner czyli ZTR
krynix
Avatar użytkownika
 
Posty: 242
Dostał piw: 14
Auto: Colt CZT Ralliart Stage 2
Województwo: Mazowieckie
Góra

Krynix CZT

Postprzez wikol » 23 lis 2017, o 12:41

Cudowny sleeper. Były już starcia z innymi autami?
"Life is simple. You make choices and you don't look back"
Moja zielona bejbinka CJ4A 1.8 DOHC SWAP
wikol
Moderator regionu
Moderator regionu
Avatar użytkownika
 
Posty: 460
Lokalizacja: DW
Dostał piw: 71
Auto: Mitsubishi Lancer Evolution IX
Województwo: Dolnośląskie
Góra

Krynix CZT

Postprzez SPAM » 23 lis 2017, o 13:44

Kawał dobrej roboty masz jakieś pomiary 100-200??
Był CJ4A SE
Obecnie
Turbo Retro mx-5 BRG
nasze-inne-auta/miatkolak-mazda-mx5-na-spam-t2525-220.html
SPAM
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1146
Lokalizacja: Łódź
Dostał piw: 33
Auto: Retro Turbo Miata
Województwo: Łódzkie
Góra

Krynix CZT

Postprzez krynix » 23 lis 2017, o 14:37

Jeden dzień raptem pojeździłem. Było jedno starcie ale wstyd bo Type-R 230KM EP3 był odrobine szybszy. Niestety sporo tracę na tym sprzęgle. Pomiarów w związku z tym nie robiłem. Sprzęgło już wyjęte, jutro zawożę na wzmocnienie i w przyszłym tygodniu można już coś działać. Tylko oponki muszę kupić bo strach przy tych temperaturach na letnich.
krynix
Avatar użytkownika
 
Posty: 242
Dostał piw: 14
Auto: Colt CZT Ralliart Stage 2
Województwo: Mazowieckie
Góra

Krynix CZT

Postprzez SPAM » 23 lis 2017, o 15:31

To ja myślałem ze to już sporo jezdzi. Widocznie ZTR w Łodzi wiecej takich CZT robił :)
Najlepiej jak bys RL pozyczył od kogoś do pomiarów. Albo pożądnego 10hz GPS.
Od takiej typeR powinienieś być dużo szybszy, w ekipie mam takie ep3 lekko dłubnięte i gołabek ma serie czt. Honda tylko trochę wygrywa
Był CJ4A SE
Obecnie
Turbo Retro mx-5 BRG
nasze-inne-auta/miatkolak-mazda-mx5-na-spam-t2525-220.html
SPAM
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1146
Lokalizacja: Łódź
Dostał piw: 33
Auto: Retro Turbo Miata
Województwo: Łódzkie
Góra

Krynix CZT

Postprzez Dominik » 23 lis 2017, o 15:55

Lekko dłubniętemu Type R EP3 daleko do tego, z którym ścigał się Krzysiek. Mój CZT full 2,5" po strojeniu jeszcze sporo od niego dostaje z rolki 50-200 km/h.

RL będzie jak sprzęgło się zrobi.
Dominik
Avatar użytkownika
 
Posty: 190
Dostał piw: 7
Auto: CZT
Województwo: Mazowieckie
Góra

Krynix CZT

Postprzez krynix » 23 lis 2017, o 16:12

W Łodzi znam tylko jednego colta z ZTR: MARCELISZPAKa, tam jest 264km, tylko odcinka 6500
Z tego co mi mówili to robili tylko tego jednego, mój jest drugi.
Tamten jeździ od 2013r
krynix
Avatar użytkownika
 
Posty: 242
Dostał piw: 14
Auto: Colt CZT Ralliart Stage 2
Województwo: Mazowieckie
Góra

Krynix CZT

Postprzez poziom1989 » 24 lis 2017, o 10:01

krynix napisał(a): tylko odcinka 6500


Dla porownania u mnie odciecie wystepuje przy ok. 7500 obr/min.
poziom1989
 
Posty: 196
Dostał piw: 14
Województwo: Śląskie
Góra

Krynix CZT

Postprzez krynix » 24 lis 2017, o 10:15

W COLCIE CZT!?
Poproszę o film bo nie wierzę.
krynix
Avatar użytkownika
 
Posty: 242
Dostał piw: 14
Auto: Colt CZT Ralliart Stage 2
Województwo: Mazowieckie
Góra

Następna strona

Posty: 92 • Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Powrót do Seria CZ, Z oraz nowsze


Powrót do Strona główna forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: CommonCrawl [Bot] i 0 gości

  • Strona główna forum
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO Forum dla graczy