Nareszcie jeździ jako tako bez checków, trybów awaryjnych, koszmarnego spalania i bez wywalania korby bokiem (odpukać)
Droga przez mękę była długa i kosztowna a i jeszcze sporo przede mną
Ogromne podziękowania dla Bartka z ZTR który ogarnął ten samochód do kupy, wyeliminował masę bolączek i poprawił partactwo, którego to auto doświadczało u poprzednich "tunerów".
Na początek specyfikacja:
Rocznik: 2008
Model: Colt CZT Ralliart (Szwarjcaria) - buda przedlift
Silnik: 4g15T, nominalna pojemność przeszczep z Anglika, Cylindry honowane, wał szlifowany i wyważony
Kute Korbowody PRISM H-Beam (Wymiary 131-45-18,01) stal 42CrMo
Śruby Korbowodów ARP 2000
Panewki korbowodowe oraz główne King
Tłoki – Seria (przerobione pod pływające sworznie)
Głowica – Seria (po planowaniu i szlifie gniazd zaworowych)
Śruby Głowicy – 10M (rozwiercony blok)
Uszczelka Głowicy - Ajusa (Miałem teoretycznie lepszą TAKOMA ale wydmuchało ją gdy rozciągneły się seryjne śruby M8
Zawieszenie – (chyba) Seria
Hamulce – Seria (Tarcze ATE,Klocki TRW)
Opony Letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 205/45R16 83 Y MFS
Felgi Ronal 4x114,3 6,5Jx16'' ET46
Dolot:
Custom CAI by El-Tec (nawiew dużą rurą spod zderzaka)
Filtr powietrza K&N RC4470
BOV/DV – Metalowy z Evo X
Intercooler Nissens (Wymiarów nie znam)
Wydech:
Kolektor – Seria (pospawany bo pękł już dwa razy)
Downpipe 3”
Wydech 2,5” od El-Tec (3 tłumiki przelotowe)
Turbo:
Przerobiona seryjna sprężarka z kutym kołem kompresji 15T i większym wirnikiem TF015HL-15T od Perun Turbo
Nowy aktuator 1.2B
Paliwo i sterowanie:
Świece DENSO IKH22
Pompa Paliwa Walbro GSS342 255L/H
Wtryski Subaru Impreza WRX 440CC
Sterowanie - ECUMASTER DET 3 (map sensor 2.5 bar)
Elektrozawór doładowania MAC
Nowy zimniejszy termostat (marka mi nieznana)
Korek chłodnicy 1,2BAR
Obejście podgrzewania przepustnicy
Strojenie: ZTR
Map1: 0,97BAR (E98+)
Map2: 1.4BAR (VPower Racing 100)
(przełączane z kabiny)
Olej: Motul 300V 15W50 Competition
Sprzęgło :
Tarcza – Okładzina LUK B-8090 S z włóknami kevlarowymi
Łożysko oporowe - SACHS
Docisk - Seria (po regeneracji)
Audio Elektronika i dodatki
Radio Sony XAV-602BT
Wymienione głośniki przód oraz tweetery
Wygłuszone przednie drzwi
Kamera Cofania w ramce
HUD A8 5,5”
Podłokietnik Armster Rati
Oświetlenie wnętrza LED
Mgłowe dysze spryskiwaczy
Wyłącznik ESP od Corten-Miller UK
Short Shifter od Fema Tuning DE
Turbo Timer Apexi (replika)
Adapter pod filtr oleju DEPO M20x1.5
Krótki FILTR OLEJU MANN W7003
Gauge DEPO Racing WA 60mm 4w1
EBC Greddy profec B-Spec II (służy tylko jako wskaźnik doładowania i alarm ewentualnego przeładowania)
Tylne lampy od polifta - ale tylko zewnętrzne haha (jedna była pęknięta więc wymieniłem dwie). W efekcie mam czarno-czerwone
Plany:
- Muszę wzmocnić docisk bo na mocniejszej mapie sprzęgło ślizga się jak oszalałe, to będzie robione na dniach.
- Hamulce: 4 tłok z przodu, porządna tarcza wiercona i nacinana, przewody w oplocie, klocki (myślałem o hawk hps)
- Dystanse 15mm (będą raczej konieczne bo zacisk nie wejdzie)
- Przeróbka kolektora, większe turbo, przeróbka downpipe (obecne turbo jest sporym restryktorem dla spalin, zwiększanie doładowania nie daje już efektów, turbo się gotuje) - Zależnie od tego co dobierzemy będzie 300-350
- Audio - głośniki mimo upgrade nadal są fatalne, soprany biją po uszach, bas już nie pierdzi ale nadal jest płaski jak stukanie garnkiem w kaloryfer
- Szpera Quaife QDF38Z (Ta lodówka na kołach nie skręca, ale waham się czy warto, bo i tak to auto zawsze będzie dobre tylko do jazdy na wprost)
Aktualnych zdjęć z zewnątrz posiadam, wrzucę coś na dniach. Poza tym to bez znaczenia. Ma jechać i wyglądać jako-tako.
Kilka fotek historycznych:
Dziura w bloku


Seryjne korby (z plasteliny)

Blok przed myciem i obróbką (niestety nie mam zdjęć już zrobionego, ani podczas składania)

Śruby (seryjna urwała się) i nowa korba

Nowe korby

Przerobione turbo

Wyważenie korb

Wnętrze (obecnie wygląda troszkę inaczej, ale zasadniczo wiele się nie zmieniło)


Wykres (stan na dziś)

